##### Sheet/List 6 ##### "Společnost A+A má v ČR 4 střediska (Plzeň, Mladá Boleslav, Zlín, Opava), ve kterých vyrábí elektromotory. Kapacita těchto středisek je 95, 40, 110, 150 kusů čtvrtletně." " Tyto elektromotory jsou dodávány smluvním odběratelům v Ostravě, Olomouci, Praze a Jihlavě. Na základě smluv dodá A+A jednotlivým odběratelům postupně 120, 85, 113 a 90 kusů. " Distribuční náklady (v tis. Kč) mezi středisky a odběrateli byly vykalkulovány na 1 kus elektromotoru ve výši uvedené v následující tabulce. 1 2 3 4 i/j Ostrava Olomouc Praha Jihlava Kapacity 1 Plzeň 10 8 6 6 95 2 Mladá Boleslav 15 12 5 9 50 3 Zlín 8 6 14 7 110 4 Opava 2 5 14 11 150 Požadavky odběratelů 120 85 110 90 Nalezněte optimální řešení daného problému = min náklady). ##### Sheet/List 7 ##### "V jistém státě budou probíhat nové volby senátora. Jeden z kandidátů má na svou volební kampaň k dispozici 17 mil. dolarů. Volební kampaň bude realizována v televizi, rozhlase, časopisech a novinách. Při plánování reklamy je třeba dodržet následující podmínky: • do televize a rozhlasu nelze umístit více než 40 % celkového rozpočtu na reklamu, • do každého ze čtyř médií je třeba umístit alespoň 4% z celkového rozpočtu, • do reklamy v tisku nelze umístit více než 60 % z celkového rozpočtu. V následující tabulce je uvedena struktura diváků (čtenářů, posluchačů) oslovených reklamou (oslovený reklamou znamená, že bude daného kandidáta pravděpodobně volit), viz Tabulka: a. Rozvrhněte vynaložené prostředky na reklamu tak, aby daného kandidáta volilo co nejvíce osob, tj. sestavte matematický model a za použití Excelu jej vyřešte. b. Volby kandidát vyhraje, bude-li pro něj hlasovat alespoň 10 mil. osob. Na základě výsledků z a. rozhodněte, zda uvažovaný kandidát volby vyhraje či nikoli." Druh média Televize Rozhlas Časopisy Noviny Počet oslovených osob na 500 dolarů Ženy 320 280 140 240 Muži 120 90 60 60 Celkem 440 370 200 300 Na 1 dolar 0.88 0.74 0.4 0.6