Strategický marketing

Organizace výuky, komunikace, hodnocení

Rozcestník
  • Sylabus: odkaz na sylabus kurzu naleznete po rozbalení položky "Info" vpravo pod úvodním obrázkem na hlavní stránce interaktivní osnovy kurzu.
  • Rozvrhvyučující (vč. odkazu na osobní karty), souhrn kurzu (zkoušky, body ...) naleznete po přihlášení do IS SU pomocí dlaždice "Student" otevřením nabídku u daného kurzu.
Organizace předmětu

Organizace kurzu

Výuka kurzu je organizována do třinácti prezenčních přednášek a seminářů.

V rámci tohoto kurzu naleznete studijní oporu a materiály rozděleny do 13 přednášek, kde každá přednáška obsahuje prezentaci v PowerPointu. 

Podmínky absolvování

Dle sylabu předmětu je nutnou podmínkou pro absolvování předmětu dosažení 60 % bodů z průběžného testu a závěrečné písemné zkoušky, viz níže. 

Průběžný test - max 15 bodů. Závěrečná písemná zkouška – max. 40 bodů. Celkem max. 55 bodů. Pro absolvování předmětu je nutno dosáhnout 60 % bodů, viz níže.

Závěrečný test je pouze z ROZSAHU učiva probíraného na tutoriálech (rozsah = některé věci jsou v tutoriálech pouze zkratkovitě kvůli času/předpokladu, že to již znáte, proto si to budete muset sami nastudovat v mnou doporučených zdrojích)! Vždy se ptám na praktické aplikace – vysvětlení na příkladech. Přednášky nahrané v IS neobsahují všechny příklady, které na tutoriálech probírám a vysvětluji. 

Nebudu vyžadovat doslovné definice a členění, stačí svými slovy obsah. Důležité je probíranou problematiku pochopit, ne se "učit nazpaměť odrážky". 

Hodnocení předmětu:

• A: 55-52 bodů

• B: 51-48 bodů

• C: 47-43 bodů

• D: 42-38 bodů

• E: 37-33 bodů

• F: 32 a méně bodů

Struktura kapitol:

1. Metodologie strategického marketingu

2. Strategické marketingové řízení

3. Strategický marketingový proces - plánovací etapa, analýzy vnějšího okolí

4. Strategický marketingový proces - plánovací etapa, interní analýzy, SWOT analýza.

5. Strategický marketingový proces - plánovací etapa, marketingové cíle, sestavení plánu

6. Strategický marketingový proces - realizační a kontrolní etapa

7. Metodika firemní marketingové strategie

8. Mezinárodní marketingové strategie.

9. Aplikace strategického marketingu - systém řízení vztahů se zákazníky

10. Aplikace strategického marketingu - marketingové strategie služeb

11. Strategie a plánování cenové tvorby

12. Řízení cen, aktuální problémy cenové tvorby

13. Prognostické analýzy s využitím matematicko-statistických metod

Komunikace

Pro komunikaci v předmětu můžete využít následující možnosti:

  • pro veřejnou komunikaci mezi studenty nebo studenty a vyučujícím můžete využít diskuzní fórum: Novinky a obecná komunikace 
  • vyučujícího můžete kontaktovat také pomocí emailového kontaktu - tímto způsobem si můžete dohodnout on-line soukromou konzultaci v MS-Teams (nebo konzultaci na fakultě), (případně využijte telefonního kontaktu - nezapomeňte na pravidla)
  • ke kontaktu vyučujícího využijte maximálně plánovanou prezenční (on-line) výuku

Další možnosti IS související s komunikací a informacemi

Literatura

Povinná:

SHARP, B., 2019. Jak se budují značky. Praha: Edice Knihy Omega. ISBN 9788075859112.

STOKLASA, M. a J. RAMÍK, 2016. Strategický marketing. Karviná: SU OPF. ISBN 978-80-7510-217-1.


Doporučená: 

CHERNEV, A., 2019. Strategic Marketing Management – The Framework. Chicago: Cerebellum Press. ISBN: 978-1936572595.

DIB, A., 2020. Marketingový plán na jednu stránku. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-2591-3. 

KOTLER, P., G. ARMSTRONG a M. O. OPRESNIK, 2018. Principles of marketing. Harlow, England: Pearson. ISBN 978-1-292-22017-8.

TAHAL, R., 2017. Marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0206-8.