Název semestrální práce (např. Projekt implementace nové technologie …. )


                        Semestrální práce do předmětu: Projektový management







Jméno a příjmení:

UČO:


Karviná 2023


Obsah:


Zakládající listina projektu (Project Charter)

1.      Definice projektu

1.1.   Název projektu

1.2.   Výchozí podmínky

•         Objasňují daný problém, který je potřeba řešit, je vymezena a popsána současná
situace/stav, kterou je nutné řešit

1.3.   Cíle projektu

•         Primární cíl projektu – hlavní cíl projektu, kritérium SMART

•         Sekundární cíl/e projektu – dílčí cíle projektu, kritérium SMART

1.4.   Výstup, výsledek, přínosy projektu

•         Výstup projektu – jedná o výsledný „produkt“ projektu (dané řešení, může to být např.
nový produkt, nová služba apod.)

•         Výsledek – výsledek změny vyplývající z výstupů

•         Přínosy – měřitelné zlepšení vyplývající z výsledků

1.5.   Organizační struktura projektu

1.5.1.     Vytvořit schéma organizační struktury projektu

•        Sponzor projektu:

•        Hlavní uživatelé projektu:

•        Hlavní dodavatelé:

•        Projektový dohled za dodavatele/uživatele/firma:

•        Projektová podpora:

•        Projektový manažer:

•        Týmový manažer(ři):

•        Zainteresované strany projektu:

1.5.2.     Matice RACI

1.6.   Logický rámec projektu (Logical Framework Method)


2.      Struktura projektu (Business Case)

2.1.   Manažerské shrnutí – zdůrazňuje klíčové body, které by měly zahrnovat důležité přínosy a
návratnost investice

2.2.   Důvody projektu – vysvětluje důvody pro realizaci projektu, a jak lze pomocí projektu
dosáhnout podnikových strategií a cílů

2.3.   Varianty (možnosti řešení) – uvedení možností např. nedělat nic / dělat minimum / dělat
něco. Uvést odůvodnění a dopady každé varianty.

2.3.1.     Nedělat nic – stávající situace

2.3.2.     Dělat minimum – minimální změna

2.3.3.     Dělat něco – zásadní změna, která se bude řešit projektem

2.4.   Očekávané nevýhody – vlastnosti/výsledky, které jedna nebo více zainteresovaných stran vnímá
jako negativa. Nejedná se o rizika, ale o negativní vlastnosti spojené s danou volbou/variantou.

2.5.   Harmonogram projektu

2.5.1.     Zahájení, ukončení, fáze projektu, milníky apod. Využijte pro časové plánování MS
Project pro tvorbu Ganttova diagramu (Gant Chart).

2.5.2.     Tvorba Work Breakdown Structure (WBS) – také v MS Project postupně s tvorbou Ganttova
diagramu.

2.6.   Náklady projektu – přehled projektových nákladů (náklady na zahájení, provoz, rezervy, změny
a rizika)

2.6.1.     Projektový rozpočet – vhodná tabulková přehledná forma např. dle jednotlivých etap
projektu nebo dle přímých/ nepřímých nákladů apod.

2.6.2.     Rozpočet na tolerance (rezervy)

2.6.3.     Změnový rozpočet (pro případné změny během řízení projektu)

2.6.4.     Rozpočet na rizika

2.7.   Návratnost investic – srovnání celkových přínosů a nevýhod s náklady projektu. Posouzení
investice by mělo ukázat, jak bude projekt financovaný.


3.      Popis produktu projektu (výsledný výstup projektu)

3.1.   Název produktu projektu: (jedná se např. o finální produkt, službu, inovaci apod.)

3.2.   Účel tohoto produktu projektu – účel, kterého má produkt projektu jako celek dosáhnout a kdo
ho bude používat.

3.3.   Složení – seznam hlavních produktů či skupin produktů, které mají být dodány projektem
(např. u auta – pneu, vybavení, modelová řada apod.)

3.4.   Odvození – zda existují výchozí produkty, z nichž je tento produkt odvozený? Např. existují
produkty, které budou projektem modifikovány apod.

3.5.   Očekávání zákazníka na kvalitu – popis očekávané kvality produktu projektu z pohledu
uživatele včetně určení standardu (konkrétní charakteristiky kvality produktu, splňující např.
testování, funkčnost, dobu použití apod.)

3.6.   Akceptační kritéria – prioritizovaný seznam měřitelných kritérií, která mají být splněna,
aby byl konečný produkt projektu akceptován/převzán.

3.7.   Tolerance kvality – jakékoliv tolerance, které mohou být aplikovány na akceptační kritéria

3.8.   Odpovědnost za akceptaci – kdo je zodpovědný za akceptaci


4.      Hlavní rizika projektu

4.1.   Analýza rizik – metoda RIPRAN


5.      Závěr – vyhodnocení a souhrn hlavních poznatků projektu

5.1.   Zda je projekt žádoucí – náklady vs. přínosy vs. rizika

5.2.   Zda je projekt životaschopný – projekt může dodat výstupy, výsledky (produkty)

5.3.   Zda je projekt dosažitelný – produkt(y) projektu zajistí přínosy (hodnotu)



Rozsah: dle potřeb a rozsahu projektu (není pevně stanoven počet stran), každý projekt je
individuální – posuzuje se reálnost projektu, návrh způsobu řešení problémů (inovativnost
v přístupech), dopad na projektový trojimperativ.