"1.      Společnost Česká mlékárenská a.s. má 4 mlékárny (A, B, C, D) které vyrábí bílé jogurty. Kapacita těchto mlékáren je 35, 28, 75 a 22 tisíc kusů měsíčně. Tyto jogurty jsou dodávány smluvním odběratelům v K, L, M, N, na základě smlouvy tam Česká mlékárenská a.s. dodá 50, 20, 60 a 30 tisíc kusů měsíčně. Distribuční náklady jsou zapsány v následující tabulce:" Mlékárna Odběratelé Kapacity dodavatelů K L M N A 100 80 60 60 35 B 150 120 50 90 28 C 80 60 140 70 75 D 20 50 140 110 50 Požadavky 50 20 60 30 Úkolem je minimalizovat distribuční náklady ##### Sheet/List 2 ##### UŽITEK A1 A2 A3 O1 10 13 6 O2 15 18 10 O3 8 12 11 proměnné A1 A2 A3 SUMA O1 O2 O3 SUMA celkový užitek ##### Sheet/List 3 ##### "Podnik vyrábí ocelové nosníky v délce 12m. V této délce je pak jednotliví odběratelé nakupují, " na přání zákazníka však lze přímo v podniku původní kusy rozpálit (rozřezat) na menší délky. Podnik obdržel speciální zakázku: "1300 ks v délce 8m," "600 ks v délce 6m," 2000 ks v délce 4m. "Naplánujte rozpálení tak, aby spotřeba nosníků původní délky byla minimální. Pro zjednodušení uvažujte, že rozpálením nedochází ke ztrátám na délce." ##### Sheet/List 4 ##### "V jistém státě budou probíhat nové volby senátora. Jeden z kandidátů má na svou volební kampaň k dispozici 17 mil. dolarů. Volební kampaň bude realizována v televizi, rozhlase, časopisech a novinách. Při plánování reklamy je třeba dodržet následující podmínky: • do televize a rozhlasu nelze umístit více než 40 % celkového rozpočtu na reklamu, • do každého ze čtyř médií je třeba umístit alespoň 4% z celkového rozpočtu, • do reklamy v tisku nelze umístit více než 60 % z celkového rozpočtu. V následující tabulce je uvedena struktura diváků (čtenářů, posluchačů) oslovených reklamou (oslovený reklamou znamená, že bude daného kandidáta pravděpodobně volit), viz Tabulka: a. Rozvrhněte vynaložené prostředky na reklamu tak, aby daného kandidáta volilo co nejvíce osob, tj. sestavte matematický model a za použití Excelu jej vyřešte. b. Volby kandidát vyhraje, bude-li pro něj hlasovat alespoň 10 mil. osob. Na základě výsledků z a. rozhodněte, zda uvažovaný kandidát volby vyhraje či nikoli." Druh média Televize Rozhlas Časopisy Noviny Počet oslovených osob na 500 dolarů Ženy 320 280 140 240 Muži 120 90 60 60 Celkem 440 370 200 300 Na 1 dolar Rozložení prostředků: Televize Rozhlas Časopisy Noviny Suma Podmínky: L P Televize + rozhlas Časopisy + noviny Počet oslovených voličů na 1 dolar Počet oslovených voličů celkem