PPC reklama Školení 2023 Jak může váš byznys vydělat více V DOBĚ UMĚLÉ INTELIGENCE Ahoj, jsem moc rád že tady jsem, ještě pár let jsem seděl na vašem místě. Připravil jsem pro vás ty nejdůležitější témata ppc reklamy, díky kterým vyděláváme peníze našim klientům. Představení 7 let 300+ účtů 1 mld. GCT, Founder, CEO Jsem Michal Google Certifikovaný Trenér, zakladatel a CEO digitální agentury Adsvantage. Za 7 let mé praxe mi rukama prošlo přes 300 reklamních účtů na 19 trzích. Pro naše klienty jsme utržili přes 1 mld. kč. 01 CO JE PPC REKLAMA 03 JAK ZMĚŘIT ÚSPĚŠNOST 05 02 JAKÉ JSOU TYPY KAMPANÍ 04 UMĚLÁ INTELIGENCE V PPC 06 Bonusové materiály v průběhu prezentace. 01 CO JE PPC REKLAMA Pay per click. Platba za proklik, protože neplatíte za ZOBRAZENÍ reklamy, ale pouze pokud někdo klikne. Proč je PPC zajímavé Malé firmy 50% konverzí Data E-shopová velmoc, ALE nejvíce tržního podílu seberou ti největší. Proto chci posunout malé a střední eshopy, protože česká ekonomika je z 80% tvořena pré malými a středními podniky. Vývoj obratu v e-commerce od roku 2018 Když jsme u vyhod tak zmíníme i nevyhody a to tu že poprve v historii minulý rok klesla Platformy Heureka Sklik, Biano, Favi, Glami, Kaufland Market place Google Ads Proč je Google největší? 8 PLATFOREM ZJISTIT JÍT NAKOUPIT 3,5 MLD YT, mapy, gmail, chrome, android 92% tržní podíl 4. Nejhodnotnější 80% Google Ads zaměřím se na Google Ads, který má nejvíce možnosti založení a optimalizace. Principy ale můžete aplikovat i na Sklik, Heureku, Zboží.cz, FB. Google Ads REKLAMNÍ ŘEŠENÍ ●Zakládání kampaní ●Optimalizace ●Vyhodnocování Zakládání kampaní - tvoříme strategie, pokrytí celý nákupní proces - MM Optimalizace - zvyšování profitability, vice v sekci Optimalizace Vyhodnocování - výsledky celé firmy - Jak na měřitelnost Jak pomůže byznysu? Návštěvnost Tržby Kontakty Aplikace Zvažování značky Budování povědomí 3 PRINCIPY RELEVANCE ŘÍZENÍ VÝSLEDEK Výsledek je to proč jsem šel do PPC PPC funguje na aukčním systému, ale nechápejte to tak, že kdo dá více CPC vyhraje. Ale záleží i na více faktorech. Tomu říkáme Hodn… Hodnocení reklamy - Ad rank Cena za proklik Kvalita reklamy v okamžiku aukce Kontext vyhledávání ●Očekávaná míra prokliku ●Relevance ●Dojem ze vstupní stránky ●Poloha ●Zařízení ●Čas ●Signály Signály - YT, mapy, gmail, chrome, android 02 JAKÉ JSOU TYPY KAMPANÍ …Vyhledávací kampaně Vyhledávací Nejlepší typ cílení, protože inzerát zobrazíme v době kdy zákazník aktivně hledá. Uživatel vyjadřuje poptávku. Abychom mohli zobrazit náš inzerát potřebujeme… Klíčová slova Slouží k nalezení shody s vyhledávacím dotazem shoda = inzerát jde do se zobrazí Typy shod: •Volná •Frázová •Přesná Příklad: Přesná shody a blízke varianty - i synonyma Klíčová slova - tvorba Vstupní stránky Plánovač Klíčových slov Historické Vyhledávací dotazy SEO analýza S diakritikou kvůli proměnné {Keyword} Inzerát se zobrazí když - kw + dotaz Responzivní reklamy Nadpisy, popisy, rozšíření Google uměla inteligence určuje, které nadpisy kdy ukázat pro max. výkon. Např. na základě, Polohy, věku Jak napsat úspěšný text? Doprava zdarma. Věrnostní program. Ověřeno zákazníky. Prodloužená záruka. Výhody. Benefity. Zdůrazněte, čím jste jedineční Uveďte ceny, akce a exkluzivní nabídky Akce. Slevy. 1+1. 50 Kč na první nákup. Výzva k akci Nakupte. Objednejte. Zavolejte. Použijte alespoň jedno z klíčových slov Zaujměte zákazníky na mobilech Značka {Keyword:Motorkářské helmy} - Připnutí na 1. pozici Rozšíření o lokalitu > Trasa Rozšíření o volání > Hovor Oficiální e-shop Motozem Neopakující se Zminujte čísla Popisy {Keyword} - vytučnění Lepší argumenty než konkurence Př. Doplňte cestu Ve vyhledávání stráví lidé 5% času na internetu > obsahovka Obsahové Vizuální 35 mil. webů 90% internetové populace Než začnou hledat Oslovujeme v dřívější fázi nákupního cyklu Nebo jit remarketingově a jet na výkon Kontextové Umístění, témata Věk Pohlaví Lokalita Behaviorální Umístění: příklad: prodej aut > auto.cz, garaz.cz, autosalon Témata má lepší Sklik Publika proberem později Bannery Bonus: nejzobrazovanější bannery - odkaz v popisu Pohyblivé bannery přes google webdesing studio Responsive display ads Responzivní obsahové reklamy Feed Vyloučení aplikací YouTube 2. Nejpoužívanější vyhledávač Vyšší míra vybavení značky Př. Inzerát > Banner 5s. Video Na digitalní mark konferecni v Německu, kde mluvili z youtube > Shorts 2s rozlisitelnost 2005 Povědomí Zvažování Akce Masthead Přeskočitelné Infeed Nepřekočitelné Mikrospot Outstream Platba -Za proklik: -Sledování reklamy nad 30 sec. -Dokoukání reklamy -CPM Vložení XML feedu Kontextové Umístění, témata Věk Pohlaví Lokalita Behaviorální Témata má lepší Sklik Publika proberem později Nákupy Vznik pro velké firmy s hodně produkty > jednoduše dostat své produkty na int. Obrázek Cena porovnání XML feed 0001 Suunto Core Alu Black Hodinky, jejichž funkce pravděpodobně nevyužije každý. Jsou stvořené do přírody - umí měřit výšku, teplotu, vlhkost, tlak a mnoho dalšího. Hodinky, jejichž funkce pravděpodobně nevyužije každý. Jsou stvořené do přírody - umí měřit výšku, teplotu, vlhkost, tlak a mnoho dalšího. Módní doplňky > Hodinky https://398700.myshoptet.com/suunto-core-alu-black/ in stock 800 CZK Suunto Nevyužívají klíčových slov, ale XML feed Informace z Názvu a Popisu a hledá shodu s vyhledávacím dotazem Je to soubor s informacemi o produktech příklad: Název produktu - Title Produkt + Atributy + Značka (Když je známá) Atributy: -Barva, velikost, styl, materiál -Příchuť, množství, váha, počet -Model Atributy: -barva, velikost, styl, material -Příchut, množství, váha, počet -model Google Merchant Center Kontrola produktů E-shop > GMC > Google Ads Automatická aktualizace Zamítnuté produkty Cenová srovnání u Nákupů Chytré Nákupní kampaně PLA + DRTG 52% tržeb šlo přes SSC Performance Max Od září 2022 Nové inventory Pmax stojí na PLA, ale služby ne Vyloučení podle lokality a času Automatická tvorba videa - -kontrola / investice do nových Nevidíme většinu dat -Dál zakládat i další kampaně, kde data vidíme Síla reklamy Podle návodu z vyhledávaček Rozdělení skupin záznamů Kategorie Marže Značky Cíl: Návštěvy Propagace návštěv do kamnenné prodejny Rozšířené cílové URL Vyloučit nekonverzní stránky: ●O nás ●Obchodní podmínky ●Blog Rozšíření cílové URL pomáhá optimalizovat kampaně typu Maximální výkon. Pomocí tohoto rozšíření lze cílovou adresu URL nahradit relevantnější vstupní stránkou založenou na vyhledávacím dotazu a záměru uživatele a generovat dynamický nadpis reklamy, popis a další podklady tak, aby odpovídaly obsahu vstupní stránky. Vypnuto = jen url z feedu. Signály: Segmenty Vyhl. dotazy Zájem a záměr Konkurence Signály: Publika Vyhl. dotazy Zájem a záměr Konkurence Vaše data Demografické údaje Bonusy: Jak napsat úspěšný inzerát? Škála přesnosti Nejzobrazovanější bannery Kontrola webu SLOŽKA NA DISCU Odkaz v popisu pod videem Publika Povědomí Zvažování Akce Řešení pro práci s publikem ●Demografické cílení a podrobné demografické cílení ●Publika podle zájmů ●Vlastní publika ●Vlastní publika ●Publika s pravděpodobným zájmem ●Životní události ●Remarketing ●Vlastní publika ●Vlastní seznamy zákazníků Projdeme publika pro pokrytí celé nákupní cesty zákazníka Demografie - věk, pohlaví, lokalita Pravděpodobný zájem Konec rozhodovacího procesu Aktivně vyhledávají Vlastní publika URL Aplikace KW Životní události životní milníky Vzdělání Rodinný stav Remarketing Znovu oslovení Rmk kód - víc ve videu: Jak měřit úspěšnost Dynamický RLSA Dlouhodobý 3 - 6 - 9 - 12 měsíců - podle délky nákupního cyklu Prospecting Facebook Vlastní seznamy Email, telefon, psč… Proč? Oslovování offline konvertujících Udržení spojení Cross-sell Povědomí Zvažování Akce Řešení pro práci s publikem ●Demografické cílení a podrobné demografické cílení ●Publika podle zájmů ●Vlastní publika ●Vlastní publika ●Publika s pravděpodobným zájmem ●Životní události ●Remarketing ●Vlastní publika ●Vlastní seznamy zákazníků Publika využijte podle nákupního procesu, který chcete pokrýt. Podklady Prvky, které můžeme přidat k inzerátu. Google pak vybere ty, které se mají zobrazit, aby plnili cíle. Rozšíření inzerátů Zvýší viditelnost a velikost Manuální vs automatické CPC stejna jako klik na inzerát Odkazy na podstránky Další odkazy: Podkategorie, TOP produkt, Možnost konkrétního data kdy se mají zobrazit - pro časově omezené akce Jiné podstránky pro brand jine pro kategorii Vyhledávací síť a YouTube Vyhl. síť - Nadpis (25) a dva popisy (35) délka znaků, URL. Pro PC min. 2. A max. 6 Mobil min. 1 a max 8 podstránek. Pro mobil se zobrazí v jednom řádku a uživatel může posouvat zleva doprava. Popisy slouží k zvýšení výkonu. Pomůže najít další zajímavý sortiment nebo informace o tom co zákazník hledá > přesměrují na konkrétní stránky. Jednoduchá aktualizace, pokud upravíte tak neztratíte his.data. Přehledné statistiky v GAds podle svých sloupců. Dají se přidávat jak na úrovni účtu tak kampaně i sestavy. Tady bych dbal na relevantních informacích. Youtube - poplatky jsou jiné podle formátu a cíle kampaně. TrueView pro akce nebo videokampaně zaměřené na akci vám zaúčtujeme poplatky na základě ceny za tisíc zobrazení lidem, kteří shlédnou vaši reklamu. Platíte za každých 1 000 zobrazení své reklamy. Přidáním odkazů na podstránky do videokampaní si můžete snížit cenu za akci (CZA). Zobrazují se pokaždé jinak a to na základě zařízení, pozice reklamy a další faktory. Min. 2 a max.4 podstránky, zobrazují se pod videem. Volání Okamžitě vidí číslo, nemusí na web Pro koho: -služby, restaurace, prodejny ale i e-shopy Zvýšení míry prokliků. Bud volají pokud to zařízení umožňuje nebo se můžou prokliknout na web. Přidat čas a den kdy se rozšíření může zobrazovat. Cena jako za proklik reklamou. Dají se měřit konverze. Zobrazují se u resp. Reklam, u kampaní nastavených na strategiích max.konv, ecpc, eCPA atd. Číslo se musí ověřit. Popisky Jedinečná nabídka: -Doprava zdarma od -Podpora nejhodnotnějších USP, benefitů -Pro Služby, e-shopy -Plati se jako proklik na reklamu Zdůrazňují hlavní benefity, unikátní nabídky, přesnější info o firmě. Dají se nastavit jako každé rozšíření na úrovni účtu, kampaně, sestavy. Zobrazují se na PC, mobil, tablet. Zobrazují se na PC oddělenými tečkami. U mobilu a tabletu se zalamují do odstavců. Zobrazí se max. 10 popisků. Počet zobrazených závisí na délce, výkonu, pořadí. Všeobecné popisky by měly být přidány na úrovni účtu, podrobnější přesnější na úrovni kampaně nebo sestavy. Lze nastavit den, čas kdy se mají zobrazovat. Jed. aktualizace. Max. délka 25 znaků. V Japonštině 12. Promoakce Lze nastavit datum, den spuštění, od kolika do kolika. Zvýraznění akci, poutají pozornost. Cena jako za proklik na reklamu. Zobrazí až dva řádky textu. Dá se vyplnit text dlouhý 20 znaků + slevový kód. Dostupné ve všech jazycích. Jed. aktualizace. Jsou tam promoakce, výprodeje, slevové akce, slevové kódy. Uprava textu bez ztráty dat. 36 různých příležitostí včetně zahraničních. Obrázky +10% Míra prokliku Doplňují reklamu o vizuální zobrazení produktu nebo služeb. Zvyšují výkon. Vizuální informace. Můžete oslovit více zákazníků pomocí vyhledávání youtube. Účet musí být aktivní více než 90 dní. Min. inzeruje ve vyhl. Kampaní 28 dní. Max 20 obrázků k sestavě nebo kampani nevíš?. Musí splňovat důležité požadavky např.: nesmí mít uměle vložený text, všechna práva, PNG, JPG, statický GIF. Čtverec nebo na šířku. 1:1 nebo 1,91:1. Max. velikost 5120 kB. Doporučení do 80% plochy doprostřed. Strukturované úryvky Zdůrazňují jedinečné aspekty nabízených produktů nebo služeb. Nastavuje se jazyk, záhlaví jestli se jedná o vybavení, služby, styly, typy atd.. Na PC se zobrazí max.2 záhlaví, u mobilu a tabletu pouze 1. Na základě algoritmu zobrazuje proto je lepší vyplnit co nejvíce záhlaví ne pouze 1. Zvyšují relevanci. Zvyšují návratnost. Nastavení které dny, hodiny se zobrazují. Je vždy důležité zachovat zahlavi a hodnoty jinak to google zamítne. Když povolíte dynamické strukturované úryvky tak google bude mít větší šanci zobrazit více záhlaví. Lokalita Údaje o poloze pobočky nebo sídla. Obsahuje adresu, lokalitu, vzdálenost k firmě. Název města a vzdálenost prodejny (na mobilním telefonu), adresa prodejny (na počítači), tlačítko Volat, odkaz na stránku s podrobnostmi o prodejně (otevírací doba, telefonní číslo, fotky, trasa apod.). Pro youtube (TrueView in-stream a v mikrospotech), PMAX, obsahové kampaně(když je uživatel blízko vaší firmy, nebo projevili zájem), mapy. Jde sledovat počet hovorů, prokliků na lokalitu. Název firmy, maximálně 80 znaků, adresa max. 80 znaků, kód země, URL. Propojení z Google Moje firma. 03 JAK ZMĚŘIT ÚSPĚŠNOST „Když něco nemůžete změřit, nemůžete to ani řídit.“ Jak tedy změřit a řídit vaše marketingové aktivity? To projdeme dnes. Co je pro nás uspech? Je to Akce, kterou chceme, aby návštěvník udělal. Konverze Nákup Formulář Abychom dokázali změrit, potřebujeme… Konverzní kód Eshop - Děkovací stránka - nákup Služba - Kliknutí na tlačítko - Form Nedostatek konverzních akcí Mikrokonverze Přidání do košíku Scroll Engagement Newsletter Volání Místní trasa - Navigovat Scroll a engagement jsou v GA4 automaticky > Import do Ads Atribuce Odhalují cesty zákazníků při dokončení konverze Před konverzí často proběhne více interakcí se zákazníkem. Atribuční modely určují, jak bude mezi prokliky a zobrazení rozdělena konverze. Doporučuju na základě dat pro většinu byznysů Porovnání modelů Zpoždění konverze Atribuční okno Ads ke dni prokliku Posun vyhodnocovaní před okno - o dobu nakupního procesu. Google Analytics UA > GA4 1.Července končí GA Universal Import konverzí jako seknudár, pro porovnání Zatím neumí Import nákladů > Jílek Rozšířené konverze Zpřesněné meření Hashované / anonymizované údaje první strany Jméno, email, PSČ, číslo, adresa Shoptet easy - ikdyž to hází chyby. Řesili jsme to s podporou.a mělo by to fungovat dobře. Remarketingový kód Parametry id, typ stránky, user id, hodnota… Cookie lišta - Úbytek dat Od 1.1.2023 povinnost Odfiltrování botů PNO, ROAS, ROI Řídit podle výkonnostních metrik PNO, roas, ROI Na urovni inzertního systému Na urovní spolupcáce s agenturou (započítání nákladu) Celkový výkon import nákladů ze ST (cookie lišta) - bonus odkaz pod videem Looker studio 04 UMĚLÁ INTELIGENCE V PPC Po příchodu ChatuGPT na sebe AI strhla velkou pozornost. Ja AI sleduju od příchodu smart shoppingu v roce 2018 a dnes se ti pokusím předat. Jak funguje AI funguje, jak můžete AI využít, neuronoví síte chytré strategie nabídek + bonusové materiály v průběhu videa. Hlavním cílem umělé inteligence je vytvořit počítačové systémy, které mohou samostatně řešit úkoly. Strojové učení je podoblastí umělé inteligence. Zaměřuje se na vývoj algoritmů, které umožňují počítačům učit se z dat. … Strojové učení v googlu používá neuronové sítě, Neuronové sítě Je typ Strojového učení, který je inspirovaný strukturou a funkčností lidského mozku. … Neurony a synapse CPC Inzerát Rozšíření dotaz kw banner CPA XML feed Zařízení Lokalita Věk Kruhy znázorňují neurony a šípky synapse, ty se mezi sebou propojují a zesilují. První sloupec jsou vstupy, které neuronové síti dáváme, jsou to … Další 3 sloupce jsou signály, které zná google o uživateli. Jsou to: zařízení, lokalita, věk a spousta dalších. Poslední sloupec jsou výstupy, ty určí Cenu za proklik, text inzerátu a rozšíření CPC Inzerát Rozšíření dotaz kw banner CPA XML feed Zařízení Lokalita Věk Prg. Mob 23 iphone Konverze - nákup / formulář Zaznamenání Zesílení synapse Příklad Zvýšení CPC Vyšší pravď. Znovu a znovu tuhle činnost dělá stroj lépe než člověk. Úprava nabídky + signály Vstupují tam také všechny Signály - gmail, yt, mapy, android Vědec v počítačové formě Sleduje konverze Formuluje hypotézy k vysvětlení konverzí Testuje hypotézy znovu s více konverzema Upřesňuje nebo vyřazuje hypotézy Celý proces znovu a znovu Pokračuje dokud není sebejistý, že má dobrou teorii o fenoménu, který studuje Učící fáze A/B testy Historická data 30 konverzí za měsíc Čím více signálů, tím rychleji Využití v Google Ads Chytré nabídky Responzivní vyhledávací reklamy Responzivní obsahové reklamy Relevance na Youtube Návštěvy prodejny Cílení FB taky využívá strojové učení a neuronové síte. Např na strategie nabídek, dynamické kreativy a look a like publika. Využití v Google Ads Analýza klíčových slov Product Studio Clicking Goat - Mergado Jiří Schaffer na PPC campu prezentoval AI nástroje pro PPC Product studio - Doplní pozadí -odstraňte pozadí, zvětšete obrázek a popište, jak chcete, aby obrázek vypadal (známé jako „generování scény“). Clicking goat z Paramtrum udělá popis. Zbytek na blogu Jirky - odkaz v popisu. https://jirischaffer.substack.com/p/vyuziti-ai-nastroju-pro-ppc-specialisty Chytré nabídky Největší úspora času Menší možnosti optimalizace Jsou strategie nabídek, které na základě strojového učení optimalizují na daný cíl. Každá chytrá nabídka (neuronka) se musí chovat jinak. Maximalizace konverze Co největší množství konverzí v rámci nastaveného rozpočtu CÍL: Ignoruje CPC, CPA, ROAS… Mužeme zapnout i u nové kampaně, ale pouze pokud vidíme, že se prodává i přes jiné kanály. Pokud CPA uškrtí kampaň a chceme znovu nasbírat data proklik na reklamu, s informacema, které známe o uživateli a vyhledávacím dotazem dosáhne konverze? = Optimalizace Typ úpravy nabídky Maximalizovat konverze Zařízení Lokalita Časový rozvrh reklam Publika (Včetně seznamů RLSA) Volání Demografické údaje Pouze -100 % Ne Ne Ne Ne Ne Po nasbírání konverzí 15-20 za měsíc přepnout na CPA Co největší množství konverzí, aby splnila Cenu za konverzi CÍL: Cílová cena za konverzi Omezený počet aukcí - už nepůjde všude jako Max. konv. Nastavit CPA na základě hist dat. Radši volněji a postupně utahovat. proklik na reklamu, s informacema, které známe o uživateli a vyhledávacím dotazem dosáhne konverze s danou Cenou za konverzi? = Cílová cena za konverzi Typ úpravy nabídky Cílová CPA Zařízení Lokalita Časový rozvrh reklam Publika (Včetně seznamů RLSA) Volání Ano Ne Ne Ne Ne Maximalizace hodnoty konverze Co největší hodnotu konverzí v rámci nastaveného rozpočtu CÍL: Ignoruje CPC, CPA, ROAS Zaměřuje se na dražší produkty Moc pro rozjezd kampaně nepoužíváme proklik na reklamu, s informacema, které známe o uživateli a vyhledávacím dotazem dosáhne maximální hodnoty konverze = Optimalizace Typ úpravy nabídky Maximalizace hodnoty konverze Zařízení Lokalita Časový rozvrh reklam Publika (Včetně seznamů RLSA) Volání Demografické údaje Pouze -100 % Ne Ne Ne Ne Ne Max. hodnoty konverze + ROAS Co největší hodnota konverzí, aby splnila ROAS CÍL: ROAS = return on ad spend. Pravděpodobnost konverze + za vyšší hodnotu Od 15 konv. Ideálně 50 Do kolika aukcí půjde proklik na reklamu, s informacema, které známe o uživateli a vyhledávacím dotazem dosáhne hodnoty konverze s daným Podílem na obratu? = Optimalizace Typ úpravy nabídky Cílová návratnost investic do reklamy (ROAS) Zařízení Lokalita Časový rozvrh reklam Publika (Včetně seznamů RLSA) Volání Demografické údaje Pouze -100 % Ne Ne Ne Ne Ne Cílový podíl zobrazení Zobrazení v určitém % aukcí CÍL: Zcela nahoře Horní část Kdekoliv na stránce Visibilita, zvýšení povědomí Ano Typ úpravy nabídky Úprava chytrých nabídek -100 % možné? Cílový podíl zobrazení Maximalizace počtu kliknutí Cílová CPA Cílová návratnost investic do reklamy (ROAS) Maximalizovat konverze Maximalizace hodnoty konverze Zařízení Lokalita Časový rozvrh reklam Publika (Včetně seznamů RLSA) Volání Demografické údaje Ano Pouze -100 % Ano* Pouze -100 % Pouze -100 % Pouze -100 % Ne Ano Ne Ne Ne Ne Ne Ne Ano Ne Ne Ne Ne Ne Ne Ano Ne Ne Ne Ne Ne Ne Ano Ne Ne Ne Ne Ne Ne Ano Ne Ne Ne Ne Ne Mužete vypnout cílení na lokalitu U PMAx i čas Zařízení jen u vyhl Měnit max o 20% Počítat se zpožděním konverzí Pokud u kampaně děláte velkou změnu, tak pouze 1, at ji dokážeme vyhodnotit př. auto: nemusíš přesně vedet jak motor funguje musís vedět jak řídít Digitální garáž Confidential & Proprietary Podnikatelský mindset Nejnovější technologie Měkké dovednosti Pro úspěch v digitální ekonomice je důležité se soustředit na rozvoj v klíčových oblastech: Pre úspech v digitálnej ekonomike je potrebné sústrediť sa na rozvoj a neustále vzdelávanie v nasledujúcich oblastiach: •Najnovšie technológie (nie sú len pre programátorov, sú dôležité pre každého - 90% povolania ich bude vyžadovať ako základne znalosti). Pokročilé digitálne zručnosti budú rozhodujúce pre digitalizáciu hospodárstva v Česku, ale ľudia s týmito zručnosťami sú stále menšinou. Zároveň však budú musieť všetci zamestnanci rozvíjať základné digitálne zručnosti, pretože od pracovníkov sa bude vyžadovať, aby pri svojej každodennej práci používali online aplikácie alebo iné technologické nástroje. Preto je dôležité neustále sledovať vývoj technológií a venovať im pozornosť. •Podnikateľský mindset (think 10x big, neustále učenie sa, skúšanie, odolnosť) •Mäkké zručnosti (Dnes už je všeobecne známe, že makke zručnosti sú dôležitou súčasťou. Čo medzi ne patrí? leadership, EQ, odhalenie vlastného talentu ...) Potvrdzuje to rad výskumov aj aktuálne požiadavky v ponukách práce. Podľa štúdie McKinsey Global Institute bude v nasledujúcom desaťročí možné automatizovať až polovicu súčasných pracovných pozícií. Každá práca tak v sebe nesie rôzne aspekty. Ide o to, aby ste kultivovali a rozvíjali tie aspekty vášho povolania, ktoré umelá inteligencia preberie len veľmi ťažko, ak vôbec. Ide o tie, ktoré vyžadujú emocionálne zapojenie alebo reakciu na kontext. Confidential & Proprietary Od roku 2016 pomáhá Digitální garáž Google firmám, studentům, neziskovkám a institucím v Česku přijímat digitální transformaci bezpečným způsobem. Klíčem k nastartování ekonomiky a digitální transformace je vzdělávání. 330 000 lidí jsme společně proškolili v dovednostech potřebných pro budoucnost. 1 300 školení jsme spolu s partnery poskytli po celém Česku. A práve schopnosti, ktoré sme si povedali, sa pokúša rozvíjať nie len u jednotlivcov ale aj firiem iniciatíva Digitalni garaz Google. Táto globálna iniciatíva funguje v Česku od roku 2016 a pomáha rôznym skupinám prijímať digitálnu transformáciu bezpečným spôsobom. Vyškolilo sa už viac ako 330 000 ľudi a v rámci nej sa zorganizovalo viac ako 1300 školení vo všetkých regiónoch CR. Confidential & Proprietary Co je Digitální garáž Google? Globální iniciativa, jejímž cílem je vytvořit více příležitostí pro všechny. Poskytuje kurzy, nástroje a školení, ať už online, nebo offline, které lidem pomáhají získávat ty správné dovednosti, aby si našli práci, posunuli svou kariéru či nastartovali své podnikání. Confidential & Proprietary www.digitalnigaraz.cz Viac informácii nájdete na webstránke www.digitalnigaraz.cz Dočítate sa tam viac o rôznych vzdelávacích príležitostiach, ako napriklad …[kazdy trener nech si vyberie, co je mu blizke a co chce odprezentovat z webstranky, prosim, web si najprv prelustrovat] Confidential & Proprietary [pozn. Mozete dat kratke interaktivne cvicenie, kde budu dvihat ruky / hlasit sa] Kto z vas pozna vzdelavaciu platformu Digitalni garaze? Kto z vas ma z nej certifikat? Pre tych, co nepoznaju: Digitálni garáž je online vzdelávacia platforma, ktorá ponúka kurzy z oblasti digitálneho marketingu, kariérneho rozvoja či dát a technológií. Pre viac info navstivte web: www.digitalnigaraz.cz Confidential & Proprietary 26 témat 106 lekcí 40 hodin obsahu 0 kč Základy digitálneho marketingu je jeden z kurzov, ktory platforma ponuka. Zahŕňa certifikáciu, nielenže potvrdzuje znalosti v oblasti online marketingu, ale aj posilňuje digitálne zručnosti. Kurz je primárne určený zaciatocnikom, ktorí chcú začať s úspešným podnikaním v digitálnom svete, alebo tým, ktorí si hľadajú prácu a majú záujem zvýšiť úroveň svojich vedomostí a zároveň aj šancu svojim životopisom zaujať. Kurz pozostáva z 26-tich tém z oblasti digitálneho marketingu, stačí sa len zaregistrovať a môžete začať s online vzdelávacím plánom. Po naštudovaní jednotlivých video lekcií vás čakajú krátke kvízy a po úspešnom ukončení všetkých lekcií finálny test, po ktorého úspešnom absolvovaní získate certifikát. CREDITS: This presentation template was created by Slidesgo, including icons by Flaticon, and infographics & images by Freepik. DĚKUJI! Máte nějaké otázky? michal.lysek@adsvantage.eu 770 600 870 Adsvantage.cz / .eu Pripadovky Kariera - hiring Sledujte sítě Z 0 na 7,8 Vyukové videa na yt 05 JAK NA OPTIMALIZACI Optimalizace je proces nejefektivnějšího využití zdroje. Jedná se o provádění změn v inzertních systémech aby zvyšoval prodej, ziskovost, A vnímání značky. Chytré nabídky Manuálně PROŠLI JSME 2 směry Chytré nabídky - prošli jsme Manuálně -Úzké cílení - niche -Malý rozpočet -Nízky objem -Sklik Manuálně Klíčová slova Zařízení Lokalita Pohlaví Věk Dne a hodiny Remarketingových listů Úprava Nabídky - obecně Úprava CPC Zařízení Když dopočítáme pno Lokalita Dny Vyhledávací kampaně Info o kampaní v jiném videu Zjednodušování -Nerozdělujeme data -Úspora času na správu -Přehlednější opt. Kw do úzce tematických sestav na základě podobných produktů, služeb. To vám umožní vytvářet relevantnější reklamy pro každou reklamní skupinu, to vede k lepšímu výkonu. Reklamy Cíl: dostat se na Dobrou Podle fajfek nahoře v pravo Pinovat 1. Pozici Textama trumfnout konkurenci Podle návodu z 2? Videa Zobrazení podrobnosti podkladů > Podklady - optimalizace podle Výkonu Kombinace Klíčová slova uprava cpc u kw na základě techto metrik + QC Bid nezobrazujících se kw Vylučování Klíčových slov Z jiných zdrojů Ads neukazuje všechny Co vyloučit rovnout - v bonusech - než vložíte zkontrolujte Obnovení před sezónou Obohacování Klíčových slov Z vyhledávacích dotazů Kw planner prohlížeč Obsahová síť Vice o ni v předchozím videu Typy kampaní Nízká CTR Musíte zaujmout Unikátní nabídka Vylučování Aplikací Stránek Frekvence Omezení frekvence Odbočka k příjmému nákupu. Jako media planner jsem měl dříve možnost plánovat nákup bannerů a videi pro značky jako ČEZ a Peugeot. V příjmem nákupu nevstupujeme do aukce jako v Google Ads, ale napříjmo rezervujeme počet impresí a hlídáme frekvenci. na daná období u mediálních domu např. economia, CNC, Mafra. Ty pak garantuji zobrazení bannerů za předem stanovenou cenu. Kde se budeme zobrazovat záleží hlavně na afinitě. Měření konverzí Nejčastější konverzní trasy Konverze po zobrazení Nástroj pro porovnání modelů Performance Max ROAS Síla Kombinace - nejčastejši zobr. Výkon > malá oběm Nahrazení headlinu, long headline, description se špatným výkonem (zobrazit podrobnosti) Vylučování produktů PMax v GA - Zdroj/medium > Kampaň > Vstupní stránka - tam najdeš URL produktu, ale hlavně dobu na stránce vracení zpět na sezonu Performance Max nejede nám nějaká kategorie, která by si zasloužila posunout do zvlášť kampaně? Lokalita -100% Časový rozvrh reklam -100% Vyloučení apps Co chci vyloučit najdu v ads učtu a vyloučít to na urovni mcc Přehledy > jine >umístění pmaxu Obohacování vlastních segmentů Z konv. Vyhl dotazů Ty vložit do publika Noví vs Vracející se GA Novi vs. Vracející se - (u e-shopu) pokud bude RMK menší než 20% - založit DRMK z feedem Skript Zombise > nová kampan Segmentace > Cíl reklamy Neznáme - gogole nadokázal domerit - Nelze pozit - obsahovka Web nakupy i vyhledavačky Zbytek jasny Optimalizace XML feedu Pmax u eshopu stojí na Nákupech Název Popisek Obráze Velikost Materiál >vše v mergadu nové video o nejpoužívanějších pravidelch soon Co focus: Měnit max o 20% Počítat se zpožděním konverzí Pokud u kampaně děláte velkou změnu, tak pouze 1, at ji dokážeme vyhodnotit Zkratky - V na Google discu pod videem Jak jsem optimalizovali my se podívejte na naše případovky Jaké kanály mít na 99% optimalizované: Ads, Heureka, Zboží Facebook Sklik okrajově SEO Katalogy - favi, glami, biano Optimalizace kanálů Je fajn když máte PNO 10% na google, ale co další kanály? Co náklady na praci. Pronájem eshopu. Mlady podnikatel finanční řízení PNO za kanál PNO + agenturu PNO celý byss Závěr Otázky do komentářů ODEBÍREJTE NAŠE SÍTĚ Napiste jake témata by vás dále zajímala. Bonusy. Pokud chcete dal růst, dejte odběr bude více videí. Díky za pozornost. RMK kód Konverzní kód XML feed Nové funkce Vlastní seznamy zákazníků Konverzní okno Framework Obsahová sít opt. Hledáme posily Rychlý růst Různorodost Školení PPC specialista > byznys konzultant CZ i EN klienti Plat od 21 čistého - Nás obor se rychle vyvíjí takže se na pěkné peníze můžete dostat rychle, v jiných agenturach ne HO En kurzy Adam Kuchař 5 min. pauza 06 WORKSHOP Workshop Vyjasnění cílů PPC dotazník Analýza historie - demo, geo, zdroj, výkon Struktura účtu - jaké služby / kategorie propagovat? Na bit.ly jim naházet nějaké dokumenty? Nasdílet jim proces workshopu? Na příkladu foge? > přístup do ST Workshop Založení kampaně Analyza klíčových slov > plánovač Unique selling proposition Workshop Provázat s odkazy na google support Workshop Spuštění Optimalizace Rozvoj Jak odprezentovat zadavateli: Budete se zobrazovat na kw, které potřebujete Remarketing Signály z 8 platforem Shromažďování dat pro analýzu Vaše konkurence to dělá taky 8 500 Kč zdarma Google Grants Co jste se naučili: OUR EVOLUTION Mercury is the smallest planet 2005 Despite being red, Mars is cold 2010 Venus has a beautiful name 2015 Saturn is the ringed one 2020 WHAT SETS US APART? JUPITER It’s a gas giant and the biggest planet in the Solar System SATURN Saturn is composed mostly of hydrogen and helium MARS Despite being red, Mars is actually a cold place full of iron oxide dust WHAT DO WE DO? [USEMAP] JUPITER It’s the biggest planet in the Solar System SATURN Saturn is composed of hydrogen and helium NEPTUNE Neptune is the farthest planet from the Sun MERCURY Mercury is the closest planet to the Sun VENUS Venus is the second planet from the Sun MARS Despite being red, Mars is a cold place To modify this graph, click on it, follow the link, change the data and paste the resulting graph here WE ARE SPECIALIZED IN: ●Here you can talk about the services you offer ●Here you can talk about the services you offer ●Here you can talk about the services you offer ●Here you can talk about the services you offer WHAT DO WE OFFER? OUR PROJECTS MERCURY JUPITER MARS VENUS 20% 15% 25% 20% SATURN EARTH NEPTUNE SUN OUR CLIENTS MERCURY Mercury is the closest planet to the Sun VENUS Venus is the second planet from the Sun MARS Despite being red, Mars is actually a cold place JUPITER It’s the biggest planet in the Solar System SATURN Saturn is composed of hydrogen and helium NEPTUNE Neptune is the farthest planet from the Sun WHAT DO THEY SAY ABOUT US? HELENA PATTERSON, 30 “Venus has a beautiful name and is the second planet from the Sun” JOHN JAMES, 26 “Despite being red, Mars is actually a cold place full of iron oxide dust” CASE STUDIES OPPORTUNITY PROFFER IMPLANTATION CASE 1 Mercury is the smallest planet of them all Jupiter is the biggest planet of them all Earth is the planet where we live on CASE 2 Venus is the second planet from the Sun Saturn is composed of hydrogen and helium Pluto is now considered a dwarf planet CASE 3 Despite being red, Mars is a cold place Neptune is the farthest planet from the Sun Ceres is in the main asteroid belt 3500 Number of companies that put their trust in us A PICTURE IS WORTH A THOUSAND WORDS AWARDS MERCURY Here you could talk about this achievement VENUS Here you could talk about this achievement MARS Here you could talk about this achievement WHERE CAN YOU FIND US? MERCURY Mercury is the closest planet to the Sun VENUS Venus is the second planet from the Sun MEET OUR TEAM HELENA JAMES You can replace the image on the screen with your own JAMES PATTERSON You can replace the image on the screen with your own VISIT OUR WEBSITE! You can replace the image on the screen with your own work. Just delete this one, add yours and send it to the back VISIT US! CREDITS: This presentation template was created by Slidesgo, including icons by Flaticon, and infographics & images by Freepik. THANKS! Do you have any questions? youremail@freepik.com +91 620 421 838 yourcompany.com Please keep this slide for attribution. There’s what you’ll find in this Slidesgo template: 1.A slide structure based on an agency presentation, which you can easily adapt to your needs. For more info on how to edit the template, please visit Slidesgo School or read our FAQs. 2.An assortment of illustrations that are suitable for use in the presentation can be found in the alternative resources slide. 3.A thanks slide, which you must keep so that proper credits for our design are given. 4.A resources slide, where you’ll find links to all the elements used in the template. 5.Instructions for use. 6.Final slides with: ●The fonts and colors used in the template. ●More infographic resources, whose size and color can be edited. ●Sets of customizable icons of the following themes: general, business, avatar, creative process, education, help & support, medical, nature, performing arts, SEO & marketing, and teamwork. CONTENTS OF THIS TEMPLATE You can delete this slide when you’re done editing the presentation. ALTERNATIVE ICONS ALTERNATIVE RESOURCES Did you like the resources on this template? Get them for free at our other websites: VECTORS: ●Template isometric startup landing page ●Technology concept template landing page ●Startup landing page in isometric style ●Isometric marketing strategy landing page ●Isometric marketing landing page ●Digital marketing landing page ●Neon landing page template with smartphone ●Template landing page technology concept ●Modern isometric landing page ●Technology logo collection gradient style PHOTOS: ●Boy smiling ●Girl ●A female friend pointing at man using social media network notification icons over the mobile ICONS: ●Digital Marketing Icon Pack RESOURCES Instructions for use In order to use this template, you must credit Slidesgo by keeping the Thanks slide. You are allowed to: - Modify this template. - Use it for both personal and commercial projects. You are not allowed to: - Sublicense, sell or rent any of Slidesgo Content (or a modified version of Slidesgo Content). - Distribute Slidesgo Content unless it has been expressly authorized by Slidesgo. - Include Slidesgo Content in an online or offline database or file. - Offer Slidesgo templates (or modified versions of Slidesgo templates) for download. - Acquire the copyright of Slidesgo Content. For more information about editing slides, please read our FAQs or visit Slidesgo School: https://slidesgo.com/faqs and https://slidesgo.com/slidesgo-school Fonts & colors used This presentation has been made using the following fonts: Fjalla One (https://fonts.google.com/specimen/Fjalla+One) Abel (https://fonts.google.com/specimen/Abel) #e354f7 #ffffff #3e22bc #10ecff Use our editable graphic resources... You can easily resize these resources without losing quality. To change the color, just ungroup the resource and click on the object you want to change. Then, click on the paint bucket and select the color you want. Group the resource again when you’re done. JANUARY FEBRUARY MARCH APRIL PHASE 1 Task 1 Task 2 JANUARY FEBRUARY MARCH APRIL MAY JUNE PHASE 1 PHASE 2 Task 1 Task 2 Task 1 Task 2 ...and our sets of editable icons You can resize these icons without losing quality. You can change the stroke and fill color; just select the icon and click on the paint bucket/pen. In Google Slides, you can also use Flaticon’s extension, allowing you to customize and add even more icons. Educational Icons Medical Icons Business Icons Teamwork Icons Help & Support Icons Avatar Icons Creative Process Icons Performing Arts Icons Nature Icons SEO & Marketing Icons