Analýza mikroprostředí a makroprostředí společnosti 2. seminář Ing. Ondřej Mikšík 9.10.2023 •Warm-up •Makroprostředí •Mikroprostředí •Praktický úkol • Obsah csvukrs •Co znamená zkratka „SWOT“ v marketingu? a)Silné stránky, slabé stránky, objektivní pohled, tržní segmentace b)Síly, slabiny, příležitosti, hrozby c)Segmentace, webový marketing, organizace, tržní výzkum d)Strategie, webový design, outsourcing, technologie • • • Warm-up > csvukrs •Jaký je základní cíl marketingu? a)Maximální zisk pro firmy b)Usnadnit prodejní oddělení c)Spokojenost zákazníků d)Zvýšit počet zaměstnanců • Warm-up > csvukrs •Co to je „marketingový mix“? a)Kombinace čtyř P: produktu, ceny, místa a marketingové komunikace b)Skládka marketingových materiálů c)Katalog produktů d)Způsob, jakým se prodávají produkty • Warm-up > csvukrs •Co zahrnuje mikroprostředí firmy? a)Externí faktory ovlivňující firmu b)Interní faktory, které může firma ovlivnit c)Globální ekonomický stav d)Neovlivnitelné okolnosti • Warm-up > csvukrs •Co je cílový trh v marketingu? a)Trh, kde jsou všechny produkty stejné b)Skupina potenciálních zákazníků, na kterou je zaměřena marketingová strategie c)Trh, na kterém firma prodává své produkty nejlevněji d)Trh, kde firma dosahuje nejvyššího obratu • Warm-up > csvukrs •Co je to segmentace trhu? a)Rozdělení trhu na menší segmenty se stejnými potřebami a charakteristikami b)Zahrnutí co nejvíce produktů do produktového portfolia c)Používání tradičních marketingových metod d)Vytváření reklamních spotů • Warm-up > csvukrs •Co označuje termín „marketingový výzkum“? a)Proces určení ceny produktu b)Sběr a analýzu dat o trhu a spotřebitelích c)Vývoj nového produktu d)Strategii pro zvyšování zisku • Warm-up > csvukrs •Co zahrnuje makroprostředí organizace? a)Interní faktory organizace b)Faktory mimo kontrolu organizace, jako je politika, ekonomika, sociální a technologické trendy c)Konkurenční firmy d)Akcie na burze • Warm-up > csvukrs •Co je to pozice značky (brand positioning) v marketingu? a)místo, kde se nachází centrála firmy b)Způsob, jakým je prodáván produkt •c) Způsob, jakým je vnímána značka ve srovnání s konkurencí na trhu •d) Počet zaměstnanců pracujících na marketingu • Warm-up > csvukrs •Co zahrnuje proces marketingového pánování? a)Pouze stanovení ceny produktu b)Stanovení cílů, analýzy trhu, výběr cílové skupiny a vytvoření marketingových strategií a taktik c)Organizaci firemních večírků a akcí d)Výběr sloganu pro firmu • Warm-up > csvukrs Prostředí kolem podniku • 4 • 3 • 2 • 1 Podnik - 1 Interní prostředí - 2 Mikroprostředí - 3 Makroprostředí - 4 csvukrs •PESTLE analýza •Z čeho se skládá? • •PESTLE – Politické, Ekonomické, Socio-kulturní, Technologické, Legislativní, Ekologické Makroprostředí csvukrs •3C analýza •Co zkoumá? • •3C – Customers (zákazníci), Competition (konkurence), Collaborators (spolupracovníci) –Collaborators – dodavatelé a odběratelé Mikroprostředí csvukrs •Sestavena na základě předchozích analýz makro a mikroprostředí •Upozorňuje na klíčové silné a slabé stránky organice a také na příležitosti a hrozby, kterým firma čelí • •SWOT – Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats SWOT analýza csvukrs SWOT analýza csvukrs •Zkušení zaměstnanci •Nové stroje ve vlastní výrobě •Vysoká inflace •Dotace pro průmysl •Zvýšení kupní síly zákazníků •Vysoká cena energií •Spory mezi zaměstnanci •Příchod konkurentů ze zahraničí •Silně motivovaní manažeři •Snížení daní z příjmu • • Praktický úkol za 3 body csvukrs Obsah obrázku text, osoba, muž, interiér Popis byl vytvořen automaticky