auta vláčky účel. funkce 1550000 x1 x2 1000 2000 L P g1 5000 5000 g2 3000 3000 g3 1000 2000 ##### Sheet/List 2 ##### x1 x2 x3 x4 120 0 60 20 ú. fce 6600 L P g1 100 100 g2 300 300 g3 200 200 ##### Sheet/List 3 ##### x1 x2 x3 x4 x5 účel. fce 240 (tis. Kč) 800 0 800 5.32907E-13 400 L P g1 2000 2000 g2 5.32907E-13 200 g3 400 400 >= g4 800 800 g5 0 800 g6 800 800 g7 0.05 0.05 g8 100 100 ##### Sheet/List 4 ##### 5 22 12 18 15 17 6 10 8 25 5 20 10 12 19 12 x11 x12 x13 x14 x21 x22 x23 x24 x31 x32 x33 x34 x41 x42 x43 x44 funkce 31.99999872 (km) 0.99999996 0 0 0 0 0 0 0.99999996 0 0 0.99999996 0 0 0.99999996 0 0 L P g1 0.99999996 1 g2 0.99999996 1 g3 0.99999996 1 g4 0.99999996 1 g5 0.99999996 1 g6 0.99999996 1 g7 0.99999996 1 g8 0.99999996 1 ##### Sheet/List 5 ##### 330 250 350 300 240 250 x11 x12 x13 x21 x22 x23 fce 37250 (Kč) 7.10543E-15 60 0 45 3.55271E-15 35 L P g1 60 70 g2 80 80 g3 45 45 = g4 60 60 = g5 35 35 = ##### Sheet/List 6 ##### "Společnost A+A má v ČR 4 střediska (Plzeň, Mladá Boleslav, Zlín, Opava), ve kterých vyrábí elektromotory. Kapacita těchto středisek je 95, 40, 110, 150 kusů čtvrtletně." " Tyto elektromotory jsou dodávány smluvním odběratelům v Ostravě, Olomouci, Praze a Jihlavě. Na základě smluv dodá A+A jednotlivým odběratelům postupně 120, 85, 113 a 90 kusů. " Distribuční náklady (v tis. Kč) mezi středisky a odběrateli byly vykalkulovány na 1 kus elektromotoru ve výši uvedené v následující tabulce. 1 2 3 4 i/j Ostrava Olomouc Praha Jihlava Kapacity 1 Plzeň 10 8 6 6 95 2 Mladá Boleslav 15 12 5 9 50 3 Zlín 8 6 14 7 110 4 Opava 2 5 14 11 150 Požadavky odběratelů 120 85 110 90 Nalezněte optimální řešení daného problému = min náklady). 10 8 6 6 15 12 5 9 8 6 14 7 2 5 14 11 úč. fce x11 x12 x13 x14 x21 x22 x23 x24 x31 x32 x33 x34 x41 x42 x43 x44 1925 (tis. Kč) 0 0 60 35 0 0 50 0 0 55 0 55 120 30 0 -1.77636E-15 L P g1 95 95 g2 50 50 g3 110 110 g4 150 150 g5 120 120 = g6 85 85 = g7 110 110 = g8 90 90 = ##### Sheet/List 7 ##### "V jistém státě budou probíhat nové volby senátora. Jeden z kandidátů má na svou volební kampaň k dispozici 17 mil. dolarů. Volební kampaň bude realizována v televizi, rozhlase, časopisech a novinách. Při plánování reklamy je třeba dodržet následující podmínky: • do televize a rozhlasu nelze umístit více než 40 % celkového rozpočtu na reklamu, • do každého ze čtyř médií je třeba umístit alespoň 4% z celkového rozpočtu, • do reklamy v tisku nelze umístit více než 60 % z celkového rozpočtu. V následující tabulce je uvedena struktura diváků (čtenářů, posluchačů) oslovených reklamou (oslovený reklamou znamená, že bude daného kandidáta pravděpodobně volit), viz Tabulka: a. Rozvrhněte vynaložené prostředky na reklamu tak, aby daného kandidáta volilo co nejvíce osob, tj. sestavte matematický model a za použití Excelu jej vyřešte. b. Volby kandidát vyhraje, bude-li pro něj hlasovat alespoň 10 mil. osob. Na základě výsledků z a. rozhodněte, zda uvažovaný kandidát volby vyhraje či nikoli." Druh média Televize Rozhlas Časopisy Noviny Počet oslovených osob na 500 dolarů Ženy 320 280 140 240 Muži 120 90 60 60 Celkem 440 370 200 300 Na 1 dolar 0.88 0.74 0.4 0.6 Rozložení prostředků: Televize Rozhlas Časopisy Noviny Suma 6120000 680000 680000 9520000 11872800 (počet oslovených reklamou = počet voličů) Podmínky: L P Televize + rozhlas 6800000 6800000 Časopisy + noviny 10200000 10200000 Tv 6120000 680000 >= rozhlas 680000 680000 >= Časopisy 680000 680000 >= noviny 9520000 680000 >= ;