VÝVOJ SLUŽBY NA B2B TRHU „PŘÍBĚH ZRODU IT PARŤÁKA“ Představení - Kdo jsem? Marketér, obchodník a projektový manažer tělem i duší CMO ve společnosti eD system v CZ, SK, PL 25 let zkušeností v marketingové/obchodní podpoře Marketingový kapitán 25ti členného týmu (marketing + zákaznická péče) Obsah obrázku oblečení, Lidská tvář, osoba, umění Popis byl vytvořen automaticky eD GROUP – PŘEDSTAVENÍ Technologická skupina působící ve střední Evropě v oblasti IT, obchodu, softwarových řešení, komunikace, e-commerce a nových technologií Poskytovatel komplexních řešeni a nositel trendů Leader v CEE a aplikátor inovačních řešení Partner pro digitální transformaci a dynamické efektivní řešení Platforma pro nápady, inovace a rozvinuté start-upy HLAVNÍ PILÍŘE SKUPINY eD GROUP eD system Velkoobchodní IT distributor pro CZ, SK, PL DNS IT distributor s přidanou hodnotou pro CZ, SK - Datron Specialista na projektové celky v oblasti ICT, vývoj a dodávky softwarových produktů i služeb DFMG Specialista pro digitální marketing a komunikaci - E LINKX Dodavatel softwarových řešení na míru Pumpedu Poskytovatel školení, který se specializuje na IT kurzy, soft skills a kurzy na míru Technology Hub Platforma pro nápady, inovace a start-upy STYL DNEŠNÍ PREZENTACE 1. KLASICKÁ (ROZUMĚJ NUDNÁ) L 2. AKTIVNÍ (WORKSHOPOVÁ) J Výběr je na vás … Zadání/ definice služby •Servisní podpora na dálku •Používáme na to prvky AR (rozšířená realita) •Placená služba – měsíční fee •Trh: Česká republika (primárně), Slovenská republika (sekundárně) •98% problémů lze vyřešit online, pouze 2% je fyzický výjezd technika •Pomůžeme s opravou i nákupem •Chceme budovat vztah (autorita) a možné další propojení do firem / služeb ve skupině •Stejná služba dosud neexistuje (na trhu střední Evropy) – prošlapáváme cestu/příležitost •Cílová skupina - B2B - Firmy, 1 – 10 zaměstnanců, bez vlastního IT oddělení - B2C – Výrobci, služba/výhoda při nákupu IT techniky – prvních 30 minut doma/ ve firmě • • Vývoj nové služby / tvorba kampaně Máme tyto základní marketingová hřiště: •Marketing „nemá místo u stolu“ •Marketing „má místo u stolu“ Zamyslete se nad nástinem procesu tvorby služby/marketingové kampaně, když jste: •Marketingový manažer junior, který nemá vazby na obchod, nákup, či jiné oddělení – subka •Marketingový manažer senior, který má zkušenost, ale nemá 100% vazby •Marketingový manažer (spojovač, inspirátor, manipulátor), který má 100% vazby • 7 minut a zkuste udělat nástin postupu k tvorbě služby/ marketingové kampaně • • Vývoj nové služby / tvorba kampaně Testování názvu: •IT guru •IT asistent •IT expert •IT parťák •Zajímavé názvy – test studentů • • Vývoj nové služby / tvorba kampaně Postup při tvorbě služby/kampaně IT parťáka •Design sprint – iniciační workshop •Kreativní a obsahový koncept •Testování konceptu u vzorku cílové skupiny •Nástin strategie •Dopracování strategie •Spuštění kampaně •Měřte, vyhodnocujte •Nečekané změny / reakce •…… • • Vývoj nové služby / tvorba kampaně Design sprint / iniciační workshop •Zjištění výchozího stavu – obchod, nákup, marketing, finance •Z chaosu, útržků, komunikačních šumů a nejasných informací udělejte řád a harmonii •Dejte hlavy dohromady •Spojujte, pokládejte otázky, inspirujte, nenechejte se odbýt •Běžte hodně do hloubky •Ukázka z reálného výstupu – pdf – IT asistent – design sprint • • Vývoj nové služby – design sprint Obsah obrázku text, bílá tabule, rukopis, interiér Popis byl vytvořen automaticky Obsah obrázku text, bílá tabule, rukopis, Nalepovací papírek Popis byl vytvořen automaticky Obsah obrázku text, rukopis, Nalepovací papírek, bílá tabule Popis byl vytvořen automaticky Kreativní / obsahový koncept •Máme definici služby, její USP, cenotvorbu, cílové skupiny, …. •Začínáme tvořit jak službu „prodat“ / vtiskávat do trhu •Příprava kreativního / obsahového koncetpu •Zjednodušuji/ zlevňuji si realizaci – pokud se nestrefím nepálím hodně času •Ukázka z reálného výstupu – pdf – Kivano a IT parťák • • • • • Vývoj nové služby – Kreativní a obsahový koncept Testování konceptu u vzorku cílové skupiny •Máme definici služby, její USP, cenotvorbu •Máme kreativní / obsahový koncept •Jsme „happy“ jak jsme to zvládli •Odpovídá to ale potřebám / vnímání trhu? •Testujte • • • • • Vývoj nové služby – Testování konceptu Nástin marketingové strategie •Máme finalizovanou podobu služby, otestovali jsme ji na trhu •Jak budeme komunikovat – do trhu? •Jak budeme komunikovat – akcionáři, odsouhlasení projektu, rozpočtu, KPI … •Proč nástin – ukazujeme cestu, pokud bude přijata finalizujeme. Pokud ne, nepálíme tolik času a rozpočtu •Ukázka z reálného výstupu – ppt prezentace DFMG – komunikační strategie • • • • • • Vývoj nové služby – Nástin marketingové strategie Dopracování marketingové strategie •Máme finalizovanou podobu služby, otestovali jsme ji na trhu •Máme odsouhlasení akcionářů/vedení, máme GO zónu •Jedeme na ostro - finalizujeme podobu kampaně, zdroje, kapacity, harmonogram, ….. •Potkávají nás nečekané úskalí – kapacita – výměna agenturního partnera •Akcentace netradičnosti, hravosti, …. •Ukázka z reálného výstupu – pdf prezentace 2 Mluvčí – komunikační strategie • • • • • • Vývoj nové služby – Dopracování marketingové strategie Spuštění služby/kampaně IT Parťák •Vše hotovo / připraveno •Spuštění kampaně 1.2.2023 •Ukázka z reálného výstupu – youtube videa – HuHU kampaň • • • • • • • Vývoj nové služby – Spuštění kampaně Nečekané změny, reakce, možnosti … •Kampaň byla netradiční - přinesla viditelnost, přístupy na web, dotazy na zákaznickou podporu, konzultace, falešné ano, ale ne reálné platící klienty •Testování u klientů – opět – těch co na kampaň reagovali •Klienti/ zájemci si nedokážou představit jak by jim to pomohlo či nechtějí být testovacími králíky •Aktualizace kampaně – stále jsme netradiční, ale hned za tím edukace na reálných příkladech •Ukázka z reálného výstupu – youtube video - tiskárna • • • • • • Vývoj nové služby – Měřte, vyhodnocujte Nečekané změny, reakce, možnosti … •Očekávali jsme primární cílovou skupinu: - B2B - Firmy, 1 – 10 zaměstnanců, bez vlastního IT oddělení •A sekundární cílovou skupinu: - B2C – Výrobci, služba/výhoda při nákupu IT techniky – prvních 30 minut doma/ ve firmě •V Q4/2023 došlo k radikální změně/ prohození cílových skupin – výrobci jsou číslo 1 - HP market – IT parťák k vybraným zařízením - Canon – IT parťák k vybraným tiskárnám - Xerox – IT parťák k vybraným tiskárnám - Partner pro projektové celky – úroveň servisní podpory L0 a L1 - …. • • • • • • Vývoj nové služby – Nečekané změny, reakce, možnosti … Shrnutí pro markeťáka při tvorbě služby/kampaně •Buďte spojovač, inspirátor, manipulátor (v pozitivním smyslu) •Postavte si své hřiště •Nebuďte krabice, buďte netradiční/odlišujte se •Nikomu nevěřte (špatný výchozí stav znamená špatnou službu/ kampaň) •Nedívejte se na to mikro pohledem, ale makro pohledem •Řešte to komplexně – nákup, obchod, marketing, finance ….. •Testujte •Měřte/ vyhodnocujte •Nebojte se agilně reagovat na změny, nové skutečnosti/příležitosti • • • • Vývoj nové služby / tvorba kampaně Osobní doporučení •Zajisti si „místo u stolu“, pokud jsi subka, nic nevytvoříš BUDUJ VZTAHY • •Vzdělávej se, trénuj se a buď 3 v 1 MARKETÉR, OBCHODNÍK, PROJEKTOVÝ MANAŽER •NIKDY SE NEVZDÁVEJ • • • Vývoj nové služby / tvorba kampaně Děkuji za pozornost Kontakty: Ostrava / CZ - Novoveská 1262, 709 00 Ostrava Praha / CZ - Na Strži 1702/65, 14000 Praha – Nusle Bratislava / SK - Prievozská 6/a, 821 09 Bratislava Kontaktní osoba Šimon Churý, +420 724 222 045, schury@edsystem.cz ed.cz