Krizový management

Organizace výuky, komunikace, literatura, podmínky absolvování


Organizace kurzu/předmětu

Výuka kurzu je organizována do dvanácti témat, kterých se student aktivně zúčastňuje a na něž se připravuje.

Pro potřeby studia mají studenti k dispozici studijní oporu, která jim slouží jako hlavní studijní text. Studijní opora poskytuje studentům nejen teoretické poznatky, ale také praktické příklady a úlohy k zamyšlení nad vybranými tématy. Na základě hlavního studijního textu mohou studenti pokračovat v samostudiu doporučené literatury a dalších doplňujících zdrojů.

Témata přednášek a seminářů jsou uvedeny v sylabu kurzu.

Komunikace

Studenti univerzity mají k dispozici oficiální komunikační kanály, kterými jsou: univerzitní email, fórum v IS SU a zasílání zpráv vyučujícím z IS SU, LMS Moodle (chat, fórum, dialog), MS-Teams a jiné. Eamilové služby, jakož i ostatní služby univerzitní sítě, zajišťuje pracoviště Centrum informačních technologií (CIT) - konkrétní seznam s popisem či případným návodem naleznete na stránce: Portál informačních a komunikačních technologií.

Základní nápovědu k IS SU naleznete přímo na portálu systému v aplikaci „Nápověda“, kde se orientujte zejména na skupinu témat „Student“. Univerzitní stránka „Rady a informace -Videonávody k IS SU“ obsahuje komentované video návody k vybraným postupům v IS SU.

Milí studenti, před formulací a odesláním vašeho dotazu zvažte příhodného adresáta, významně tak můžete zkrátit vyřízení vašeho požadavku:

  • Otázky k organizaci kurzu, hodnocení, průběhu výuky, obsahu kurzu směřujte na vyučujícího.
  • Žádosti k uznání předmětu, přerušení studia atp. konzultujte se studijním oddělením.
  • V případě systémových či technických dotazů, chybových hlášení atp. své dotazy prosím zasílejte na adresu: elearning (at) slu.cz

Pro komunikaci v předmětu můžete využít následující možnosti:

  • pro veřejnou komunikaci mezi studenty nebo studenty a vyučujícím můžete využít diskuzní fórum: Novinky a obecná komunikace - zvažte zasílání příspěvky e-mailem (viz nápověda: Jak si zapnu přeposílání nových příspěvků z diskusního fóra e-mailem?)
  • vyučujícího můžete kontaktovat také pomocí emailového kontaktu - tímto způsobem si můžete dohodnou on-line soukromou konzultaci v MS-Teams (nebo konzultaci na fakultě), (případně využijte telefonního kontaktu - nezapomeňte na pravidla)
  • ke kontaktu vyučujícího využijte maximálně plánovanou prezenční (on-line) výuku
  • (případně definujte kolegové vyučující jiné způsoby)
Další možnosti IS související s komunikací a informacemi
Literatura

Doporučená literatura:

  • ANTUŠÁK, E. a Z. KOPECKÝ. 2005. Krizový management- úvod do teorie 1. 1. vyd. . Praha: Oeconomica. ISBN 80-245-0951-2.
  • BEDNÁŘ, V. 2012. Krizová komunikace s médii. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-3780-5.
  • HARAZIN, L. a O. LUŽA, 2016. Hospodářská opatření pro krizové stavy. Praha: Policejní akademie České republiky v Praze, 2016. ISBN 978-80-7251-450-2.
  • KANEL, K. 2003. A Guide to Crisis Intervention. Praha: Publisher Boston. ISBN 0-534-54794-X.
  • KARÁSEK, P. 2017. Léčení firem v krizi: krizové řízení z pohledu manažera, který vedl záchranu značky Tatra. Praha: Grada Publishing, 2017. ISBN 978-80-271-0681-3.
  • KAVAN, Š. A KOL. 2015. Bezpečná společnost – aktuální otázky krizového managementu. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2015. ISBN 978-80-87472-85-9.
  • KŐNIGOVÁ, M. a R. ZUZÁK. 2009. Krizové řízení v podniku. Praha´: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-3156-8.
  • LEDNICKÝ, V. 2012. Krizový management. Karviná: SU OPF. ISBN 978-80-7248-782-0.
  • MIKUŠOVÁ, M. 2017. Crisis management. Ostrava: VŠB-TU, 2017. ISBN 978-80-248-4104-4.
  • TICHÝ, M. 2006 Ovládání rizika. Analýza a management. 1. vyd. Praha: C. H. Beck. ISBN 80-7179-415-5.
  • ZAPLETALOVÁ, Š. a kol. 2012. Krizový management podniku pro 21. století. Praha: Ekopress, s.r.o. ISBN 978-80-86929-85-9.
Podmínky absolvování

Podmínky absolvování předmětu vychází z naplnění těchto aktivit:

  • Průběžný test: maximálně 20% hodnocení:  student je povinen se zúčastnit průběžného testu online formou přes IS SU v řádném termínu, ve dnech 31. 10. – 4. 11 2022 . V případě neúčasti na průběžném testu v řádném termínu je umožněno studentovi zúčastnit se průběžného testu v náhradním termínu. Body získané v průběžném testu se započítávají do celkového hodnocení předmětu.
  • Seminární práce: maximálně 15% hodnocení: studentům bude zadáno téma seminární práce v prvním týdnu výuky. Vypracovanou seminární práci (10%) budou studenti odevzdávat přes Odevzdávárnu v IS SU a prezentovat (5%) na konci semestru. Body získané za odevzdanou a odprezentovanou seminární práci se započítávají do celkového hodnocení předmětu.
  • Docházka na semináře: maximálně 5% hodnocení: studenti jsou povinni účastnit se seminářů, a to minimálně 60% seminářů a na seminářích být aktivní.
  • Zkouška: maximálně 60% hodnocení: zkoušení probíhá formou ústní zkoušky. Student si vybírá odbornou otázku ze seznamu předem stanovených otázek. A dále je s ním veden rozhovor týkající se odevzdané seminární práce. Body získané ze zkoušky se započítávají do celkového hodnocení předmětu.
Student může získat maximální počet bodů, a to 100 bodů.
Tipy ke studiu

Informace metodického, pedagogického charakteru pro vlastní proces samostudia. Problémové pasáže. Možnosti procvičování atp.