Popis produktu projektu Závěr projektu Bod 3.5 až 3.8 šablony projektu Bod 5.1 až 5.3 šablony projektu Projektový management Ing. Lucie Reczková reczkova@opf.slu.cz B205 Obsah dnešního semináře • •Kontrola a zpětná vazba práce z minulého/minulých semináře/ů •S čím potřebujete poradit? • •Váš dnešní úkol -> bod 3.4 - 3.8 Popis produktu projektu výstup projektu -> bod 5.1 - 5.3 Závěr vyhodnocení a souhrn hlavních poznatků projektu - • Prezentace Vašich projektů • Stručně a přehledně představit Váš projekt • Nejlépe v PowerPoint nebo obdobný program • Počet slides není omezen • Snažte se nepřesáhnout čas 10 minut • Prezentovat budou všichni členové týmu • • Popis výsledného výstupu projektu • •3.5. Očekávání zákazníka na kvalitu – popis očekávané kvality produktu projektu z pohledu uživatele včetně určení standardu (konkrétní charakteristiky kvality produktu, splňující např. testování, funkčnost, dobu použití apod.) • •Můžete využít mapu empatie uživatele •Empatická mapa je způsob, jak vizualizovat, co uživatel cítí, myslí, vidí a říká. • • • • Popis výsledného výstupu projektu – Mapa empatie • • • • • Popis výsledného výstupu projektu – Mapa empatie • • • • • •Co vidí? Popište, co zákazník vidí kolem sebe: Kdo jej obklopuje? Jaké má přátele? Jakým typům nabídek je každodenně vystaven? S jakými problémy se setkává? •Co slyší? Popište, jak zákazníka ovlivňuje prostředí: Co říkají jeho přátelé? A co manžel/ka? Kdo jej opravdu ovlivňuje a jak? Jaké mediální kanály na něj mají vliv? •Co si opravdu myslí a co cítí? Pokuste se načrtnout, co běží zákazníkovi hlavou: Co je pro něj opravdu důležité (což ovšem nemusí sdělovat veřejně)? Představte si jeho pocity. Co mu v noci nedává spát? Pokuste se popsat jeho sny a touhy. • • •Co říká a dělá? Představte si, co může zákazník říkat a jak se může chovat na veřejnosti: Jaký má přístup ke světu kolem sebe? Co může říkat ostatním? Zaměřte se zejména na možné konflikty mezi tím, co zákazník říká, a tím, co si opravdu myslí a co cítí. •Jaké má problémy? Co jej nejvíce frustruje? Jaké překážky leží mezi ním a tím, čeho chce či musí dosáhnout? Jakých rizik se může obávat? •Jaké má cíle? Čeho opravdu chce či musí dosáhnout? Jak měří úspěch? • Popis výsledného výstupu projektu – Hodnotový kanvas • • • • • Popis výsledného výstupu projektu – Hodnotový kanvas 1.Zákazník – popsat každou oblast detailně (vycházejte z vytvořené mapy empatie) • 2. Produkt •Výrobek/služba – podstata našeho řešení, co nabízíme •Úleva od trápení – jak konkrétně náš výrobek/služba pomůže zákazníkovi. •Benefity/zlepšení – jaké pozitivní dopady na život zákazníků náš výrobek nebo služba má. • • • • • Popis výsledného výstupu projektu – Hodnotový kanvas Můžete využít tento program Edit.org •https://edit.org • Sign up • Do vyhledávání v programu zadejte „Value Proposition Canvas“ • V levé části pak přímo v obrázku editujte popisky • • • • • Popis výsledného výstupu projektu – Hodnotový kanvas příklad • • • • • Popis výsledného výstupu projektu – bod 3.6 – 3.8 •3.6. Akceptační kritéria – seznam měřitelných kritérií, která mají být splněna, aby byl konečný produkt projektu akceptován. • •3.7. Tolerance kvality – jakékoliv tolerance, které mohou být aplikovány na akceptační kritéria. • •3.8. Odpovědnost za akceptaci – kdo je zodpovědný za akceptaci (sponzor projektu). • • • • • Závěr – vyhodnocení a souhrn hlavních poznatků projektu – bod 5.1 – 5.3 •5.1. Zda je projekt žádoucí – porovnání a zvážení - náklady vs. přínosy vs. rizika • •5.2. Zda je projekt životaschopný – projekt může dodat výstupy (produkt projektu). • •5.3. Zda je projekt dosažitelný – produkt(y) projektu zajistí výsledky a přínosy (hodnotu) (viz. bod 1.4 šablony). • • • • •