- Sylabus: odkaz na sylabus kurzu naleznete po rozbalení položky "Info" vpravo pod úvodním obrázkem na hlavní stránce interaktivní osnovy kurzu.
- Rozvrh, vyučující (vč. odkazu na osobní karty), souhrn kurzu (zkoušky, body ...) naleznete po přihlášení do IS SU pomocí dlaždice "Student" otevřením nabídku u daného kurzu.
You are currently viewing the whole syllabus; go back to default view.
The speed of loading and viewing the syllabus may be slower when showing a large amount of content.
Blok 1 - organizace výuky, komunikace, hodnocení
Organizace kurzu
Výuka kurzu je organizována do tří tutoriálů.
V rámci tohoto kurzu naleznete studijní oporu a materiály rozděleny do 3 tutoriálů, kde každý tutoriál obsahuje prezentaci v PowerPointu.
Podmínky absolvování
Dle sylabu předmětu je nutnou podmínkou pro absolvování předmětu dosažení 60 % bodů z průběžného testu a závěrečné písemné zkoušky, viz níže. Vzhledem ke změně podmínek kombinovaného studia, po domluvě s vedoucím katedry a garantem oboru, je průběžný test sloučen se závěrečným testem, aby studenti během semestru měli pouze tutoriály a test proběhne během zkouškového období.
Průbežný test - max 15 bodů. Záverečná písemná zkouška – max. 40 bodů. Celkem max. 55 bodů. Pro absolvování předmětu je nutno dosáhnout 60 % bodů, viz níže.
Závěrečný test je pouze z ROZSAHU učiva probíraného na tutoriálech (rozsah = některé věci jsou v tutoriálech pouze zkratkovitě kvůli času/předpokladu, že to již znáte, proto si to budete muset sami nastudovat v mnou doporučených zdrojích)! Vždy se ptám na praktické aplikace – vysvětlení na příkladech. Přednášky nahrané v IS neobsahují všechny příklady, které na tutoriálech probírám a vysvětluji.
Nebudu vyžadovat doslovné definice a členění, stačí svými slovy obsah. Důležité je probíranou problematiku pochopit, ne se "učit nazpaměť odrážky".
Hodnocení předmětu:
• A: 55-52 bodů
• B: 51-48 bodů
• C: 47-43 bodů
• D: 42-38 bodů
• E: 37-33 bodů
• F: 32 a méně bodů
Struktura kapitol:
1. Metodologie strategického marketingu
2. Strategické marketingové řízení
3. Strategický marketingový proces - plánovací etapa, analýzy vnějšího okolí
4. Strategický marketingový proces - plánovací etapa, interní analýzy, SWOT analýza.
5. Strategický marketingový proces - plánovací etapa, marketingové cíle, sestavení plánu
6. Strategický marketingový proces - realizační a kontrolní etapa
7. Metodika firemní marketingové strategie
8. Mezinárodní marketingové strategie.
9. Aplikace strategického marketingu - systém řízení vztahů se zákazníky
10. Aplikace strategického marketingu - marketingové strategie služeb
11. Strategie a plánování cenové tvorby
12. Řízení cen, aktuální problémy cenové tvorby
13. Prognostické analýzy s využitím matematicko-statistických metod
Pro komunikaci v předmětu můžete využít následující možnosti:
- pro veřejnou komunikaci mezi studenty nebo studenty a vyučujícím můžete využít diskuzní fórum: Novinky a obecná komunikace
- vyučujícího můžete kontaktovat také pomocí emailového kontaktu - tímto způsobem si můžete dohodnout on-line soukromou konzultaci v MS-Teams (nebo konzultaci na fakultě), (případně využijte telefonního kontaktu - nezapomeňte na pravidla)
- ke kontaktu vyučujícího využijte maximálně plánovanou prezenční (on-line) výuku
Další možnosti IS související s komunikací a informacemi
- spolupracujte s kolegy nebo pomáhejte kolegům prostřednictvím sdílení svých materiálů, poznámek atp. v Poskytovně (viz. nápověda: Mohou materiály vystavovat i studenti? )
- nechte si zasílat oznámení o změnách ve vybrané složce předmětu (viz nápověda: Jak získám informace o nově vložených souborech?)
- informace o bodování nebo známkování naleznete v průběhu semestru v poznámkových blocích.
Povinná:
SHARP, B., 2019. Jak se budují značky. Praha: Edice Knihy Omega. ISBN 9788075859112.
STOKLASA, M. a J. RAMÍK, 2016. Strategický marketing. Karviná: SU OPF. ISBN 978-80-7510-217-1.
Doporučená:
CHERNEV, A., 2019. Strategic Marketing Management – The Framework. Chicago: Cerebellum Press. ISBN: 978-1936572595.
DIB, A., 2020. Marketingový plán na jednu stránku. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-2591-3.
KOTLER, P., G. ARMSTRONG a M. O. OPRESNIK, 2018. Principles of marketing. Harlow, England: Pearson. ISBN 978-1-292-22017-8.
TAHAL, R., 2017. Marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0206-8.
Blok 2 - tutoriál 1
1. tutoriál pokrývá oblasti:
1. Úvod do strategického marketingu
Obecný úvod do marketingu, jeho definice, vývoj, současný stav a trendy ovlivňující celosvětové spotřební chování. Základní opakování nutných pojmů pro další využití v tomto předmětu. Vymezení strategického marketingu, jeho vývoje, současného stavu a budoucích trendů.
2. Plátna obchodních modelů
Vymezení obchodních modelů a jejich využitelnost při plánování strategií. Business Model Canvas – plátno obchodního modelu, Lean Canvas – štíhlé plátno, Value Proposition Canvas – plátno poskytované hodnoty. Vliv externích faktorů a faktoru času při práci s plátny. Design pláten, jejich testování a hodnocení.
Tyto oblasti naleznete v první prezentaci nazvané 1. tutoriál SM.
Blok 3 - tutoriál 2
2. tutoriál pokrývá oblasti:
3. Marketingové situační analýzy
Vymezení marketingového prostředí. Podrobná charakteristika analýz využitelných pro makroprostředí, vnější a vnitřní mikroprostředí. Od PEST po STEER, 3C – zákazníci, konkurenti, spolupracovníci, SWOT, BCG a GE. Zmíněny jsou také specifické analýzy nutné pro hlubší pochopení zkoumaných jevů.
4. Firemní trhy
Vymezení firemních trhů, B2B – Business to Business. Základní charakteristika B2B, odlišnosti od B2C, principy nakupování na B2B, typy B2B. Současný stav B2B trhů v ČR, nové trendy.
Tyto oblasti naleznete v druhé prezentaci nazvané 2. tutoriál SM.
Blok 4 - tutoriál 3
3. tutoriál pokrývá oblasti:
5. Strategie a plánování
Vymezení strategie, marketingového strategického řízení a plánování. Definice vize a mise v rámci marketingového strategického řídícího procesu. Strategické cíle, jejich tvorba. Cílové skupiny.
6. Strategie podle marketingového mixu
Produkt a produktová politika. Strategické cíle v oblasti produktu, produktové strategie, základní a pokročilé koncepty. Cena a cenová politika. Strategické cíle v oblasti ceny, cenové strategie a taktiky. Distribuce a distribuční politika. Strategické cíle v oblasti distribuce, distribuční strategie. Marketingová komunikace a komunikační politika. Strategické cíle v oblasti komunikace, komunikační strategie.
Tyto oblasti naleznete ve třetí prezentaci nazvané 3. tutoriál SM.