E-marketing Ing. Radka Bauerová, Ph.D. Seminář č. 6 1. 12. 2022 CÍLE SEMINÁŘE 1. Zopakovat si základní pojmy z přednášek formou testových otázek 2. Konzultovat úkoly z přednášek RYCHLÝ TESTÍK Z PROBRANÉ PROBLEMATIKY Otázka č. 1: Co je to redakční systém? …internetová aplikace, která jednoduchým způsobem umožňuje vytvářet a upravovat webové stránky. RYCHLÝ TESTÍK Z PROBRANÉ PROBLEMATIKY Otázka č. 2: Co je to UX (User experience)? …vytvořit u zákazníka kýžený uživatelský prožitek z navrhovaného produktu. RYCHLÝ TESTÍK Z PROBRANÉ PROBLEMATIKY Otázka č. 3: Jaké techniky můžeme použít v rámci uživatelského výzkumu? ➢ rozhovory s uživateli, ➢ datová analytika (sledování toků, chování uživatelů), ➢ focus group (skupinová diskuse), ➢ dotazníková šetření, ➢ testování použitelnosti s reálnými uživateli ➢ a další výzkumné metody. ZADÁNÍ ÚKOLU z přednášky „Prezentace firmy pomocí webu“ 2. Nabízíte služby v oblasti e-marketing 3. Stránky a) Domovská stránka - design + hlavní sdělení (claim) - představení služby b) Představení - kdo jste? Co děláte? Proč bych si vás měl “koupit”? c) Popis služby - co nabízíte? Jaké konkrétní služby? Kolik stojí? d) Blog - Jaké články byste napsali pro podporu prodeje? 5 témat (nadpisů) 4. Jak byste na web přiváděli zákazníky? Aspoň 3 marketingové kanály 1. Nakreslit svůj web - na papír - na šířku - každý list jedna stránka ZADÁNÍ ÚKOLU z přednášky „Analýza webu pomocí GA“ 1. Co vám řekne míra okamžitého opuštění? 2. Jak zjistíte, že je web dobře průchozí? 3. Co vám řekne čas strávený na stránce? 4. Podle čeho byste hodnotili nejefektivnější kanál? 5. Jak vyberete nejlepší skupiny zákazníků? 6. Vyberte si libovolný web a najděte 10 věcí, které byste zlepšili ZADÁNÍ ÚKOLU z přednášky „Akvizice zákazníka online“ 1. Vyberte si e-shop 2. Pro jednotlivé fáze napište, jaký kanál, cílení a obsah použijete a jak budete měřit výsledky – stačí vždy jeden kanál 3. Oslovení - jak budete cílit – demografie, zájmy, témata 4. Interakce - na jaké vyhledávací výrazy budete cílit? 5. Výběr - jaké informace o produktu budete komunikovat? 6. Nákup - jakými výhodami motivujete zákazníky? 7. Retence - co bude v newsletteru? 8. Zkuste odhadnout rozpočet pro jednotlivé fáze? 9. Obsah reklam můžete nakreslit na papír Najděte a popište využití mobilního marketingu na konkrétním příkladu firmy. Vysvětlete, jak to mohou využít malé firmy v ČR. Najděte a popište využití e-mailingu na konkrétním příkladu firmy. Vysvětlete, jak to mohou využít malé firmy v ČR. ZADÁNÍ ÚKOLU z přednášky „Mobilní marketing“