Při zjišťování dvou různých způsobů reklamy u určitého druhu zboží byly získány následující údaje: Y x1 x2 obrat (tis.Kč) rádio a televize (tis.Kč) noviny (tis.Kč) 1119 0 40 625 25 25 971 30 30 1177 35 35 982 40 25 1577 45 45 914 50 0 1330 55 25 1436 60 30 1741 65 35 1717 70 40 VÝSLEDEK Regresní statistika Násobné R 0.912372605 "R=0,91….koeficient korelace; míra závislosti" Hodnota spolehlivosti R 0.832423771 "R2=0,83…koeficient determinace" Nastavená hodnota spolehlivosti R 0.790529713 83% celkové variability je vysvětleno modelem Chyba stř. hodnoty 163.770816 Pozorování 11 ANOVA Rozdíl SS MS F Významnost F Regrese 2 1065847.504 532923.752 19.86973389 0.000788587 Rezidua 8 214567.0415 26820.88018 Celkem 10 1280414.545 Koeficienty Chyba stř. hodnoty t Stat Hodnota P Dolní 95% Horní 95% "Dolní 95,0%" "Horní 95,0%" Hranice 123.7026295 184.7528829 0.669557235 0.521991481 -302.3382824 549.7435414 -302.3382824 549.7435414 rádio a televize (tis.Kč) 12.64219274 2.564333051 4.93001201 0.001149422 6.728830119 18.55555536 6.728830119 18.55555536 noviny (tis.Kč) 18.85827129 4.319200632 4.366148483 0.002392817 8.898176769 28.8183658 8.898176769 28.8183658 "Y = 123,7 +12,6*x1 +18,8*x2" REZIDUA Pozorování Očekávané obrat (tis.Kč) Rezidua 1 878.033481 240.966519 2 911.2142301 -286.2142301 3 1068.71655 -97.71655026 4 1226.21887 -49.21887039 5 1100.847121 -118.8471212 6 1541.223511 35.77648935 7 755.8122664 158.1877336 8 1290.480012 39.5199877 9 1447.982332 -11.98233243 10 1605.484653 135.5153474 11 1762.986973 -45.98697269 popisující závislost obratu (y) na velikosti vydaných prostředků za reklamu v rádiu a televizi (x1) a na velikosti výdajů za reklamu v novinách (x2) a charakterizujte těsnost závislosti. "c) Rozhodněte, zda zavedení další vysvětlující proměnné významně" přispělo k výstižnosti modelu. "d) Určete 95% intervaly spolehlivosti pro regresní parametry b1,b2." "e) Proveďte bodový odhad velikosti obratu, vydá-li se na reklamu " v rádiu a televizi 40 tis.Kč a na reklamu v novinách 35 tis.Kč.