Strategický management

Organizace výuky, komunikace, literatura, podmínky absolvování


Organizace kurzu/předmětu

Výuka kurzu je organizována do dvanácti témat, kterých se student aktivně zúčastňuje a na něž se připravuje.

Pro potřeby studia mají studenti k dispozici studijní oporu, která jim slouží jako hlavní studijní text. Studijní opora poskytuje studentům nejen teoretické poznatky, ale také praktické příklady a úlohy k zamyšlení nad vybranými tématy. Na základě hlavního studijního textu mohou studenti pokračovat v samostudiu doporučené literatury a dalších doplňujících zdrojů.

Témata přednášek a seminářů jsou uvedeny v sylabu kurzu.

Komunikace

Studenti univerzity mají k dispozici oficiální komunikační kanály, kterými jsou: univerzitní email, fórum v IS SU a zasílání zpráv vyučujícím z IS SU, LMS Moodle (chat, fórum, dialog), MS-Teams a jiné. Eamilové služby, jakož i ostatní služby univerzitní sítě, zajišťuje pracoviště Centrum informačních technologií (CIT) - konkrétní seznam s popisem či případným návodem naleznete na stránce: Portál informačních a komunikačních technologií.

Základní nápovědu k IS SU naleznete přímo na portálu systému v aplikaci „Nápověda“, kde se orientujte zejména na skupinu témat „Student“. Univerzitní stránka „Rady a informace -Videonávody k IS SU“ obsahuje komentované video návody k vybraným postupům v IS SU.

Milí studenti, před formulací a odesláním vašeho dotazu zvažte příhodného adresáta, významně tak můžete zkrátit vyřízení vašeho požadavku:

  • Otázky k organizaci kurzu, hodnocení, průběhu výuky, obsahu kurzu směřujte na vyučujícího.
  • Žádosti k uznání předmětu, přerušení studia atp. konzultujte se studijním oddělením.
  • V případě systémových či technických dotazů, chybových hlášení atp. své dotazy prosím zasílejte na adresu: elearning (at) slu.cz

Pro komunikaci v předmětu můžete využít následující možnosti:

  • pro veřejnou komunikaci mezi studenty nebo studenty a vyučujícím můžete využít diskuzní fórum: Novinky a obecná komunikace - zvažte zasílání příspěvky e-mailem (viz nápověda: Jak si zapnu přeposílání nových příspěvků z diskusního fóra e-mailem?)
  • vyučujícího můžete kontaktovat také pomocí emailového kontaktu - tímto způsobem si můžete dohodnou on-line soukromou konzultaci v MS-Teams (nebo konzultaci na fakultě), (případně využijte telefonního kontaktu - nezapomeňte na pravidla)
  • ke kontaktu vyučujícího využijte maximálně plánovanou prezenční (on-line) výuku
  • (případně definujte kolegové vyučující jiné způsoby)
Další možnosti IS související s komunikací a informacemi
Literatura

Doporučená literatura:

  • DĚDINA, J., ŠIKÝŘ, M. a J. M. ŠAFRÁNKOVÁ, 2018. Management a organizace: současné přístupy k řízení lidí a vytváření organizací. Ostrava: Key Publishing, 2018. ISBN 978-80-7418-290-7.
  • FOTR, J., VACÍK, E., ŠPAČEK, M. a I. SOUČEK. 2017. Úspěšná realizace strategie a strategického plánu. Praha: Grada Publishing, 2017. ISBN 978-80-271-0434-5.
  • FOTR, J. a I. SOUČEK. 2020. Scénáře pro strategické rozhodování a řízení: jak se efektivně vyrovnat s budoucími hrozbami a příležitostmi. Praha: Grada Publishing, 2020. ISBN 978-80-271-2020-8.
  • GRASSEOVÁ, M. a kol. 2010. Analýza v rukou manažera. 1. vyd. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-2621-9.
  • HANZELKOVÁ, A., KEŘKOVSKÝ, M. a O. VYKYPĚL. 2017. Strategické řízení: teorie pro praxi. Praha: C. H. Beck, 2017. ISBN 978-80-7400-637-1.
  • JIRÁSEK, J. A. 2003. Strategie. Umění podnikatelských vítězství. Praha: Professional Publishing. ISBN 80-86419-22-3.
  • KEŘKOVSKÝ, M. a O. VYKYPĚL. 2002. Strategické řízení. Teorie pro praxi. 1. vyd. Praha: C. H. Beck. ISBN 80-7179-578-X.
  • KIM CHAN W. a R. MAUBORGNEOVÁ. 2018. Nová strategie modrého oceánu: pět kroků jak se posunout do modrého oceánu, vyhnout se konkurenci a zajistit si tak ziskový růst. Praha: Management Press, 2018. ISBN 978-80-7261-547-6.
  • MALLYA, T. 2007. Základy strategického řízení a rozhodování. 1. vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-1911-5.
  • ROTHAERMEL, F. T. 2016. Strategic Management, New York: McGraw-Hill, ISBN 978-1-2559-42047-4.
  • VODÁČEK, L. a O. VODÁČKOVÁ. 2009. Moderní management v teorii a praxi. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-197-3.
Podmínky absolvování

Podmínky absolvování předmětu vychází z naplnění těchto aktivit:

  • Průběžný test: maximálně 20% hodnocení:  student je povinen se zúčastnit průběžného testu online formou přes IS SU v řádném termínu, ve dnech 31. 10. – 4. 11 2022 . V případě neúčasti na průběžném testu v řádném termínu je umožněno studentovi zúčastnit se průběžného testu v náhradním termínu. Body získané v průběžném testu se započítávají do celkového hodnocení předmětu.
  • Seminární práce: maximálně 15% hodnocení: studentům bude zadáno téma seminární práce v prvním týdnu výuky. Vypracovanou seminární práci budou studenti odevzdávat přes Odevzdávárnu v IS SU, a to nejpozději do 5. 12. 2022, a prezentovat na konci semestru. Body získané za odevzdanou (10%) a odprezentovanou (5%) seminární práci se započítávají do celkového hodnocení předmětu.
  • Docházka na semináře: maximálně 5% hodnocení: studenti jsou povinni účastnit se seminářů, a to minimálně 60% seminářů a na seminářích být aktivní.
  • Zkouška: maximálně 60% hodnocení: zkoušení probíhá formou ústní zkoušky. Student si vybírá odbornou otázku ze seznamu předem stanovených otázek. A dále je s ním veden rozhovor týkající se odevzdané seminární práce. Body získané ze zkoušky se započítávají do celkového hodnocení předmětu.
Student může získat maximální počet bodů, a to 100 bodů.
Tipy ke studiu

Informace metodického, pedagogického charakteru pro vlastní proces samostudia. Problémové pasáže. Možnosti procvičování atp.