TEMATICKÉ OKRUHY KE STÁTNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠCE PRO BAKALÁŘSKÝ TYP STUDIA PRO STUDIJNÍ PROGRAM Digitální business Ekonomicko-manažerská část 1. Ekonomie jako věda, její principy a členění 2. Trh a směna 3. Spotřebitel a jeho preference 4. Podstata fungování firma a výrobní proces 5. Firma z pohledu různých typů konkurenčních trhů 6. Charakteristika trhů výrobních faktorů – půda, práce, kapitál 7. Úloha státu v ekonomice při eliminaci negativních a podpoře pozitivních dopadů tržního selhání 8. Měření hospodářské úspěšnosti země 9. Peníze, ceny a cenová hladina, inflace 10. Trh práce a nezaměstnanost 11. Model AS-AD a jeho využití při analýze hospodářského cyklu 12. Úloha vládního sektoru a centrální banky v ekonomice 13. Mezinárodní ekonomické vztahy zemí 14. Ekonomická integrace a globalizace, postavení ČR v rámci ekonomické integrace 15. Podstata, funkce a prvky finančního systému 16. Úvěrové a depozitní produkty, základní členění a jejich charakteristika 17. Charakteristika investičních produktů, majetkové a dlužnické cenné papíry 18. Charakteristika pojistného trhu a pojistných produktů 19. Časová hodnota peněz, úrokové sazby a úročení 20. Podnik a jeho ekonomická charakteristika 21. Rozbory hodnotových toků v podniku – výnosy, náklady, diagram bodu zvratu 22. Hlavní podnikové procesy – nákup, výroba a prodej 23. Vedlejší podnikové procesy – personální činnost, správa a investice 24. Podnikové početnictví a jeho struktura 25. Úloha kalkulací v řízení nákladů, kalkulační techniky STUDIJNÍ PROGRAM: Digitální business 1. Charakteristika a význam informačního procesu v podnikové činnosti. Vlastnosti informací. 2. Podstata a využívaní informačního systému (IS) ve firmách. Složky IS. Architektury IS. 3. Životní cyklus IS. Cloudové systémy a jejich výhody pro fungování firmy. Datové sklady a big data. 4. Informační podpora řídících úrovní managementu – podpora rozhodování, manažerský IS, dodavatelsko-odběratelského řetězce, business intelligence a analytika a další. 5. Informační podpora obchodu a služeb – ekonomické a marketingové IS, cash flow, point of sale, CRM, payroll systémy, dokumenty, logistika a další. 6. Online nástroje marketingové komunikace. 7. Produkt a cena v online prostředí. 8. Obsahová strategie v marketingu. 9. Prezentace firmy pomocí sociálních médií a webové stránky. 10. Akvizicea retence zákazníka, STDC model, komplexní plánování online kampaně. 11. Dynamika vývoje business modelu a jeho inovativnost. Trendy v aplikaci business modelu a jeho řízení. 12. Postupná tvorba business modelu, proces návrhu a vzájemná vazba na strategii firmy. Business model Canvas a vymezení jeho základních složek. 13. Charakteristika druhů business modelu: unbundling business modelů, dlouhý chvost, vícestranné platformy, otevřené business modely. 14. Navigátor business modelu a jeho fáze: iniciace, adaptování vzorů, integrace a implementace business modelu. Vizuální myšlení, prototypizace a ideace modelu. 15. Rámec pro hodnocení business modelu VARIM a řízení business modelů: podobnost prvků, potenciál pro synergie, konflikty a koordinace. 16. Podstata kreativity a tvůrčího myšlení, typy inteligence a typologie faktorů ovlivňující kreativní kapacity. 17. Tvorba kreativních návyků a rozvoj představivosti. 18. Metody a postupy záznamu, organizace a prezentace nápadů. 19. Techniky generování, zpracování a hodnocení nápadů. 20. Metody a rámce pro podporu kreativity. Kultivace kreativního prostředí v organizaci. 21. Inovační strategie a problémy řešené inovacemi, nabídka technologií, inovační schopnosti, inovační výkonnost podniku. 22. Intelektuální vlastnictví a ochrana při inovacích. 23. Inovace v propagaci a prodeji. 24. Inovace v dodávkách a zásobovacích operacích. 25. Výrobní procesu a potenciál pro inovace v něm.