Marketingová analýza Ing. Daniel Kvíčala, Ph.D. • Firmy nemají východiska pro tvorbu strategie – Jaký segment zákazníků přináší kolik tržeb? – Jaký produkt nejvíce vydělává? – Jak často zákazníci nakupují? – V čem jsou naši konkurenti silnější / slabší? – Jaké makroekonomické trendy můžou ohrozit naší firmu? – Jaká technologie může být pro naši firmu příležitostí? – Co je naše největší slabina při plnění zákaznických potřeb? – Která marketingová aktivita tvoří nejvyšší náklady – Kolik zákazníků nakoupí opakovaně? Význam výzkumu a zpracování dat • Jedná se o věci z interního prostředí – uvnitř firmy, můžeme srovnávat s konkurencí • Může jít o technologie, zaměstnance, procesy atd. • Příklady: – Talentovaní zaměstnanci – Starý web – Prvotřídní suroviny – Pomalý dodavatel – Nové kancelářské prostory – Spory mezi odděleními Silné a slabé stránky firmy • Jedná se o věci z externího prostředí – nedějí se ve firmě • PESTLE – politické, ekonomické, sociální, technologické, legislativní, ekologické faktory • Příklady: – Nezaměstnanost – Válka – Nový zákon – Nesezdané páry – AI – Green deal Příležitosti a ohrožení • Každý řekne jeden faktor a zařadí jej do kontextu Cvičení • SWOT analýza pro Bagind.cz • Alespoň dva body v každé oblasti– silné / slabé stránky, příležitosti, hrozby • Body dostanete jen ten tým, který má všechny správně zařazené Úkol – 2 body