Digitalizace firmy

Podmínky absolvování

Podmínky

Student si může vybrat, které z podmínek absolvování předmětu splní, podle toho jak vyhovují jeho stylu učení. Výsledek aktivit poté musí dát v součtu alespoň 61 bodů

Průběžné dobrovolné aktivity

1)    Zpracování projektu aplikace digitálního nástroje do reálné praxe a následná obhajoba u zkoušky

3)    Esej na vybranou knihu z oblasti digitalizace + sepsaná reflexe z předmětu

4)    Aktivní účast na tutoriálech

Závěrečný zápočet:

6)    Absolvování zkoušky formou zápočtu

 

 

Hodnocení předmětu:

Celkem

100 bodů

●       A

93 - 100 bodů

●       B

85 - 92 bodů

●       C

77 - 84 bodů

●       D

69 - 76 bodů

●       E

61 - 68 bodů

●       F

60 a méně bodů

Z toho (max):

 

-       Zpracování projektu         

0-50 bodů

-       Esej a reflexe

0-20 bodů

-       Aktivní účast na tutoriálech

0-10 bodů

-       Zkouška formou zápočtu

0-50 bodů

Výběr a zapsání se k průběžné aktivitě
Na tomto odkaze naleznete dotazník, skrze který se zapíšete k některé z průběžných aktivit. Deadline pro vyplnění dotazníku je 19.10. (včetně). Vybírejte podle toho, která z aktivit nejvíce vyhovuje vašemu stylu učení. Pokud se (vyplněním tohoto formuláře) "upíšete" k některé z aktivit, pak ji musíte do zadaného deadline splnit.
ZPRACOVÁNÍ PROJEKTU APLIKACE DIGITÁLNÍHO NÁSTROJE DO PRAXE

Cílem aktivity je projít celým životním cyklem digitálního projektu. Od plánu přes realizaci až po vyhodnocení a reflexi.

Digitálním projektem je myšlena např. (1) implementace digitálního nástroje, (2) digitalizace procesu, (3) tvorba digitálního produktu. Podmínkou je, že se nesmí jednat o projektový záměr (tzn. pouze plán, co by se mělo a jak by se mělo), ale skutečnou implementaci do praxe. Praxí je myšlena - vaše vlastní podnikání, vaše práce nebo brigáda, váš studentský život.

Výstupem této aktivity bude zpráva z projektu, která bude obsahovat. Popis prvotních očekávání (využít struktury pre-motorola reportu) a projektový plán, popis způsobu realizace a vyhodnocení a reflexe (využít struktury post-motorola reportu). Rozsah zprávy z projektu je min. 6 stran.

Určeno pro ty, kteří se rádi učí praxí. Mají příležitost (v práci nebo podnikání) rozvinout danou oblast zavedením digitálních technologií.

Zaměření projektu je lepší prokonzultovat s D. Šimkem přes chat na MS Teams. Následně jej je potřeba vybrat přes formulář a to do 19.10.2024.

Projekt je možné zpracovávat max. ve dvojicích. Odevzdat do odpovídající odevzdávárny ve formátu .pdf a nejpozději do 11.12. 2024.

ESEJ NA VYBRANOU KNIHU A REFLEXE

Cílem aktivity je samostudium vybrané knihy a zároveň reflexe průběhu semestru.

Student si vybere jednu knihu týkající se tématu digitalizace. Po přečtení sepíše esej (min. 3 strany), ve které bude shrnovat hlavní myšlenky z knihy bude je komentovat z pohledu svého již existujícího poznání a popisovat, jakým způsobem jsou pro něj myšlenky z knihy aplikovatelné do praxe. Následně sepíše reflexi, kde se bude ohlížet za uplynulým semestrem a bude rozebírat, co se nejen v předmětu Digitalizace firmy naučil. (min. 1 strana).

Určeno pro ty, kterým vyhovuje spíše samostatná aktivita (samostudium) a rádi se učí z knih.

Jedná se o individuální aktivitu. Knihu je nutno vybrat a zapsat do 19.10. Odevzdat do odpovídající odevzdávárny nejpozději do 11.12. 2024

  • Doporučená: DŘÍMALKA, F., HOT - jak uspět v digitálním světě, 2020. ISBN: 978-80-7555-101-6

  • Doporučená: ROGERS, D., The digital transformation playbook : rethink your business for the digital age, 2017. ISBN: 978-0-231-17544-9

  • Doporučená: DŘÍMALKA, F., Budoucnost nepráce, 2023. ISBN: 9788011037154

  • Doporučená: LAMARRE, E., SMAJE, K., ZEMMEL, R., Rewired: The McKinsey Guide to Outcompeting in the Age of Digital and AI, 2023. ISBN: 9781394207121

  • Doporučená: HERBERT, L., Digital Transformation: Build your Organization's Future for the Innovation Age, 2017. ISBN: 978-1-4729-4037-7

  • Doporučená: HIGHSMITH, J., LUU, L., ROBINSON, D., EDGE: Value-driven Digital Transformation, 2020. ISBN: 978-0-13-526307-5

Lze vybrat i jinou knihu, ale je zapotřebí si ji nechat schválit Dr. Šimkem komunikací přes MS Teams.

AKTIVNÍ ÚČAST NA VŠECH SKUPINOVÝCH DIALOZÍCH

Aktivní účast na tutoriálech. Zapojení do diskuze (dialogu) formou odpovědi na otázku, argumentace s dalšími názory nebo položení otázky. Hodnotí se kvalita zapojení, nikoli kvantita. Stejně tak se hodnotí, jestli zapojení reflektuje materiály, které měly být před tutoriálem nastudovány.