Business modely

Organizace výuky, hodnocení, komunikace

Zaměření předmětu


Cíl předmětu

Cílem předmětu je získat poznatky a znalosti z oblasti business modelování s následnou schopností aplikace v praxi v konkrétní podnikatelské činnosti. Předmět klade důraz na inovativnost, kreativitu a novátorské postupy při budování logiky nabízené „hodnoty“ v konektivitě na zákaznickou perspektivu.


Výstupy z učení

Po absolvování předmětu bude schopni:

  • operacionalizovat fungování podnikatelské činnosti s jasnou logickou dekompozicí základních činností, které jsou reprezentovány stavebními prvky každého business modelu;
  • aplikovat designové a kreativní techniky pro tvorbu business modelu;
  • evaluovat business model;
  • provádět inovace v provozních business modelech;
  • sestavit konkrétní business model fungování firmy.

Hodnocení a požadavky na úspěšné zakončení předmětu

Podmínky pro splnění předmětu:

  • Semestrální práce – upload do IS do 18.12.2022 (24:00h.). Prezentace seminární práce během cca dvou posledních seminářů (harmonogram bude zveřejněn dle počtu studentů).
  • Průběžný test - bude v době přednášky v úterý 29. 11. 2022 v 12:15-13:00h. (testové otázky). Opravný termín testu bude následující týden v době přednášky v úterý 6.12. 2022  v 12:15-13:00h.
  • Závěrečná zkouška – ve zkouškovém období budou vypsány termíny, forma: testové a doplňující otázky.
  • Celková známka je složena z hodnocení semestrální práce, průběžného testu a výsledku závěrečné zkoušky.


Hodnocení jednotlivých požadavků (max. 100 bodů):

  • Semestrální práce   40 bodů         
  • Průběžný test           20 bodů
  • Zkouška                     40 bodů


HODNOCENÍ

Známka

Body

A

100-92

B

91-84

C

83-76

D

75-68

E

67-60

F

59-0

  

Literatura a zdoje

Základní:

  • GASSMANN, O., K. FRANKENBERGER a M. CSIK. The Business Model Navigator: 55 Models That Will Revolutionise Your Business. United Kingdom: Pearson, 2014. ISBN 978-1-292-06581-6.
  • CLARK, T., A. OSTERWALDER a Y. PIGNEUR. Osobní business model. BizBooks, 2013.
  • OSTERWALDER, A., Y. PIGNEUR. Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. Brno: BizBooks, 2015. ISBN 978-80-265-0425-2.
  • OSTERWALDER, A., PIGNEUR, Y. a A. B. G. SMITH. Vydělávejte svými nápady. Praha: BizBooks, 2016. ISBN 978-80-265-0452-8.


Doporučená:

  • CAMPBELL, A., M. GUTIERREZ a LANCELOTT. Operating Model Canvas. Zaltbommel: Van Haren Publishing, 2017.
  • AFUAH, A. Business Model Innovation. Concepts, Analysis, and Cases. New York: Routledge, 2014. ISBN 978-0-415-81740-0.
  • PILJ, P., J. LOKITZ a SOLOMON. Design a Better Business: New Tools, Skills, and Mindset for Strategy and Innovation. New Jersey: John Wiley& Sons, 2016. ISBN 978-1-119-27211-3.



Doplňující zdroje jsou uvedeny v IS (vybrané publikace, materiály k seminářům apod.).

Komunikace s využujícím

Studenti mohou komunikovat prostřednictvím:

  • emailu adamek@opf.slu.cz
  • konzultačních hodin (středa 10:00-12:00h.)
  • diskusního fóra