Analýza mikroprostředí a makroprostředí společnosti 3. seminář Ing. Ondřej Mikšík 12.10.2022 •Warm-up •Makroprostředí •Mikroprostředí •Praktický úkol • Obsah csvukrs •Utvořte dvojice potřeba - přání •5 minut na zpracování • • •Získat praktické zkušenosti z marketingu, naučit se řídit auto, zapojit se do BGA, zapadnout mezi ostatní, učebnice japonštiny, koupit si iPhone 13, naučit se něco nového, pravidelný pohyb, kurz autoškoly, permanentka do fitka, potkat nové lidi, koupit lístky na hudební festival • Warm-up csvukrs Warm-up csvukrs Obsah obrázku text Popis byl vytvořen automaticky Prostředí kolem podniku • 4 • 3 • 2 • 1 Podnik - 1 Interní prostředí - 2 Mikroprostředí - 3 Makroprostředí - 4 csvukrs •PESTLE analýza •Z čeho se skládá? • •PESTLE – Politické, Ekonomické, Socio-kulturní, Technologické, Legislativní, Ekologické Makroprostředí csvukrs •3C analýza •Co zkoumá? • •3C – Customers (zákazníci), Competition (konkurence), Collaborators (spolupracovníci) –Collaborators – dodavatelé a odběratelé Mikroprostředí csvukrs •Sestavena na základě předchozích analýz makro a mikroprostředí •Upozorňuje na klíčové silné a slabé stránky organice a také na příležitosti a hrozby, kterým firma čelí • •SWOT – Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats SWOT analýza csvukrs SWOT analýza csvukrs •Zkušení zaměstnanci •Nové stroje ve vlastní výrobě •Vysoká inflace •Dotace pro průmysl •Zvýšení kupní síly zákazníků •Vysoká cena energií •Spory mezi zaměstnanci •Příchod konkurentů ze zahraničí •Silně motivovaní manažeři •Snížení daní z příjmu • • Praktický úkol za 3 body csvukrs Obsah obrázku text, osoba, muž, interiér Popis byl vytvořen automaticky