PPC reklama
Školení 2023
Jak může váš byznys vydělat více
V DOBĚ UMĚLÉ INTELIGENCE
Ahoj, jsem moc rád že tady jsem, ještě pár let jsem seděl na vašem místě.
Připravil jsem pro vás ty nejdůležitější témata ppc reklamy, díky kterým vyděláváme peníze našim
klientům.
Představení
7
let
300+
účtů
1
mld.
GCT, Founder, CEO
Jsem Michal Google Certifikovaný Trenér, zakladatel a CEO digitální agentury Adsvantage. Za 7 let
mé praxe mi rukama prošlo přes 300 reklamních účtů na 19 trzích. Pro naše klienty jsme utržili přes
1 mld. kč.
01
CO JE PPC REKLAMA
03
JAK ZMĚŘIT ÚSPĚŠNOST
05
02
JAKÉ JSOU TYPY KAMPANÍ
04
UMĚLÁ INTELIGENCE V PPC
06
Bonusové materiály v průběhu prezentace.
01
CO JE PPC REKLAMA
Pay per click.
Platba za proklik, protože neplatíte za ZOBRAZENÍ reklamy, ale pouze pokud někdo klikne.
Proč je PPC zajímavé
Malé firmy
50% konverzí
Data
E-shopová velmoc, ALE nejvíce tržního podílu seberou ti největší.
Proto chci posunout malé a střední eshopy, protože česká ekonomika je z 80% tvořena pré malými a
středními podniky.
Vývoj obratu v e-commerce od roku 2018
Když jsme u vyhod tak zmíníme i nevyhody a to tu že poprve v historii minulý rok klesla
Platformy
Heureka
Sklik, Biano, Favi, Glami, Kaufland Market place
Google Ads
Proč je Google největší?
8 PLATFOREM
ZJISTIT
JÍT
NAKOUPIT
3,5 MLD
YT, mapy, gmail, chrome, android
92% tržní podíl
4. Nejhodnotnější
80% Google Ads
zaměřím se na Google Ads, který má nejvíce možnosti založení a optimalizace.
Principy ale můžete aplikovat i na Sklik, Heureku, Zboží.cz, FB.
Google Ads
REKLAMNÍ ŘEŠENÍ
●Zakládání kampaní
●Optimalizace
●Vyhodnocování
Zakládání kampaní - tvoříme strategie, pokrytí celý nákupní proces - MM
Optimalizace - zvyšování profitability, vice v sekci Optimalizace
Vyhodnocování - výsledky celé firmy - Jak na měřitelnost
Jak pomůže byznysu?
Návštěvnost
Tržby
Kontakty
Aplikace
Zvažování značky
Budování povědomí
3 PRINCIPY
RELEVANCE
ŘÍZENÍ
VÝSLEDEK
Výsledek je to proč jsem šel do PPC
PPC funguje na aukčním systému, ale nechápejte to tak, že kdo dá více CPC vyhraje. Ale záleží i na
více faktorech.
Tomu říkáme Hodn…
Hodnocení reklamy - Ad rank
Cena za proklik
Kvalita reklamy
v okamžiku aukce
Kontext vyhledávání
●Očekávaná míra prokliku
●Relevance
●Dojem ze vstupní stránky
●Poloha
●Zařízení
●Čas
●Signály
Signály - YT, mapy, gmail, chrome, android
02
JAKÉ JSOU TYPY KAMPANÍ
…Vyhledávací kampaně
Vyhledávací
Nejlepší typ cílení, protože inzerát zobrazíme
v době kdy zákazník aktivně hledá.
Uživatel vyjadřuje poptávku.
Abychom mohli zobrazit náš inzerát potřebujeme…
Klíčová slova
Slouží k nalezení shody s vyhledávacím dotazem
shoda = inzerát jde do se zobrazí
Typy shod:
•Volná
•Frázová
•Přesná
Příklad:
Přesná shody a blízke varianty - i synonyma
Klíčová slova - tvorba
Vstupní stránky
Plánovač Klíčových slov
Historické Vyhledávací dotazy
SEO analýza
S diakritikou kvůli proměnné {Keyword}
Inzerát se zobrazí když - kw + dotaz
Responzivní reklamy
Nadpisy, popisy, rozšíření
Google uměla inteligence určuje, které nadpisy kdy ukázat pro max. výkon.
Např. na základě, Polohy, věku
Jak napsat úspěšný text?
Doprava zdarma. Věrnostní program. Ověřeno zákazníky. Prodloužená záruka. Výhody. Benefity.
Zdůrazněte, čím jste jedineční
Uveďte ceny, akce a exkluzivní nabídky
Akce. Slevy. 1+1. 50 Kč na první nákup.
Výzva k akci
Nakupte. Objednejte. Zavolejte.
Použijte alespoň jedno z klíčových slov
Zaujměte zákazníky na mobilech
Značka
{Keyword:Motorkářské helmy} - Připnutí na 1. pozici
Rozšíření o lokalitu > Trasa
Rozšíření o volání > Hovor
Oficiální e-shop Motozem
Neopakující se
Zminujte čísla
Popisy {Keyword} - vytučnění
Lepší argumenty než konkurence
Př.
Doplňte cestu
Ve vyhledávání stráví lidé 5% času na internetu > obsahovka
Obsahové
Vizuální
35 mil. webů
90% internetové populace
Než začnou hledat
Oslovujeme v dřívější fázi nákupního cyklu
Nebo jit remarketingově a jet na výkon
Kontextové
Umístění, témata
Věk
Pohlaví
Lokalita
Behaviorální
Umístění: příklad: prodej aut > auto.cz, garaz.cz, autosalon
Témata má lepší Sklik
Publika proberem později
Bannery
Bonus: nejzobrazovanější bannery - odkaz v popisu
Pohyblivé bannery přes google webdesing studio
Responsive display ads
Responzivní obsahové reklamy
Feed
Vyloučení aplikací
YouTube
2. Nejpoužívanější vyhledávač
Vyšší míra vybavení značky
Př. Inzerát > Banner 5s. Video
Na digitalní mark konferecni v Německu, kde mluvili z youtube > Shorts
2s rozlisitelnost
2005
Povědomí
Zvažování
Akce
Masthead
Přeskočitelné
Infeed
Nepřekočitelné
Mikrospot
Outstream
Platba
-Za proklik:
-Sledování reklamy nad 30 sec.
-Dokoukání reklamy
-CPM
Vložení XML feedu
Kontextové
Umístění, témata
Věk
Pohlaví
Lokalita
Behaviorální
Témata má lepší Sklik
Publika proberem později
Nákupy
Vznik pro velké firmy s hodně produkty > jednoduše dostat své produkty na int.
Obrázek
Cena
porovnání
XML feed
0001
Suunto Core Alu BlackHodinky, jejichž funkce pravděpodobně nevyužije každý. Jsou stvořené do přírody - umí
měřit výšku, teplotu, vlhkost, tlak a mnoho dalšího.Hodinky, jejichž funkce pravděpodobně nevyužije každý. Jsou stvořené do přírody - umí
měřit výšku, teplotu, vlhkost, tlak a mnoho dalšího.Módní doplňky > Hodinky
https://398700.myshoptet.com/suunto-core-alu-black/
in stock800 CZKSuunto
Nevyužívají klíčových slov, ale
XML feed
Informace z Názvu a Popisu a hledá shodu s vyhledávacím dotazem
Je to soubor s informacemi o produktech
příklad:
Název produktu - Title
Produkt + Atributy + Značka (Když je známá)
Atributy:
-Barva, velikost, styl, materiál
-Příchuť, množství, váha, počet
-Model
Atributy:
-barva, velikost, styl, material
-Příchut, množství, váha, počet
-model
Google Merchant Center
Kontrola produktů
E-shop > GMC > Google Ads
Automatická aktualizace
Zamítnuté produkty
Cenová srovnání u Nákupů
Chytré Nákupní kampaně
PLA + DRTG
52% tržeb šlo přes SSC
Performance Max
Od září 2022
Nové inventory
Pmax stojí na PLA, ale služby ne
Vyloučení podle lokality a času
Automatická tvorba videa - -kontrola / investice do nových
Nevidíme většinu dat
-Dál zakládat i další kampaně, kde data vidíme
Síla reklamy
Podle návodu z vyhledávaček
Rozdělení skupin záznamů
Kategorie
Marže
Značky
Cíl: Návštěvy
Propagace návštěv do kamnenné prodejny
Rozšířené cílové URL
Vyloučit nekonverzní stránky:
●O nás
●Obchodní podmínky
●Blog
Rozšíření cílové URL pomáhá optimalizovat kampaně typu Maximální výkon. Pomocí tohoto rozšíření lze
cílovou adresu URL nahradit relevantnější vstupní stránkou založenou na vyhledávacím dotazu a
záměru uživatele a generovat dynamický nadpis reklamy, popis a další podklady tak, aby odpovídaly
obsahu vstupní stránky.
Vypnuto = jen url z feedu.
Signály: Segmenty
Vyhl. dotazy
Zájem a záměr
Konkurence
Signály: Publika
Vyhl. dotazy
Zájem a záměr
Konkurence
Vaše data
Demografické údaje
Bonusy:
Jak napsat úspěšný inzerát?
Škála přesnosti
Nejzobrazovanější bannery
Kontrola webu
SLOŽKA NA DISCU
Odkaz v popisu pod videem
Publika
Povědomí
Zvažování
Akce
Řešení pro práci s publikem
●Demografické cílení a
podrobné demografické cílení
●Publika podle zájmů
●Vlastní publika
●Vlastní publika
●Publika s pravděpodobným zájmem
●Životní události
●Remarketing
●Vlastní publika
●Vlastní seznamy zákazníků
Projdeme publika pro pokrytí celé nákupní cesty zákazníka
Demografie - věk, pohlaví, lokalita
Pravděpodobný zájem
Konec rozhodovacího procesu
Aktivně vyhledávají
Vlastní publika
URL
Aplikace
KW
Životní události
životní milníky
Vzdělání
Rodinný stav
Remarketing
Znovu oslovení
Rmk kód - víc ve videu: Jak měřit úspěšnost
Dynamický
RLSA
Dlouhodobý 3 - 6 - 9 - 12 měsíců - podle délky nákupního cyklu
Prospecting
Facebook
Vlastní seznamy
Email, telefon, psč…
Proč?
Oslovování offline konvertujících
Udržení spojení
Cross-sell
Povědomí
Zvažování
Akce
Řešení pro práci s publikem
●Demografické cílení a
podrobné demografické cílení
●Publika podle zájmů
●Vlastní publika
●Vlastní publika
●Publika s pravděpodobným zájmem
●Životní události
●Remarketing
●Vlastní publika
●Vlastní seznamy zákazníků
Publika využijte podle nákupního procesu, který chcete pokrýt.
Podklady
Prvky, které můžeme přidat
k inzerátu.
Google pak vybere ty, které se mají zobrazit, aby plnili cíle.
Rozšíření inzerátů
Zvýší viditelnost a velikost
Manuální vs automatické
CPC stejna jako klik na inzerát
Odkazy na podstránky
Další odkazy: Podkategorie, TOP produkt,
Možnost konkrétního data kdy se mají zobrazit - pro časově omezené akce
Jiné podstránky pro brand jine pro kategorii
Vyhledávací síť a YouTube
Vyhl. síť - Nadpis (25) a dva popisy (35) délka znaků, URL. Pro PC min. 2. A max. 6 Mobil min. 1 a
max 8 podstránek. Pro mobil se zobrazí v jednom řádku a uživatel může posouvat zleva doprava.
Popisy slouží k zvýšení výkonu. Pomůže najít další zajímavý sortiment nebo informace o tom co
zákazník hledá > přesměrují na konkrétní stránky. Jednoduchá aktualizace, pokud upravíte tak
neztratíte his.data. Přehledné statistiky v GAds podle svých sloupců. Dají se přidávat jak na
úrovni účtu tak kampaně i sestavy. Tady bych dbal na relevantních informacích.
Youtube - poplatky jsou jiné podle formátu a cíle kampaně. TrueView pro akce nebo videokampaně
zaměřené na akci vám zaúčtujeme poplatky na základě ceny za tisíc zobrazení lidem, kteří shlédnou
vaši reklamu. Platíte za každých 1 000 zobrazení své reklamy. Přidáním odkazů na podstránky do
videokampaní si můžete snížit cenu za akci (CZA). Zobrazují se pokaždé jinak a to na základě
zařízení, pozice reklamy a další faktory. Min. 2 a max.4 podstránky, zobrazují se pod videem.
Volání
Okamžitě vidí číslo, nemusí na web
Pro koho:
-služby, restaurace, prodejny ale i e-shopy
Zvýšení míry prokliků. Bud volají pokud to zařízení umožňuje nebo se můžou prokliknout na web.
Přidat čas a den kdy se rozšíření může zobrazovat. Cena jako za proklik reklamou. Dají se měřit
konverze. Zobrazují se u resp. Reklam, u kampaní nastavených na strategiích max.konv, ecpc, eCPA
atd. Číslo se musí ověřit.
Popisky
Jedinečná nabídka:
-Doprava zdarma od
-Podpora nejhodnotnějších USP, benefitů
-Pro Služby, e-shopy
-Plati se jako proklik na reklamu
Zdůrazňují hlavní benefity, unikátní nabídky, přesnější info o firmě. Dají se nastavit jako každé
rozšíření na úrovni účtu, kampaně, sestavy. Zobrazují se na PC, mobil, tablet. Zobrazují se na PC
oddělenými tečkami. U mobilu a tabletu se zalamují do odstavců. Zobrazí se max. 10 popisků. Počet
zobrazených závisí na délce, výkonu, pořadí. Všeobecné popisky by měly být přidány na úrovni účtu,
podrobnější přesnější na úrovni kampaně nebo sestavy. Lze nastavit den, čas kdy se mají zobrazovat.
Jed. aktualizace. Max. délka 25 znaků. V Japonštině 12.
Promoakce
Lze nastavit datum, den spuštění, od kolika do kolika. Zvýraznění akci, poutají pozornost. Cena
jako za proklik na reklamu. Zobrazí až dva řádky textu. Dá se vyplnit text dlouhý 20 znaků +
slevový kód. Dostupné ve všech jazycích. Jed. aktualizace. Jsou tam promoakce, výprodeje, slevové
akce, slevové kódy. Uprava textu bez ztráty dat. 36 různých příležitostí včetně zahraničních.
Obrázky
+10% Míra prokliku
Doplňují reklamu o vizuální zobrazení produktu nebo služeb. Zvyšují výkon. Vizuální informace.
Můžete oslovit více zákazníků pomocí vyhledávání youtube. Účet musí být aktivní více než 90 dní.
Min. inzeruje ve vyhl. Kampaní 28 dní. Max 20 obrázků k sestavě nebo kampani nevíš?. Musí splňovat
důležité požadavky např.: nesmí mít uměle vložený text, všechna práva, PNG, JPG, statický GIF.
Čtverec nebo na šířku. 1:1 nebo 1,91:1. Max. velikost 5120 kB. Doporučení do 80% plochy doprostřed.
Strukturované úryvky
Zdůrazňují jedinečné aspekty nabízených produktů nebo služeb. Nastavuje se jazyk, záhlaví jestli se
jedná o vybavení, služby, styly, typy atd.. Na PC se zobrazí max.2 záhlaví, u mobilu a tabletu
pouze 1. Na základě algoritmu zobrazuje proto je lepší vyplnit co nejvíce záhlaví ne pouze 1.
Zvyšují relevanci. Zvyšují návratnost. Nastavení které dny, hodiny se zobrazují. Je vždy důležité
zachovat zahlavi a hodnoty jinak to google zamítne. Když povolíte dynamické strukturované úryvky
tak google bude mít větší šanci zobrazit více záhlaví.
Lokalita
Údaje o poloze pobočky nebo sídla. Obsahuje adresu, lokalitu, vzdálenost k firmě. Název města a
vzdálenost prodejny (na mobilním telefonu),
adresa prodejny (na počítači), tlačítko Volat, odkaz na stránku s podrobnostmi o prodejně
(otevírací doba, telefonní číslo, fotky, trasa apod.). Pro youtube (TrueView in-stream a v
mikrospotech), PMAX, obsahové kampaně(když je uživatel blízko vaší firmy, nebo projevili zájem),
mapy. Jde sledovat počet hovorů, prokliků na lokalitu. Název firmy, maximálně 80 znaků, adresa max.
80 znaků, kód země, URL. Propojení z Google Moje firma.
03
JAK ZMĚŘIT ÚSPĚŠNOST
„Když něco nemůžete změřit, nemůžete to ani řídit.“
Jak tedy změřit a řídit vaše marketingové aktivity?
To projdeme dnes.
Co je pro nás uspech?
Je to Akce, kterou chceme, aby návštěvník udělal.
Konverze
Nákup
Formulář
Abychom dokázali změrit, potřebujeme…
Konverzní kód
Eshop - Děkovací stránka - nákup
Služba - Kliknutí na tlačítko - Form
Nedostatek konverzních akcí
Mikrokonverze
Přidání do košíku
Scroll
Engagement
Newsletter
Volání
Místní trasa - Navigovat
Scroll a engagement jsou v GA4 automaticky > Import do Ads
Atribuce
Odhalují cesty zákazníků při dokončení konverze
Před konverzí často proběhne více interakcí se zákazníkem.
Atribuční modely
určují, jak bude mezi prokliky a zobrazení rozdělena konverze.
Doporučuju na základě dat pro většinu byznysů
Porovnání modelů
Zpoždění konverze
Atribuční okno
Ads ke dni prokliku
Posun vyhodnocovaní před okno - o dobu nakupního procesu.
Google Analytics UA > GA4
1.Července končí GA Universal
Import konverzí jako seknudár, pro porovnání
Zatím neumí Import nákladů > Jílek
Rozšířené konverze
Zpřesněné meření
Hashované / anonymizované údaje první strany
Jméno, email, PSČ, číslo, adresa
Shoptet easy - ikdyž to hází chyby. Řesili jsme to s podporou.a mělo by to fungovat dobře.
Remarketingový kód
Parametry id, typ stránky, user id, hodnota…
Cookie lišta - Úbytek dat
Od 1.1.2023 povinnost
Odfiltrování botů
PNO, ROAS, ROI
Řídit podle výkonnostních metrik PNO, roas, ROI
Na urovni inzertního systému
Na urovní spolupcáce s agenturou (započítání nákladu)
Celkový výkon
import nákladů ze ST (cookie lišta) - bonus odkaz pod videem
Looker studio
04
UMĚLÁ INTELIGENCE V PPC
Po příchodu ChatuGPT na sebe AI strhla velkou pozornost.
Ja AI sleduju od příchodu smart shoppingu v roce 2018 a dnes se ti pokusím předat.
Jak funguje AI funguje,
jak můžete AI využít, neuronoví síte
chytré strategie nabídek
+ bonusové materiály v průběhu videa.
Hlavním cílem umělé inteligence je vytvořit počítačové systémy, které mohou samostatně řešit úkoly.
Strojové učení
je podoblastí umělé inteligence.
Zaměřuje se na vývoj algoritmů, které umožňují počítačům učit se z dat.
…
Strojové učení v googlu používá neuronové sítě,
Neuronové sítě
Je typ Strojového učení, který je inspirovaný strukturou a funkčností lidského mozku.
…
Neurony a synapse
CPC
Inzerát
Rozšíření
dotaz
kw
banner
CPA
XML feed
Zařízení
Lokalita
Věk
Kruhy znázorňují neurony a šípky synapse, ty se mezi sebou propojují a zesilují.
První sloupec jsou vstupy, které neuronové síti dáváme, jsou to …
Další 3 sloupce jsou signály, které zná google o uživateli. Jsou to: zařízení, lokalita, věk a
spousta dalších.
Poslední sloupec jsou výstupy, ty určí Cenu za proklik, text inzerátu a rozšíření
CPC
Inzerát
Rozšíření
dotaz
kw
banner
CPA
XML feed
Zařízení
Lokalita
Věk
Prg.
Mob
23
iphone
Konverze - nákup / formulář
Zaznamenání
Zesílení synapse
Příklad
Zvýšení CPC
Vyšší pravď.
Znovu a znovu
tuhle činnost dělá stroj lépe než člověk.
Úprava nabídky + signály
Vstupují tam také všechny Signály - gmail, yt, mapy, android
Vědec v počítačové formě
Sleduje konverze
Formuluje hypotézy k vysvětlení konverzí
Testuje hypotézy znovu s více konverzema
Upřesňuje nebo vyřazuje hypotézy
Celý proces znovu a znovu
Pokračuje dokud není sebejistý, že má dobrou teorii o fenoménu, který studuje
Učící fáze
A/B testy
Historická data
30 konverzí za měsíc
Čím více signálů, tím rychleji
Využití v Google Ads
Chytré nabídky
Responzivní vyhledávací reklamy
Responzivní obsahové reklamy
Relevance na Youtube
Návštěvy prodejny
Cílení
FB taky využívá strojové učení a neuronové síte. Např na strategie nabídek, dynamické kreativy a
look a like publika.
Využití v Google Ads
Analýza klíčových slov
Product Studio
Clicking Goat - Mergado
Jiří Schaffer na PPC campu prezentoval AI nástroje pro PPC
Product studio - Doplní pozadí -odstraňte pozadí, zvětšete obrázek a popište, jak chcete, aby
obrázek vypadal (známé jako „generování scény“).
Clicking goat z Paramtrum udělá popis.
Zbytek na blogu Jirky - odkaz v popisu.
https://jirischaffer.substack.com/p/vyuziti-ai-nastroju-pro-ppc-specialisty
Chytré nabídky
Největší úspora času
Menší možnosti optimalizace
Jsou strategie nabídek, které na základě strojového učení optimalizují na daný cíl.
Každá chytrá nabídka (neuronka) se musí chovat jinak.
Maximalizace konverze
Co největší množství konverzí v rámci nastaveného rozpočtu
CÍL:
Ignoruje CPC, CPA, ROAS…
Mužeme zapnout i u nové kampaně, ale pouze pokud vidíme, že se prodává i přes jiné kanály.
Pokud CPA uškrtí kampaň a chceme znovu nasbírat data
proklik na reklamu,
s informacema, které známe o uživateli
a vyhledávacím dotazem
dosáhne konverze?
=
Optimalizace
Typ úpravy nabídky
Maximalizovat konverze
Zařízení
Lokalita
Časový rozvrh reklam
Publika
(Včetně seznamů RLSA)
Volání
Demografické údaje
Pouze -100 %
Ne
Ne
Ne
Ne
Ne
Po nasbírání konverzí 15-20 za měsíc přepnout na CPA
Co největší množství konverzí, aby splnila Cenu za konverzi
CÍL:
Cílová cena za konverzi
Omezený počet aukcí - už nepůjde všude jako Max. konv.
Nastavit CPA na základě hist dat. Radši volněji a postupně utahovat.
proklik na reklamu,
s informacema, které známe o uživateli
a vyhledávacím dotazem
dosáhne konverze s danou Cenou za konverzi?
=
Cílová cena za konverzi
Typ úpravy nabídky
Cílová CPA
Zařízení
Lokalita
Časový rozvrh reklam
Publika
(Včetně seznamů RLSA)
Volání
Ano
Ne
Ne
Ne
Ne
Maximalizace hodnoty konverze
Co největší hodnotu konverzí v rámci nastaveného rozpočtu
CÍL:
Ignoruje CPC, CPA, ROAS
Zaměřuje se na dražší produkty
Moc pro rozjezd kampaně nepoužíváme
proklik na reklamu,
s informacema, které známe o uživateli
a vyhledávacím dotazem
dosáhne maximální hodnoty konverze
=
Optimalizace
Typ úpravy nabídky
Maximalizace hodnoty konverze
Zařízení
Lokalita
Časový rozvrh reklam
Publika
(Včetně seznamů RLSA)
Volání
Demografické údaje
Pouze -100 %
Ne
Ne
Ne
Ne
Ne
Max. hodnoty konverze + ROAS
Co největší hodnota konverzí, aby splnila ROAS
CÍL:
ROAS = return on ad spend.
Pravděpodobnost konverze + za vyšší hodnotu
Od 15 konv.
Ideálně 50
Do kolika aukcí půjde
proklik na reklamu,
s informacema, které známe o uživateli
a vyhledávacím dotazem
dosáhne hodnoty konverze s daným Podílem na obratu?
=
Optimalizace
Typ úpravy nabídky
Cílová návratnost investic do reklamy (ROAS)
Zařízení
Lokalita
Časový rozvrh reklam
Publika
(Včetně seznamů RLSA)
Volání
Demografické údaje
Pouze -100 %
Ne
Ne
Ne
Ne
Ne
Cílový podíl zobrazení
Zobrazení v určitém % aukcí
CÍL:
Zcela nahoře
Horní část
Kdekoliv na stránce
Visibilita, zvýšení povědomí
Ano
Typ úpravy nabídky
Úprava chytrých nabídek
-100 % možné?
Cílový podíl zobrazení
Maximalizace počtu kliknutí
Cílová CPA
Cílová návratnost investic do reklamy (ROAS)
Maximalizovat konverze
Maximalizace hodnoty konverze
Zařízení
Lokalita
Časový rozvrh reklam
Publika
(Včetně seznamů RLSA)
Volání
Demografické údaje
Ano
Pouze -100 %
Ano*
Pouze -100 %
Pouze -100 %
Pouze -100 %
Ne
Ano
Ne
Ne
Ne
Ne
Ne
Ne
Ano
Ne
Ne
Ne
Ne
Ne
Ne
Ano
Ne
Ne
Ne
Ne
Ne
Ne
Ano
Ne
Ne
Ne
Ne
Ne
Ne
Ano
Ne
Ne
Ne
Ne
Ne
Mužete vypnout cílení na lokalitu
U PMAx i čas
Zařízení jen u vyhl
Měnit max o 20%
Počítat se zpožděním konverzí
Pokud u kampaně děláte velkou změnu, tak pouze 1, at ji dokážeme vyhodnotit
př. auto: nemusíš přesně vedet jak motor funguje musís vedět jak řídít
Digitální garáž
Confidential & Proprietary
Podnikatelský mindset
Nejnovější technologie
Měkké
dovednosti
Pro úspěch v digitální ekonomice je důležité se soustředit na rozvoj v klíčových oblastech:
Pre úspech v digitálnej ekonomike je potrebné sústrediť sa na rozvoj a neustále vzdelávanie v
nasledujúcich oblastiach:
•Najnovšie technológie (nie sú len pre programátorov, sú dôležité pre každého - 90% povolania ich
bude vyžadovať ako základne znalosti). Pokročilé digitálne zručnosti budú rozhodujúce pre
digitalizáciu hospodárstva v Česku, ale ľudia s týmito zručnosťami sú stále menšinou. Zároveň však
budú musieť všetci zamestnanci rozvíjať základné digitálne zručnosti, pretože od pracovníkov sa
bude vyžadovať, aby pri svojej každodennej práci používali online aplikácie alebo iné technologické
nástroje. Preto je dôležité neustále sledovať vývoj technológií a venovať im pozornosť.
•Podnikateľský mindset (think 10x big, neustále učenie sa, skúšanie, odolnosť)
•Mäkké zručnosti (Dnes už je všeobecne známe, že makke zručnosti sú dôležitou súčasťou. Čo medzi ne
patrí? leadership, EQ, odhalenie vlastného talentu ...) Potvrdzuje to rad výskumov aj aktuálne
požiadavky v ponukách práce. Podľa štúdie McKinsey Global Institute bude v nasledujúcom desaťročí
možné automatizovať až polovicu súčasných pracovných pozícií. Každá práca tak v sebe nesie rôzne
aspekty. Ide o to, aby ste kultivovali a rozvíjali tie aspekty vášho povolania, ktoré umelá
inteligencia preberie len veľmi ťažko, ak vôbec. Ide o tie, ktoré vyžadujú emocionálne zapojenie
alebo reakciu na kontext.
Confidential & Proprietary
Od roku 2016 pomáhá Digitální garáž Google firmám, studentům, neziskovkám
a institucím v Česku přijímat digitální transformaci bezpečným způsobem.
Klíčem k nastartování ekonomiky
a digitální transformace je vzdělávání.
330 000 lidí
jsme společně proškolili v dovednostech potřebných pro budoucnost.
1 300 školení
jsme spolu s partnery poskytli
po celém Česku.
A práve schopnosti, ktoré sme si povedali, sa pokúša rozvíjať nie len u jednotlivcov ale aj firiem
iniciatíva Digitalni garaz Google. Táto globálna iniciatíva funguje v Česku od roku 2016 a pomáha
rôznym skupinám prijímať digitálnu transformáciu bezpečným spôsobom.
Vyškolilo sa už viac ako 330 000 ľudi a v rámci nej sa zorganizovalo viac ako 1300 školení vo
všetkých regiónoch CR.
Confidential & Proprietary
Co je Digitální garáž Google?
Globální iniciativa, jejímž cílem
je vytvořit více příležitostí pro všechny.
Poskytuje kurzy, nástroje a školení, ať už online, nebo offline, které lidem pomáhají získávat ty
správné dovednosti, aby si našli práci, posunuli svou kariéru či nastartovali své podnikání.
Confidential & Proprietary
www.digitalnigaraz.cz
Viac informácii nájdete na webstránke www.digitalnigaraz.cz Dočítate sa tam viac o rôznych
vzdelávacích príležitostiach, ako napriklad …[kazdy trener nech si vyberie, co je mu blizke a co
chce odprezentovat z webstranky, prosim, web si najprv prelustrovat]
Confidential & Proprietary
[pozn. Mozete dat kratke interaktivne cvicenie, kde budu dvihat ruky / hlasit sa] Kto z vas pozna
vzdelavaciu platformu Digitalni garaze? Kto z vas ma z nej certifikat? Pre tych, co nepoznaju:
Digitálni garáž je online vzdelávacia platforma, ktorá ponúka kurzy z oblasti digitálneho
marketingu, kariérneho rozvoja či dát a technológií. Pre viac info navstivte web:
www.digitalnigaraz.cz
Confidential & Proprietary
26 témat
106 lekcí
40 hodin obsahu
0 kč
Základy digitálneho marketingu je jeden z kurzov, ktory platforma ponuka. Zahŕňa certifikáciu,
nielenže potvrdzuje znalosti v oblasti online marketingu, ale aj posilňuje digitálne zručnosti.
Kurz je primárne určený zaciatocnikom, ktorí chcú začať s úspešným podnikaním v digitálnom svete,
alebo tým, ktorí si hľadajú prácu a majú záujem zvýšiť úroveň svojich vedomostí a zároveň aj šancu
svojim životopisom zaujať. Kurz pozostáva z 26-tich tém z oblasti digitálneho marketingu, stačí sa
len zaregistrovať a môžete začať s online vzdelávacím plánom. Po naštudovaní jednotlivých video
lekcií vás čakajú krátke kvízy a po úspešnom ukončení všetkých lekcií finálny test, po ktorého
úspešnom absolvovaní získate certifikát.
CREDITS: This presentation template was created by Slidesgo, including icons by Flaticon, and
infographics & images by Freepik.
DĚKUJI!
Máte nějaké otázky?
michal.lysek@adsvantage.eu
770 600 870
Adsvantage.cz / .eu
Pripadovky
Kariera - hiring
Sledujte sítě
Z 0 na 7,8
Vyukové videa na yt
05
JAK NA OPTIMALIZACI
Optimalizace je proces nejefektivnějšího využití zdroje.
Jedná se o provádění změn v inzertních systémech aby zvyšoval
prodej,
ziskovost,
A vnímání značky.
Chytré nabídky
Manuálně
PROŠLI JSME
2 směry
Chytré nabídky - prošli jsme
Manuálně
-Úzké cílení - niche
-Malý rozpočet
-Nízky objem
-Sklik
Manuálně
Klíčová slova
Zařízení
Lokalita
Pohlaví
Věk
Dne a hodiny
Remarketingových listů
Úprava Nabídky - obecně
Úprava CPC
Zařízení
Když dopočítáme pno
Lokalita
Dny
Vyhledávací kampaně
Info o kampaní v jiném videu
Zjednodušování
-Nerozdělujeme data
-Úspora času na správu
-Přehlednější opt.
Kw do úzce tematických sestav na základě podobných produktů, služeb.
To vám umožní vytvářet relevantnější reklamy pro každou reklamní skupinu, to vede k lepšímu výkonu.
Reklamy
Cíl: dostat se na Dobrou
Podle fajfek nahoře v pravo
Pinovat 1. Pozici
Textama trumfnout konkurenci
Podle návodu z 2? Videa
Zobrazení podrobnosti podkladů > Podklady - optimalizace podle Výkonu
Kombinace
Klíčová slova
uprava cpc u kw na základě techto metrik + QC
Bid nezobrazujících se kw
Vylučování
Klíčových slov
Z jiných zdrojů
Ads neukazuje všechny
Co vyloučit rovnout - v bonusech - než vložíte zkontrolujte
Obnovení před sezónou
Obohacování Klíčových slov
Z vyhledávacích dotazů
Kw planner
prohlížeč
Obsahová síť
Vice o ni v předchozím videu Typy kampaní
Nízká CTR
Musíte zaujmout
Unikátní nabídka
Vylučování
Aplikací
Stránek
Frekvence
Omezení frekvence
Odbočka k příjmému nákupu. Jako media planner jsem měl dříve možnost plánovat nákup bannerů a videi
pro značky jako ČEZ a Peugeot.
V příjmem nákupu nevstupujeme do aukce jako v Google Ads, ale napříjmo rezervujeme počet impresí a
hlídáme frekvenci.
na daná období u mediálních domu např. economia, CNC, Mafra.
Ty pak garantuji zobrazení bannerů za předem stanovenou cenu.
Kde se budeme zobrazovat záleží hlavně na afinitě.
Měření konverzí
Nejčastější konverzní trasy
Konverze po zobrazení
Nástroj pro porovnání modelů
Performance Max
ROAS
Síla
Kombinace - nejčastejši zobr.
Výkon > malá oběm
Nahrazení headlinu, long headline, description se špatným výkonem (zobrazit podrobnosti)
Vylučování produktů
PMax v GA - Zdroj/medium > Kampaň > Vstupní stránka - tam najdeš URL produktu, ale hlavně dobu na
stránce
vracení zpět na sezonu
Performance Max
nejede nám nějaká kategorie, která by si zasloužila posunout do zvlášť kampaně?
Lokalita
-100%
Časový rozvrh reklam
-100%
Vyloučení apps
Co chci vyloučit najdu v ads učtu a vyloučít to na urovni mcc
Přehledy > jine >umístění pmaxu
Obohacování vlastních
segmentů
Z konv. Vyhl dotazů
Ty vložit do publika
Noví vs Vracející se
GA Novi vs. Vracející se - (u e-shopu) pokud bude RMK menší než 20% - založit DRMK z feedem
Skript
Zombise > nová kampan
Segmentace > Cíl reklamy
Neznáme - gogole nadokázal domerit -
Nelze pozit - obsahovka
Web nakupy i vyhledavačky
Zbytek jasny
Optimalizace XML feedu
Pmax u eshopu stojí na Nákupech
Název
Popisek
Obráze
Velikost
Materiál
>vše v mergadu nové video o nejpoužívanějších pravidelch soon
Co focus:
Měnit max o 20%
Počítat se zpožděním konverzí
Pokud u kampaně děláte velkou změnu, tak pouze 1, at ji dokážeme vyhodnotit
Zkratky - V na Google discu pod videem
Jak jsem optimalizovali my se podívejte na naše případovky
Jaké kanály mít na 99% optimalizované:
Ads,
Heureka, Zboží
Facebook
Sklik okrajově
SEO
Katalogy - favi, glami, biano
Optimalizace kanálů
Je fajn když máte PNO 10% na google, ale co další kanály? Co náklady na praci. Pronájem eshopu.
Mlady podnikatel finanční řízení
PNO za kanál
PNO + agenturu
PNO celý byss
Závěr
Otázky do komentářů
ODEBÍREJTE NAŠE SÍTĚ
Napiste jake témata by vás dále zajímala.
Bonusy.
Pokud chcete dal růst, dejte odběr bude více videí. Díky za pozornost.
RMK kód
Konverzní kód
XML feed
Nové funkce
Vlastní seznamy zákazníků
Konverzní okno
Framework
Obsahová sít opt.
Hledáme posily
Rychlý růst
Různorodost
Školení
PPC specialista > byznys konzultant
CZ i EN klienti
Plat od 21 čistého - Nás obor se rychle vyvíjí takže se na pěkné peníze můžete dostat rychle, v
jiných agenturach ne
HO
En kurzy
Adam Kuchař
5 min. pauza
06
WORKSHOP
Workshop
Vyjasnění cílů
PPC dotazník
Analýza historie - demo, geo, zdroj, výkon
Struktura účtu - jaké služby / kategorie propagovat?
Na bit.ly jim naházet nějaké dokumenty?
Nasdílet jim proces workshopu?
Na příkladu foge? > přístup do ST
Workshop
Založení kampaně
Analyza klíčových slov > plánovač
Unique selling proposition
Workshop
Provázat s odkazy na google support
Workshop
Spuštění
Optimalizace
Rozvoj
Jak odprezentovat zadavateli:
Budete se zobrazovat na kw, které potřebujete
Remarketing
Signály z 8 platforem
Shromažďování dat pro analýzu
Vaše konkurence to dělá taky
8 500 Kč zdarma
Google Grants
Co jste se naučili:
OUR EVOLUTION
Mercury is the smallest planet
2005
Despite being red, Mars is cold
2010
Venus has a beautiful name
2015
Saturn is the ringed one
2020
WHAT SETS US APART?
JUPITER
It’s a gas giant and the
biggest planet in the Solar System
SATURN
Saturn is composed mostly of hydrogen and helium
MARS
Despite being red, Mars is actually a cold place full of iron oxide dust
WHAT DO WE DO?
[USEMAP]
JUPITER
It’s the biggest planet in the Solar System
SATURN
Saturn is composed of hydrogen and helium
NEPTUNE
Neptune is the farthest planet from the Sun
MERCURY
Mercury is the closest planet to the Sun
VENUS
Venus is the second planet from the Sun
MARS
Despite being red, Mars is a cold place
To modify this graph, click on it, follow the link, change the data and paste the resulting graph
here
WE ARE SPECIALIZED IN:
●Here you can talk about the services you offer
●Here you can talk about the services you offer
●Here you can talk about the services you offer
●Here you can talk about the services you offer
WHAT DO WE OFFER?
OUR PROJECTS
MERCURY
JUPITER
MARS
VENUS
20%
15%
25%
20%
SATURN
EARTH
NEPTUNE
SUN
OUR CLIENTS
MERCURY
Mercury is the closest planet to the Sun
VENUS
Venus is the second planet from the Sun
MARS
Despite being red, Mars is actually a cold place
JUPITER
It’s the biggest planet in the Solar System
SATURN
Saturn is composed of hydrogen and helium
NEPTUNE
Neptune is the farthest planet from the Sun
WHAT DO THEY SAY ABOUT US?
HELENA PATTERSON, 30
“Venus has a beautiful name and is the second planet from the Sun”
JOHN JAMES, 26
“Despite being red, Mars is actually a cold place full of iron oxide dust”
CASE STUDIES
OPPORTUNITY
PROFFER
IMPLANTATION
CASE 1
Mercury is the smallest planet of them all
Jupiter is the biggest planet of them all
Earth is the planet where we live on
CASE 2
Venus is the second planet from the Sun
Saturn is composed of hydrogen and helium
Pluto is now considered a dwarf planet
CASE 3
Despite being red,
Mars is a cold place
Neptune is the farthest planet from the Sun
Ceres is in the main asteroid belt
3500
Number of companies that put their trust in us
A PICTURE IS WORTH A THOUSAND WORDS
AWARDS
MERCURY
Here you could talk about this achievement
VENUS
Here you could talk about this achievement
MARS
Here you could talk about this achievement
WHERE CAN YOU FIND US?
MERCURY
Mercury is the closest planet to the Sun
VENUS
Venus is the second planet from the Sun
MEET OUR TEAM
HELENA JAMES
You can replace the image on the screen with your own
JAMES PATTERSON
You can replace the image on the screen with your own
VISIT OUR WEBSITE!
You can replace the image on the screen with your own work. Just delete this one, add yours and
send it to the back
VISIT US!
CREDITS: This presentation template was created by Slidesgo, including icons by Flaticon, and
infographics & images by Freepik.
THANKS!
Do you have any questions? youremail@freepik.com
+91 620 421 838
yourcompany.com
Please keep this slide for attribution.
There’s what you’ll find in this Slidesgo template:
1.A slide structure based on an agency presentation, which you can easily adapt to your needs. For
more info on how to edit the template, please visit Slidesgo School or read our FAQs.
2.An assortment of illustrations that are suitable for use in the presentation can be found in the
alternative resources slide.
3.A thanks slide, which you must keep so that proper credits for our design are given.
4.A resources slide, where you’ll find links to all the elements used in the template.
5.Instructions for use.
6.Final slides with:
●The fonts and colors used in the template.
●More infographic resources, whose size and color can be edited.
●Sets of customizable icons of the following themes: general, business, avatar, creative process,
education, help & support, medical, nature, performing arts, SEO & marketing, and teamwork.
CONTENTS OF THIS TEMPLATE
You can delete this slide when you’re done editing the presentation.
ALTERNATIVE ICONS
ALTERNATIVE RESOURCES
Did you like the resources on this template? Get them for free at our other websites:
VECTORS:
●Template isometric startup landing page
●Technology concept template landing page
●Startup landing page in isometric style
●Isometric marketing strategy landing page
●Isometric marketing landing page
●Digital marketing landing page
●Neon landing page template with smartphone
●Template landing page technology concept
●Modern isometric landing page
●Technology logo collection gradient style
PHOTOS:
●Boy smiling
●Girl
●A female friend pointing at man using social media network notification icons over the mobile
ICONS:
●Digital Marketing Icon Pack
RESOURCES
Instructions for use
In order to use this template, you must credit Slidesgo by keeping the Thanks slide.
You are allowed to:
- Modify this template.
- Use it for both personal and commercial projects.
You are not allowed to:
- Sublicense, sell or rent any of Slidesgo Content (or a modified version of Slidesgo Content).
- Distribute Slidesgo Content unless it has been expressly authorized by Slidesgo.
- Include Slidesgo Content in an online or offline database or file.
- Offer Slidesgo templates (or modified versions of Slidesgo templates) for download.
- Acquire the copyright of Slidesgo Content.
For more information about editing slides, please read our FAQs or visit Slidesgo School:
https://slidesgo.com/faqs and https://slidesgo.com/slidesgo-school
Fonts & colors used
This presentation has been made using the following fonts:
Fjalla One
(https://fonts.google.com/specimen/Fjalla+One)
Abel
(https://fonts.google.com/specimen/Abel)
#e354f7
#ffffff
#3e22bc
#10ecff
Use our editable graphic resources...
You can easily resize these resources without losing quality. To change the color, just ungroup the
resource and click on the object you want to change. Then, click on the paint bucket and select the
color you want. Group the resource again when you’re done.
JANUARY
FEBRUARY
MARCH
APRIL
PHASE 1
Task 1
Task 2
JANUARY
FEBRUARY
MARCH
APRIL
MAY
JUNE
PHASE 1
PHASE 2
Task 1
Task 2
Task 1
Task 2
...and our sets of editable icons
You can resize these icons without losing quality.
You can change the stroke and fill color; just select the icon and click on the paint bucket/pen.
In Google Slides, you can also use Flaticon’s extension, allowing you to customize and add even
more icons.
Educational Icons
Medical Icons
Business Icons
Teamwork Icons
Help & Support Icons
Avatar Icons
Creative Process Icons
Performing Arts Icons
Nature Icons
SEO & Marketing Icons