Analýza B2B trhů 4. seminář Ing. Ondřej Mikšík 19.10.2021 •B2B trh •Proces nákupu na B2B trhu •Rozdíly mezi B2B a B2C trhem •Praktické cvičení • Obsah csvukrs •Co to je? • •Trh organizací •Tvořen organizacemi, které mezi sebou obchodují, aby mohly vyrábět produkty • • B2B trh csvukrs Proces nákupu na B2B trhu Charakteristiky a množství požadovaného produktu Vypracování technické specifikace produktu (hodnotová analýza) Obchodní zástupci dod. firem, veletrhy, výstavy, konference, internet, noviny, odborné časopisy Analýza dodavatele -Scoringové modely Kupující vystaví konečnou objednávku (technické specifikace, množství, termíny, podmínky vrácení zboží, odpovědnost za vady… Pravidelné vyhodnocování výkonnosti vybraného dodavatele •B2B trh –Menší počet větších zákazníků –Úzký vztah mezi dodavatelem a odběratelem –Profesionální přístup k nákupu –Větší objemy nákupu – •B2C trh –Větší počet prodávajících a kupujících –Menší objemy nákupu –Vztah mezi stranami není tak úzký – – – – • Rozdíly mezi B2B a B2C trhem csvukrs •Týmová práce •1 tým = 3 lidé •Každý jedná za jednu společnost •Snažte se vyjednat si takové podmínky, které Vám budou vzhledem k pokynům v zadání nejvíce vyhovovat •Čas na vypracování 20 minut •Bod získají skupiny, které v časovém limitu uzavřou dohodu a přiblíží se co nejvíce k pokynům v zadání • • Praktické cvičení za body csvukrs •Jak vypadal proces vyjednávání? •Jste spokojeni s výsledkem? •Které faktory Vám pomohly k dosažení cíle? •Proč jste nedosáhli cíle? • • Rozbor praktického cvičení csvukrs Bravo Abeille Děkuji za pozornost