Analýza spotřebních trhů 5. seminář Ing. Ondřej Mikšík 26.10.2022 •Význam výzkumu •Kvalitativní vs. kvantitativní výzkum •Typy dat •Metody sběru dat •Techniky sběru dat • Obsah csvukrs •Firmy nemají východiska pro tvorbu strategie –Jaký segment zákazníků přináší kolik tržeb? –Jaký produkt nejvíce vydělává? –Jak často zákazníci nakupují? –Jaká je průměrná hodnota objednávky? –Která kampaň přivádí nejvíce návštěvníků? –Která reklama je nejatraktivnější? –Kolik stojí přivést nového a retenčního zákazníka? –Jaké je nákupní chování zákazníků? –Kolik zákazníků nakoupí opakovaně? – – Význam výzkumu a zpracování dat csvukrs •Kvalitativní •Proč? Z jaké příčiny? •Zkoumá příčiny a odhaluje nové souvislosti •Cíl – porozumět •Vyžaduje interpretaci •Pracujeme s menším vzorkem a jdeme více do detailu (individuální nebo skupinové hloubkové rozhovory) Kvalitativní vs kvantitativní výzkum csvukrs •Kvantitativní •Kolik? •Zkoumá četnost jevů •Účel – získat měřitelné číselné údaje •Umožňuje statistické zpracování •Pracujeme s velkými soubory respondentů (např. dotazování nebo pozorování) Kvalitativní vs kvantitativní výzkum csvukrs •Sekundární a primární • •Sekundární – už existují •Primární – musíme získat v průběhu výzkumu Typy dat csvukrs •Sekundární –Externí a interní zdroje – – •Primární –Dotazování –Pozorování –Experiment Metody sběru dat csvukrs •Pozorování –Skryté/zjevné •Dotazování –Dotazník –Rozhovor –Focus group •Experiment –Přirozený/laboratorní Techniky sběru dat csvukrs •Kahoot.it •Zadejte PIN •Zadejte příjmení jako nickname •Kdo získá více než 3 body má 1 bod Time to earn points csvukrs •Dotazník není výzkum • •Výzkum je systematický proces za účelem získání znalostí. •Metodika •Shromáždění dat •Úprava •Analýza •Tvorba závěrů •Definice limitů výzkumu Myšlenka dne csvukrs