Marketingová komunikace 1 - PEMBKMK1
Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.
Marketingová komunikace 1 - PEMBKMK1
Info
Term
Winter 2023
VYUČUJÍCÍ

Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. - garant předmětu, přednášky, zkouška, celkové hodnocení

Do výuky bude také v rámci jednoho tutoriálu zapojen odborník z praxe Ing. Michal Citora ze společnosti SEMAG, síť pekáren PRIMA.

ORGANIZAČNÍ POKYNY, KLASIFIKACE

Obsahově i rozsahem je tento kurz stejný jako jeho obdoba pro prezenční studenty, doporučuji vám proto pravidelné studium látky ze studijních opor v menších dávkách.

  1. Úvodní přednáška: I. Organizační záležitosti, seznámení studentů s programovou náplní kurzu, diskuze. II. Základní  terminologie v oblasti marketingové komunikace, STP, cíle marketingové komunikace a komunikační proces.
  2. Přednáška: Reklama - význam psychologie, doporučovatelů a emocí, podpora prodeje, osobní prodej, přímý marketing, vztahy s veřejností, sponzorství a online marketingová komunikace. 
  3. Závěrečná přednáška: I. Alternativní formy v marketingové komunikaci, legislativa a etika v marketingové komunikaci, plánování a měření účinnosti marketingové komunikace. Značka. Specifika marketingové komunikace ve vybraných oblastech. II. Příprava studentů na zkoušku, termíny zkoušky, diskuze.

Podmínkou účasti na závěrečném písemném testu je vypracování 3 průběžných  bodovaných testů. Testy lze nejpozději vyplnit  v IS do 15. 12. 2023!!! Pozdější termín již nebude možný!!! Body z průběžných testů se započítávají do celkového hodnocení.

—Studenti mohou dále vypracovat dobrovolný samostatný úkol  – "Co zaznamenaly chytré telefony z oblasti MK?" (+3 body). Termín odevzdání samostatného úkolu v IS je do 30.11.2023!

Celkový počet dosažených bodů: max. 80 bodů 
Body ze závěrečné písemné zkoušky: 50 bodů
Body z průběžných testů: 30 bodů

Klasifikace předmětu: A (80 - 75), B (74 - 69), C (68 - 62), D (61 - 55), E (54 - 48)

Chapter contains:
2
PDF

Chapter contains:
1
ROPOT
1
PDF
Chapter contains:
1
ROPOT
1
PDF
Chapter contains:
1
ROPOT
1
PDF

STUDIJNÍ MATERIÁLY

Error: The referenced object does not exist or you do not have the right to read.
https://is.slu.cz/el/opf/zima2023/PEMBKMK1/2914365/Odborna_literatura_-_marketingova_komunikace.pdf

1. TUTORIÁL - 6/10/2023

1. TUTORIÁL - OBSAH

Cílem prvního tutoriálu je:

  • Definovat specifika marketingové komunikace a marketingového mixu.
  • Objasnit prvky marketingového komunikačního procesu.
  •  Vymezit základní prvky marketingového komunikačního mixu.
  • Zdůraznit význam a synergický efekt integrované marketingové komunikace.
  • Seznámit s problematikou názorového vůdce a WoM.
  • Popsat fáze procesu STP.
  • Stanovit podmínky segmentace trhu, vlastnosti segmentu, segmentační kritéria.
  • Stanovit strategie targetingu.
  • Charakterizovat positioning, jeho typy, včetně způsobů jeho tvorby a formování strategie. Charakterizovat pojem poziční mapa a repositioning.

Nezapomeňte vždy popřemýšlet nad uvedením praktických příkladů z marketingové komunikace k uvedené problematice - bude se Vám to pak hodit u zkoušky :-)

POVINNÝ PRŮBĚŽNÝ TEST 1: 6/10 - 15/12 2023

Otestujte svoje znalosti z prvního tutoriálu! Vaším úkolem je zodpovědět 10 testových otázek, každá otázka má správnou pouze jednu odpověď. Máte pouze jeden pokus a časový limit je stanoven na 5 minut. Za každou správnou odpověď dostanete 1 bod, tzn. celkem lze získat z testu 10 bodů.

2. TUTORIÁL - 3/11/2023

2. TUTORIÁL - OBSAH

Cílem druhého tutoriálu je:

  • Definovat reklamu jako prvek marketingového komunikačního mixu. Vymezit typy reklamy dle objektu jejího zájmu, prvotního cíle sdělení a specifické formy reklamy. Zdůraznit význam psychologie v reklamě se zaměřením na podprahovou reklamu. Stanovit význam emocionálních apelů a doporučovatelů v reklamním sdělení.
  • Definovat podporu prodeje jako prvek marketingového komunikačního mixu, výhody a nevýhody jeho použití.  Stanovit a charakterizovat nástroje a cílové skupiny podpory prodeje. Zdůraznit rostoucí význam podpory přímo na místě prodeje, využití POP nástrojů. Zmínit problematiku merchandisingu a senzorického marketingu v in-store komunikace.
  • Definovat osobní prodej jako prvek marketingového komunikačního mixu, jeho typy, výhody a nevýhody. Stanovit proces a způsoby řízení osobního prodeje. Zdůraznit rostoucí význam a možnosti uplatnění multilevel marketingu. Upozornit na podstatný význam neverbální komunikace v procesu osobního prodeje.
  • Vysvětlit pojmy publicita, event marketing a lobbing. Charakterizovat krizovou komunikaci a poskytnout nástroje k jejímu provádění. Vysvětlit rozdíl mezi pojmy podniková identita a image. Přiblížit problematiku nesnadného měření účinků PR aktivit.
  • Definovat přímý marketing jako prvek marketingového komunikačního mixu, jeho cíle a cílové skupiny. Ukázat možná média a nástroje použitelné v rámci direct marketingu. Přiblížit stručně aktuální problematiku CRM a databázového marketingu. Charakterizovat neadresnou distribuci a v této souvislosti i využití Geomarketingu
  • Definovat sponzoring jako prvek marketingového komunikačního mixu. Zdůraznit důvod, kdy je sponzorství uváděno jako samostatný prvek marketingového komunikačního mixu a kdy je začleněn do public relations. Uvést základní výhody a zásady použití, cíle, cílové skupiny a typy sponzoringu. Zaměřit pozornost na tzv. ambush marketing neboli guerilla sponzoring. 
  • Definovat online komunikaci a zdůraznit využití online médií v komunikačních kampaních.

Nezapomeňte vždy popřemýšlet nad uvedením praktických příkladů z marketingové komunikace k uvedené problematice - bude se Vám to pak hodit u zkoušky :-)

POVINNÝ PRŮBĚŽNÝ TEST 2: 3/11- 15/12 2023

Otestujte svoje znalosti z druhého tutoriálu! Vaším úkolem je zodpovědět 10 testových otázek, každá otázka má správnou pouze jednu odpověď. Máte pouze jeden pokus a časový limit je stanoven na 5 minut. Za každou správnou odpověď dostanete 1 bod, tzn. celkem lze získat z testu 10 bodů.

3. TUTORIÁL - 1/12/2023

3. TUTORIÁL - OBSAH

Cílem třetího tutoriálu je:

  • Vymezit podstatu a nutno využití netradičních forem marketingové komunikace. Specifikovat guerilla marketing. Specifikovat virální marketing. Specifikovat product placement. Specifikovat digitální marketing se zaměřením na mobilní marketing.
  • Vymezit základní právní předpisy v oblasti marketingové komunikace. Blíže specifikovat nekalou soutěž a její dopad na marketingovou komunikaci. Vymezit úlohu a postavení Rady pro reklamu v reklamním průmyslu včetně způsobů řešení neetického provedení reklamních sdělení a dalších asociací profesních sdružení. Uvést další profesní sdružení v oblasti marketingové komunikace.
  • Popsat kroky při tvorbě marketingové komunikační kampaně, což se týká situační analýzy, stanovení cílů a cílových skupin, rozpočtu, strategie marketingového komunikačního mixu, koordinace a integrace, implementace a kontroly marketingové komunikace.  Přiblížit základní mediální pojmy.
  • Stanovit základní předpoklady a indikátory komunikační kampaně. Stanovit obecné kroky při realizaci výzkumného projektu. Přiblížit rozdíl a podmínky realizace kvantitativního a kvalitativního výzkumu marketingové komunikace. Uvést základní metody a techniky aplikovatelné při výzkumu marketingové komunikace.  Zaměřit pozornost na vybrané metody a techniky v oblasti kvalitativního výzkumu. Zmínit se o současných elektronických metodách použitelných ve výzkumu marketingové komunikace.  Klasifikovat výzkum marketingové komunikace z časového hlediska.
  • Uvést marketingovou komunikaci hodnoty značky.
  • Specifikovat marketingovou komunikaci ve vybraných oblastech.

Nezapomeňte vždy popřemýšlet nad uvedením praktických příkladů z marketingové komunikace k uvedené problematice - bude se Vám to pak hodit u zkoušky :-)

POVINNÝ PRŮBĚŽNÝ TEST 3: 1/12 - 15/12/2023

Otestujte svoje znalosti z třetího tutoriálu! Vaším úkolem je zodpovědět 10 testových otázek, každá otázka má správnou pouze jednu odpověď. Máte pouze jeden pokus a časový limit je stanoven na 5 minut. Za každou správnou odpověď dostanete 1 bod, tzn. celkem lze získat z testu 10 bodů.

ZADÁNÍ A ODEVZDÁNÍ DOBROVOLNÉHO SAMOSTATNÉHO ÚKOLU - DO 30/11/2023

Dobrovolný úkol - Co zaznamenaly z oblasti marketingové komunikace chytré telefony studentů?
Vyfoťte něco zajímavého z marketingové komunikace, s čím jste se setkali. Aby fotka byla autentická, pořiďte si například selfie. Může se jednat např. o zajímavý billboard, ambientní médium, neupravenou výlohu, zajímavý reklamní text, neetickou reklamu apod. Dávejte si ale pozor na autorská práva a na focení uvnitř prodejen, kdy to ve většině případů není dovoleno. K fotce prosím uveďte také popis a svůj komentář. Z tohoto úkolu můžete získat 3 body a je dobrovolný. Vypracovaný úkol odevzdávejte v IS nejpozději do 30. 11. 2023!

Dobrovolný úkol z marketingové komunikace 1
Zde prosím vkládejte vypracovaný dobrovolný samostatný úkol.