Obchodní jednání a korespondence v cizím jazyce

Týden 1


Úvod

Cílem předmětu je poskytnout studentovi takové znalosti a dovednosti, které mu umožní vést obchodní jednání v cizím jazyce, zvládnout odbornou teminologii a současně zpracovat obchodní cizojazyčnou korespondenci zaměřenou na standardní obchodní situace jako jsou např. nabídka, objednávka, reklamace, atp., včetně dlaších kompetencí z oblasti vyjednávání, prezentací, komunikace v dalších vybraných obchodních situacích.

Výstup

Po absolvování předmětu student bude schopen: - aplikovat získáné znalosti a vést obchodní jednání v cizím jazyce, - použít odbornou teminologii - zvládnout obchodní cizojazyčnou korespondenci zaměřenou na standardní obchodní situace jako jsou např. nabídka, objednávka, reklamace, atp., a také vyjednávat, prezentovat a komunikovat ve specifických obchodních situacích.

Obsah

1. První kontakty
Oslovení v rámci dodavatelských vztahů. Tvorba obchodní dokumentace. Komunikace v rámci dodavatelsko- odběratelských vztahů – formulace dopisů v obchodním styku (poptávka, nabídka, objednávka, stížnost, reklamace).
Telefonování. E-mailová forma.
2. Cestování
Rezervace letu. Vypůjčení auta. Na letišti. V hotelu. Řešení mimořádných události. Praktický trénink. Vyhodnocení zvládnutí nezbytných kompetencí v této oblasti. Kulturní a lokální jazykové tipy.
3. Firma
Příjezd do firmy. Seznamujeme se s novými kolegy. Oblast podnikání. Orientujeme se v prostoru. Příprava konferenčních prostor. Příprava na prezentaci firmy. Realizace prezentace firmy. Vyhodnocení prezentace firmy. Kulturní a lokální jazykové tipy.
4. Úspěšná obchodní komunikace
Jednání a porady – příprava na poradu a její vedení. Odborná rozprava – základní pojmoslovný aparát. Účastníci jednání. Zápis z porady nebo jednání. Řešení běžných i mimořádných události.
5. Vyjednávání
Předkládání obchodní nabídky. Odmítnutí nabídky. Podmínky obchodní dohody. Jak získat čas na vyjednávání. Dosažení dohody. Příprava na jednání. Realizace jednání. Vyhodnocení jednání. Kulturní a lokální jazykové tipy.
6. Prezentace
Zahájení prezentace. Základní pojmoslovný aparát. Hlavní část prezentace, popis tabule, grafů, schémat. Ukončujeme prezentaci. Příprava na prezentaci. Realizace prezentace. Vyhodnocení prezentace. Specifika ve vybraných regionech.
7. Po pracovní době
Osobní pozvání. V restauraci. Společenská konverzace. Ukončení pracovního a neformálního setkání. Další společenské události a jejich úspěšné zvládnutí v mezinárodním kontextu. Kulturní a lokální jazykové tipy.