Internetová kampaň Studuj OPF Co to je kampaň? ●Komunikační aktivita za účelem splnění cíle (např. zvýšení tržeb, uvedení výrobku na trh, zvýšení počtu věrných zákazníků) ●Předání zprávy (sdělení) zákazníkům pomocí obsahu na vybraných kanálech (Facebook, Google, E-mailing, případně kombinace více kanálů) ●Může se vztahovat k příležitosti - Vánoce, Halloween, Black Friday Účely kampaně ●Uvedení nového produktu na trh ●Uvedení nové značky na trh ●Podpora prodeje ●Rozšiřování povědomí o stávající značce ●Vytváření asociací se stávající značkou - červená židle = XXXLutz ●Repositioning ●Rebranding Účely kampaně ●Uvedení nového produktu na trh (3. přednáška) ●Uvedení nové značky na trh ●Podpora prodeje ●Rozšiřování povědomí o stávající značce ●Vytváření asociací se stávající značkou ●Repositioning ●Rebranding Kroky realizace kampaně ●Uvedení nového produktu na trh (3. přednáška) ●Uvedení nové značky na trh ●Podpora prodeje ●Rozšiřování povědomí o stávající značce ●Vytváření asociací se stávající značkou ●Repositioning ●Rebranding Rebranding Článek rebranding RC Cola Strategie při tvorbě kampaně 1)Marketingová - Definice Co? (Produkt), Komu? (Cílová skupina), Proč? (Cíl) prodávám 2)Komunikační - Sdělení komunikace - Co si mají zákazníci zapamatovat? Např.: Máme nejbezpečnější auta, Nejrychlejší počítače 3)Kreativní - Jak dosáhnu, aby se kampaň co nejvíce šířila? Senzace, vymezení se vůči konkurenci, důraz na emoce 4)Mediální - výběr kanálů, stanovení délky kampaně a rozpočtu Nástroje a kanály 1)Web - zkontrolovat dokončení nákupu, sledovací kódy (Facebook pixel, Google Ads a Sklik remarketing, Google Analytics) 2)Google Analytics - zkontrolovat sběr dat 3)Facebook a Instagram - vytvoření stránky a reklamního účtu, doplnění informací, nastavení Facebook pixelu, tvorba publik 4)Google Ads, Sklik - vytvoření účtů, kódů a publik jako u FB / IG 5)Check konkurence - FB kampaně 6)Obsah - foto, video, bannery, články 7)Mailing - temaetické newslettery, možnost egmentace, automatizace (český nástroj Ecomail - dobrá zkušenost) Facebook pixel helper 1)Doplněk do prohlížeče Google Chrome (zdarma) pro kontrolu sledování zákaznického chování na webu 2)Sbírá data pro Facebook kampaně 3)Kontrola fungování FB Pixelu 4)Pagiew - měření návštěvy stránky 5)View Content - zobrazení detailu produktu - nutné pro dynamický remarketing 6)Add To Cart - přidání do košíku Více info v článku na předchozím slidu. Kreativa Článek TOP kampaně Facebook Ad Library Název firmy Do vyhledávače zadáte název firmy nebo klíčoví slovo a ukáží se vám všechny aktivní reklamy. Cíle online kampaně pohledem čísel 1)Prodej - Počet nákupů / objem tržeb, Počet zákazníků - celkově, nových, opakujících (retence) 2)Web - Počet návštěvníků, návštěv, doba na webu, počet stránek na návštěvu, míra okamžitého opuštění 3)Povědomí - počet oslovených lidí, objem zobrazení reklamy 4)Interakce - počet reakcí, komentářů, sdílení 5)Hodnocení - počet referencí, úroveň hodnocení Prodeje a web Návštěvy Chování na webu Prodeje V Google Analytics zjistíme informace o návštěvnosti webu, chování zákazníků a prodejích e-shopu. V případě, že firma nemá e-shop řešíme jen první 2 sekce. 1.Marketingová - Co?, Komu?, Proč? -Oblečení a doplňky na motorku -Lidé se zájmem o motorky - široké publikum -x milionů Kč tržeb, podíl nákladů na obratu do 15 % (na 1 mil. tržeb max 150 tis. Kč nákladů) 1.Komunikační - Sdělení komunikace -Ráj pro motorkáře - široký výběr, pomoc s nákupem, servis 1.Kreativní - Stunta Kalus -Santa Claus - Marek Kalus stunt rider - video na FB MotoZem -Doplňující vánoční obsah 1.Mediální - FB/IG, PPC, Mailing, blog, 1.11. - 20. 12., rozpočet cca okolo 1 mil. Kč (práce + reklamní kredit) Příklad kampaně - MotoZem - Strategie Příklad kampaně - MotoZem - obsah 1)Stunt video na prodejně - zábava, potenciál pro sdílení 2)Blogový článek s tipy na dárky 3)Mikulášská akce doprava zdarma - podpora prodeje 4)MotoZem pomáhá - dobročinná akce - emoce, vnímání značky 5)Tipy na dárky - stránka na e-shopu - usnadnění výběru 6)Konkrétní tipy jako obsah pro reklamy 7)Garance vrácení - podpora pro nerozhodné zákazníky Příklad kampaně - MotoZem - obsah Příklad kampaně - MotoZem - obsah Příklad kampaně - MotoZem - obsah Příklad kampaně - MotoZem - obsah Příklad kampaně - MotoZem - výsledky 1. 11. - 11. 12. ●2 800 transakcí, PNO x % ●95 000 návštěvníků, 200 000 návštěv ●Dosah 400 000 lidí, 8 mil. zobrazení reklamy ●Celkem cca 200 reklam na sociálních sítích a PPC platformách