Analýza mikroprostředí a makroprostředí společnosti 3. seminář Ing. Daniel Kvíčala Podmínky absolvování předmětu csvukrs •Warm-up – potřeba, přání, poptávka •Makroprostředí •Mikroprostředí •Praktický úkol • Obsah csvukrs •Potřeba – pocit nedostatku – něco potřebuji •Přání – splnění potřeby na základě preferencí – něco chci •Poptávka – splnění přání na základě kupní síly – něco si koupím • •Potřeba – Únava – potřebuji energii •Přání – energetický nápoj •Poptávka – RedBull / Crazy wolf • • • Warm-up csvukrs •Utvořte dvojice potřeba - přání •5 minut na zpracování • • •Získat praktické zkušenosti, naučit se řídit auto, zapojit se do Business Gate Academy, zapadnout mezi ostatní, učebnice japonštiny, koupit si iPhone 13, naučit se něco nového, pravidelný pohyb, kurz autoškoly, permanentka do fitka, potkat nové lidi, koupit lístky na hudební festival • Warm-up csvukrs Warm-up csvukrs Obsah obrázku text Popis byl vytvořen automaticky •PESTLE analýza •Z čeho se skládá? • •PESTLE – Politické, Ekonomické, Soci-kulturní, Technologické, Legislativní, Ekologické Makroprostředí csvukrs •3C analýza •Co zkoumá? • •3C – Customers (zákazníci), Competition (konkurence), Collaborators (spolupracovníci) –Collaborators – dodavatelé a odběratelé Mikroprostředí csvukrs •Sestavena na základě předchozích analýz makro a mikroprostředí •Upozorňuje na klíčové silné a slabé stránky organice a také na příležitosti a hrozby, kterým firma čelí • •SWOT – Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats SWOT analýza csvukrs •Výkonné stroje •Růst důchodů •Přísun cizinců do země •Zkušení zaměstnanci •Konflikty mezi zaměstnanci •Příchod nových konkurentů •Nástup nové vlády •Zemětřesení •Inovace ve výrobě •Nový zkušený obchodní zástupce • • • SWOT analýza csvukrs •Máte 10 minut •Rozdělte se do skupin po 3-4 •Napište na papír SWOT analýzu libovolného podniku a do každé oblasti min. 3 věci • •Body získá každý, kdo bude mít cvičení správně Praktický úkol za 2 body csvukrs Obsah obrázku Lidská tvář, osoba, muž, oblečení Popis byl vytvořen automaticky