Marketing 1. seminář Ing. Veronika Goldmanová • Veronika Goldmanová • Business Gate Academy • Marketingová strategie, marketingová komunikace • e-mail: goldmanova@opf.slu.cz • Kancelář D001 • Konzultační hodiny: – ideálně online po domluvě – kdykoliv online Seznamte se • Rozcvička • Co je marketing • Potřeba – přání - poptávka • Podmínky absolvování Obsah Jaká byla poslední TV reklama, kterou jste viděli? Zahřívací kolo Ve kterém obchodě nakupujete nejčastěji? Zahřívací kolo Jaký produkt si představíte, když se řekne „kvalita“? Zahřívací kolo Kterou firmu jste viděli na sociálních sítích? Zahřívací kolo Zkuste vyjmenovat co nejvíce možností dopravy z e-shopu. Zahřívací kolo Kde sledujete filmy/seriály? Zahřívací kolo Která značka aut je podle vás nejdražší a proč? Zahřívací kolo Jaké jsou prvky značky? Značka a její rozpoznatelnost Značka a její rozpoznatelnost Značka a její rozpoznatelnost Značka a její rozpoznatelnost Značka a její rozpoznatelnost Značka a její rozpoznatelnost Značka a její rozpoznatelnost Značka a její rozpoznatelnost I banku můžete mít rádi. Značka a její rozpoznatelnost Život je hořký… Vnímání značky - positioning Jak můžeme vnímat značku? Drahá, kvalitní, prémiová, odvážná, mladá… Marketing • Doručení hodnoty zákazníkům za účelem zisku Co je to marketing? Jaký produkt? (předem daný produkt) Za jakou cenu? Jak doručit? Jak to celé sdělit… Abychom uspokojili potřeby zákazníka? Co je to marketing? Situace (potřeba) Situace, ve které se zákazník nachází a vznikne určitá potřeba (nuda, hlad, atd.) Přání Cíl zákazníka plynoucí z jeho potřeby (získat energii, bavit se) Poptávka Způsob uspokojení potřeby pomocí produktu dle finančních možností a preferencí. Situace, potřeba, přání, poptávka Situace Jsem unavený Přání Mít více energie Poptávka Koupím si kávu Situace, potřeba, přání, poptávka Situace Chci mít úspěšnou kariériu Přání Potřebuji vzdělání Poptávka Získám VŠ diplom Situace, potřeba, přání, poptávka Plot twist! Diplom není záruka vzdělání ani úspěchu v práci / podnikání. Mnohem cennější jsou znalosti a zkušenosti, které po dobu studia a mimoškolních aktivit získáte. Import produktu ze zahraničí – dovezte něco, co v ČR nejde koupit (typ produktu, značka) Prezentace v PPT Charakteristika země – spíše zajímavosti, odlišnosti od ČR v chování spotřebitelů atd. Vybraná firma – co vyrábí, komu prodává, v čem jsou unikátní Má tento produkt v ČR konkurenci / substitut? V čem je oproti konkurentům / substitutům odlišný? Kolik by měl v ČR produkt stát, aby byl pro zákazníky atraktivní? Jak byste produkt dostali k zákazníkům? Jaké byste zvolili distribuční cesty? Jak byste produkt komunikovali? Erasmus