E-marketing Ing. Radka Bauerová, Ph.D. *v zastoupení Ing. Ondřej Mikšík Seminář č. 3 6. 10. 2022 CÍLE SEMINÁŘE 1. Zopakovat si základní pojmy z přednášky formou testových otázek 2. Konzultovat úkoly z těchto přednášek: • Vývoj a současný stav forem a prostředků marketingu v interaktivním prostředí • Obsahový marketing RYCHLÝ TESTÍK Z PROBRANÉ PROBLEMATIKY Otázka č. 1: Která definice nejlépe vysvětluje obsahový marketing? C) Obsahový marketing je praktika využívána pro pravidelné a cílené poskytování informací o obsahu a složení našich produktů kupujícím. A) Obsahový marketing je způsob, kdy v rámci marketingové komunikace ukazujeme našim stávajícím a potencionálním zákazníkům obsah našich produktů. B) Obsahový marketing je dovednost zajímavě a hodnotně komunikovat se zájemci a potencionálními zákazníky, naši nabídku, aniž bychom na ně tlačili. RYCHLÝ TESTÍK Z PROBRANÉ PROBLEMATIKY Otázka č. 2: Co je podstatou obsahového marketingu a jaké nástroje obsahového marketingu znáte? Text – článek, příběh, post, blog, e-book Obraz (audio-video) – obrázek, video, zvuková stopa, podcast, vodcast, GIF, meme, flash, banner, pop-up, QR, infografika Podstata → zajímavý obsah Další konkrétní nástroje: obsah pro začátečníky „how to“, obsah vysvětlující základní otázky, prezentace soutěže, rozhovor s autoritou v oboru, novinky v oboru, kontroverzní názory, případové studie, guest posting, firemní novinky ze života, videopříspěvky, fotografie a galerie, el. Knížky, FAQ – často kladené otázky, šablony a jiné materiály zdarma, recenze, komiksy, tvorba vlastní události, prezentace na slideshare RYCHLÝ TESTÍK Z PROBRANÉ PROBLEMATIKY Otázka č. 3: Co nebo kdo je to copywrighter? C) Je to specialista, který tvoří reklamní texty pro marketingové využití a je využíván také k tvorbě obsahu v rámci obsahového marketingu. A) Je to speciální software pro tvorbu reklamních textu pro marketingové využití. B) Je to specialista zabývající se psaním a kopírováním životopisů. RYCHLÝ TESTÍK Z PROBRANÉ PROBLEMATIKY Otázka č. 4: K čemu používáme microsite? C) Microsite používáme jako způsob, jak propagovat náš web jinak pomocí jiného stylu prezentace. A) Jedná se o jednoduchý web, který slouží pro jednu konkrétní prezentaci. Například pro prezentaci třeba jen 1 produktu z portfolia, pomocí jiného grafického stylu, na vlastní doméně. B) Je to síť, která slouží pro copywritery, primárně pro zlepšování a zkvalitňování jejich psaných textů v rámci marketingové komunikace nebo tvorbě obsahu v rámci obsahového marketingu. ZADÁNÍ ÚKOLU z přednášky „Obsahový marketing“ 1. Vyberte si některou ze svých oblíbených společností a analyzujte, jaký obsah dělají. 2. Proč podle vás dělají právě tento obsah? 3. Optikou nově nabitých znalostí – jaký obsah by měla vaše vybraná firma dělat a proč? 4. Pro zvolený subjekt navrhněte obsahovou strategii a jaký konkrétní obsah by měli dělat a proč. Možné subjekty: SU OPF, Petrof klavíry, hodinky Prim. Děkuji za pozornost a přeji pěkný den ☺