Název semestrální práce (např. Projekt implementace nové technologie …. ) Semestrální práce do předmětu: Projektový management Jméno a příjmení: UČO: Karviná 2023 Obsah: Zakládající listina projektu (Project Charter) 1. Definice projektu 1.1. Název projektu 1.2. Výchozí podmínky • Objasňují daný problém, který je potřeba řešit, je vymezena a popsána současná situace/stav, kterou je nutné řešit 1.3. Cíle projektu • Primární cíl projektu – hlavní cíl projektu, kritérium SMART • Sekundární cíl/e projektu – dílčí cíle projektu, kritérium SMART 1.4. Výstup, výsledek, přínosy projektu • Výstup projektu – jedná o výsledný „produkt“ projektu (dané řešení, může to být např. nový produkt, nová služba apod.) • Výsledek – výsledek změny vyplývající z výstupů • Přínosy – měřitelné zlepšení vyplývající z výsledků 1.5. Organizační struktura projektu 1.5.1. Vytvořit schéma organizační struktury projektu • Sponzor projektu: • Hlavní uživatelé projektu: • Hlavní dodavatelé: • Projektový dohled za dodavatele/uživatele/firma: • Projektová podpora: • Projektový manažer: • Týmový manažer(ři): • Zainteresované strany projektu: 1.5.2. Matice RACI 1.6. Logický rámec projektu (Logical Framework Method) 2. Struktura projektu (Business Case) 2.1. Manažerské shrnutí – zdůrazňuje klíčové body, které by měly zahrnovat důležité přínosy a návratnost investice 2.2. Důvody projektu – vysvětluje důvody pro realizaci projektu, a jak lze pomocí projektu dosáhnout podnikových strategií a cílů 2.3. Varianty (možnosti řešení) – uvedení možností např. nedělat nic / dělat minimum / dělat něco. Uvést odůvodnění a dopady každé varianty. 2.3.1. Nedělat nic – stávající situace 2.3.2. Dělat minimum – minimální změna 2.3.3. Dělat něco – zásadní změna, která se bude řešit projektem 2.4. Očekávané nevýhody – vlastnosti/výsledky, které jedna nebo více zainteresovaných stran vnímá jako negativa. Nejedná se o rizika, ale o negativní vlastnosti spojené s danou volbou/variantou. 2.5. Harmonogram projektu 2.5.1. Zahájení, ukončení, fáze projektu, milníky apod. Využijte pro časové plánování MS Project pro tvorbu Ganttova diagramu (Gant Chart). 2.5.2. Tvorba Work Breakdown Structure (WBS) – také v MS Project postupně s tvorbou Ganttova diagramu. 2.6. Náklady projektu – přehled projektových nákladů (náklady na zahájení, provoz, rezervy, změny a rizika) 2.6.1. Projektový rozpočet – vhodná tabulková přehledná forma např. dle jednotlivých etap projektu nebo dle přímých/ nepřímých nákladů apod. 2.6.2. Rozpočet na tolerance (rezervy) 2.6.3. Změnový rozpočet (pro případné změny během řízení projektu) 2.6.4. Rozpočet na rizika 2.7. Návratnost investic – srovnání celkových přínosů a nevýhod s náklady projektu. Posouzení investice by mělo ukázat, jak bude projekt financovaný. 3. Popis produktu projektu (výsledný výstup projektu) 3.1. Název produktu projektu: (jedná se např. o finální produkt, službu, inovaci apod.) 3.2. Účel tohoto produktu projektu – účel, kterého má produkt projektu jako celek dosáhnout a kdo ho bude používat. 3.3. Složení – seznam hlavních produktů či skupin produktů, které mají být dodány projektem (např. u auta – pneu, vybavení, modelová řada apod.) 3.4. Odvození – zda existují výchozí produkty, z nichž je tento produkt odvozený? Např. existují produkty, které budou projektem modifikovány apod. 3.5. Očekávání zákazníka na kvalitu – popis očekávané kvality produktu projektu z pohledu uživatele včetně určení standardu (konkrétní charakteristiky kvality produktu, splňující např. testování, funkčnost, dobu použití apod.) 3.6. Akceptační kritéria – prioritizovaný seznam měřitelných kritérií, která mají být splněna, aby byl konečný produkt projektu akceptován/převzán. 3.7. Tolerance kvality – jakékoliv tolerance, které mohou být aplikovány na akceptační kritéria 3.8. Odpovědnost za akceptaci – kdo je zodpovědný za akceptaci 4. Hlavní rizika projektu 4.1. Analýza rizik – metoda RIPRAN 5. Závěr – vyhodnocení a souhrn hlavních poznatků projektu 5.1. Zda je projekt žádoucí – náklady vs. přínosy vs. rizika 5.2. Zda je projekt životaschopný – projekt může dodat výstupy, výsledky (produkty) 5.3. Zda je projekt dosažitelný – produkt(y) projektu zajistí přínosy (hodnotu) Rozsah: dle potřeb a rozsahu projektu (není pevně stanoven počet stran), každý projekt je individuální – posuzuje se reálnost projektu, návrh způsobu řešení problémů (inovativnost v přístupech), dopad na projektový trojimperativ.