Podmínky předmětu Předmět je členěn do 12 bloků. V rámci bloků studenti dostávají úkoly, které zpracovávají přímo s vyučujícím v seminářích. Pro svou seminární práci si ve skupině 2-3 studentů vyberou 3 úkoly, které odevzdají ve Wordu do konce semestru do IS. Na závěr semestru každá skupina odprezentuje formou pitche. Ve zkouškovém období studenti absolvují závěrečnou písemnou zkoušku. Seminární práce a její prezentace formou pitche Seminární práce je zpracována ve skupině 2-3 studentů. Studenti budou průběžně ve výukových blocích dostávat úkoly, které mohou zpracovat pod vedením vyučujícího. V seminární práci každý z vybraných 3 úkolů zpracují na cca 2 strany (Times New Roman 12, standardní okraje). Pro zpracování seminární práce platí pravidla platná na OPF SLU (úvodní strana, formát citací, úvod a závěr, seznam literatury, formátování atd.). V závěru semestru si každý student ze skupiny vybere 1 z těchto zpracovaných úkolů a pokusí se jej formou pitche odprezentovat. Celkem mohou studenti za seminární práci a pitch získat maximálně 15 bodů. Závěrečná písemná zkouška Z rozsahu předmětu probraného během semestru, materiály budou studentům dostupné v Moodlu. Maximální možný zisk bodů z písemné zkoušky je 40. Důraz je kladen na pochopení probíraného učiva a schopnost aplikace na reálných příkladech. Hodnocení předmětu: · A: 55-52 bodů · B: 51-48 bodů · C: 47-43 bodů · D: 42-38 bodů · E: 37-33 bodů · F: 32 a méně bodů Rychlý náhled V rámci kurzu se mají čtenáři možnost seznámit s E-marketingem. V úvodním tématu bude charakterizován pojem e-marketing, vymezeny jeho základní nástroje, činnosti a úlohy, benefity, hlavní rozdíly mezi on-line a off-line marketingem. Po tomto vymezení bude studentům jasné, že kurz nemůže obsáhnout všechny součásti a nástroje e-marketingu, společně projdeme alespoň některé. Podíváme se na problematiku ceny a produktu v novém dynamickém online prostředí, obojí nejprve z pohledu klasického marketingu, a poté k jakým změnám dochází v e-marketingu. U marketingové komunikace projdeme její nové části v on-linu, zvlášť si vyčleníme témata zaměřené na mobilní marketing, e-mailing, sociální média a s tím spojené zapojení zákazníka do aktivit v naší firmě, prezentaci firmy na webových stránkách a tvorbu obsahu pomocí copywritingu. Komplexní pohled kurzu doplňují témata zaměřená na proces akvizice zákazníka na internetu, analýzu zákazníka a marketingový výzkum na internetu, řízení vztahů se zákazníky, které poskytují vazbu na změny, které sebou přinesl internet, a jak na ně musel marketing reagovat. Studijní cíle Cílem tohoto studijního materiálu je seznámit studenty se základními pojmy v oblasti E-marketingu s důrazem na nové přístupy marketingu, které se objevují s rozvojem technologií, představit procesy a metody, které praktici v současném rychle se měnícím prostředí digitálních technologií využívají a poukázat nejen účinnost těchto aktivit, ale také na jejich důležitost jako komplementární součást tradičních marketingových nástrojů. Cíle jednotlivě dle kapitol: · definovat základy e-marketingu, jeho nástroje, benefity a hlavní činnosti, · vysvětlit rozdíly mezi on-line a off-line marketingem, · vymezit on-line zákazníka, · charakterizovat e-marketingový plán, · charakterizovat cenu v off-line i online prostředí, · mít přehled o dynamické cenotvorbě a elektronických platbách, · cenových strategiích a taktikách v off-line a online prostředí, · popsat vrstvy produktu, životní cyklus, · navrhnout nový produkt, · orientovat se v produktových ekosystémech, · využít crowdsourcing pro svou firmu, · definovat plošnou reklamu a její jednotlivé druhy, · charakterizovat newsletter, jeho hlavní výhody a tvořit jeho obsah, · využívat různé metriky k zjišťování nákladů na reklamu na internetu, · porovnat tradiční a nový model nákupního chování, · nástroje reklamy v e-marketingu, · vyhodnotit, kdy je možné využívat remarketing, · identifikovat základní faktory optimalizace webové stránky pro vyhledávače, · charakterizovat nástroje mobilního marketingu, · využít e-mailing, · orientovat se v základních pojmech, jako jsou UX, leady, · porozumíte webcopy, · budete mít přehled o blozích, · definovat rozdíl mezi sociálními médii a sociálními sítěmi, · využít sociální média jako součást komunikačního mixu, · popsat fungování jednotlivých sociálních médií, · pojmenovat typy sociálních sítí, · stanovit metriky a ukazatele úspěchu na sociálních sítích, · připravit obsah a zvládat krizovou komunikaci, · identifikovat příležitosti marketingového výzkumu v online prostředí, · definovat proces výzkumu a jednotlivé informační zdroje, · budete mít přehled v jednotlivých technikách výzkumu, · popsat a zhodnotit nástrahy internetu pro zákazníka, · budovat důvěru zákazníka, · budete rozumět fungování CRM, · definovat copywriting a využít jej pro obsah, · charakterizovat obsahový marketing s jeho výhodami a nevýhodami, · navrhnout strategii obsahu a zvolit nástroje. Klíčová slova E-marketing, on-line, dynamická cenotvorba, e-shop, produktové eko-systémy, copywriting, obsahový marketing, bannerová reklama, ne-wsletter, e-mailing, mobilní marketing, sociální sítě, webová prezentace, analytiky, metriky, cloud.