Úkolem je vypracovat body č. 3.5 až 3.8 šablony seminární práce – Popis produktu projektu 3. Popis produktu projektu (výsledný výstup projektu) 3.5. Očekávání zákazníka na kvalitu – popis očekávané kvality produktu projektu z pohledu uživatele včetně určení standardu (konkrétní charakteristiky kvality produktu, splňující např. testování, funkčnost, dobu použití apod.) 3.6. Akceptační kritéria – prioritizovaný seznam měřitelných kritérií, která mají být splněn, aby byl konečný produkt projektu akceptován/převzán. Např. u produktu projektu (nový typ hardtailového kola) – konkrétní prvky výbavy-odpružená přední vidlice olej/zdvih 100 mm, kotoučové brzdy, přehazovačko Shimano XT….) 3.7. Tolerance kvality – jakékoliv tolerance, které mohou být aplikovány na akceptační kritéria (např. formou metrických hodnot (váhová odchylka, velikost, počet apod.). Např. u produktu projektu (nový typ hardtailového kola) se toleruje zaměnit pláště za jiný typ, celková váha je v rozmezí 12–13 kg, komponenty musí být značky Shimano, rám je testován na zátěž 300 kg v tlaku a tahu, odpružená vidlice musí mít zdvih v rozmezí 100-150 mm, apod.) 3.8. Odpovědnost za akceptaci – kdo je zodpovědný za akceptaci produktu projektu (může to to být např. sponzor projektu/zákazník. TIPY: · Využijte např. mapu empatie uživatele produktu projektu (musíte znát rozdíl, kdo je uživatel výstupu projektu, kdo je zákazníkem projektu=ten komu se dodává výstup/produkt projektu) · Také můžete využít Hodnotový Canvas (Value Added Canvas) Mapa empatie zákazníka/uživatele produktu Zdroj: Tvorba business modelů (Osterwalder, Pigneur, 2010, s. 130) Co vidí? Popište, co zákazník vidí kolem sebe: · Kdo jej obklopuje? · Jaké má přátele? · Jakým typům nabídek je každodenně vystaven (ve srovnání se všemi nabídkami trhu)? · S jakými problémy se setkává? Co slyší? Popište, jak zákazníka ovlivňuje prostředí: · Co říkají jeho přátelé? A co manžel/ka? · Kdo jej opravdu ovlivňuje a jak? · Jaké mediální kanály na něj mají vliv? Co si opravdu myslí a co cítí? Pokuste se načrtnout, co běží zákazníkovi hlavou: · Co je pro něj opravdu důležité (což ovšem nemusí sdělovat veřejně)? · Představte si jeho pocity. · Co mu v noci nedává spát? · Pokuste se popsat jeho sny a touhy. Co říká a dělá? Představte si, co může zákazník říkat a jak se může chovat na veřejnosti: · Jaký má přístup ke světu kolem sebe? · Co může říkat ostatním? · Zaměřte se zejména na možné konflikty mezi tím, co zákazník říká, a tím, co si opravdu myslí a co cítí. Jaké má problémy? · Co jej nejvíce frustruje? · Jaké překážky leží mezi nám a tím, čeho chce či musí dosáhnout? · Jakých rizik se může obávat? Jaké má cíle? · Čeho opravdu chce či musí dosáhnout? · Jak měří úspěch? __________________________________________________________________________________ Hodnotový Canvas (Value Added Canvas) 1. Zákazník – popsat každou oblast detailně (viz mapa empatie) 2. Produkt · Výrobek/služba – podstata našeho řešení, co nabízíme · Úleva od trápení – jak konkrétně náš výrobek/služba pomůže zákazníkovi před, při a po plnění jejich úkolů (provedení činnosti). · Benefity/zlepšení – jaké pozitivní dopady na život zákazníků náš výrobek nebo služba má. Příklad https://miro.medium.com/max/2086/1*1BXTokttYN9hlrJtlLfE3w.png