Název semestrální práce (např. Projekt implementace nové technologie …. )


                        Semestrální práce do předmětu: Projektový management







Jméno a příjmení:

UČO:

Karviná 2024


Obsah:


Zakládající listina projektu (Project Charter)

1.      Definice projektu

1.1.   Název projektu

1.2.   Výchozí podmínky

•         Objasňují daný problém, který je potřeba řešit, je vymezena a popsána současná
situace/stav, kterou je nutné řešit. Důvody pro realizaci projektu (proč se bude daný problém řešit
formou projektu).

•         Varianty (možnosti řešení daného problému) – uvedení možností např. nedělat nic / dělat
minimum / dělat něco. Uvést odůvodnění a dopady každé varianty.

•         Nedělat nic – stávající situace

•         Dělat minimum – minimální změna

•         Dělat něco – zásadní změna, která se bude řešit projektem

1.3.   Cíle projektu

•         Primární cíl projektu – hlavní cíl projektu, kritérium SMART

•         Sekundární cíl/e projektu – dílčí cíle projektu, kritérium SMART

1.4.   Výstup, výsledek, přínosy projektu

•         Výstup projektu – jedná o výsledný „produkt“ projektu (dané řešení, může to být např.
nový produkt, nová služba apod.)

•         Výsledek – výsledek změny vyplývající z výstupů

•         Přínosy – měřitelné zlepšení vyplývající z výsledků

1.5.   Logický rámec projektu (Logical Framework Method)

1.6.   Organizační struktura projektu

1.6.1.     Vytvořit schéma organizační struktury projektu a definovat role a konkrétní osoby, kdo
je:

•        Sponzor projektu:

•        Hlavní uživatelé projektu:

•        Hlavní dodavatelé:

•        Projektový dohled za dodavatele/uživatele/firma:

•        Projektová podpora:

•        Projektový manažer:

•        Týmový manažer(ři):

•        Zainteresované strany projektu:

1.6.2.     Matice RACI


2.      Popis produktu projektu (výsledný výstup projektu)

2.1.   Název produktu projektu: (produktem může být např.  nový produkt/výrobek, služba, inovace
apod., která vznikne z projektu)

2.2.   Účel tohoto produktu projektu – účel, kterého má produkt projektu jako celek dosáhnout a kdo
ho bude používat.

2.3.   Složení – seznam hlavních produktů či skupin produktů, které mají být dodány projektem
(např. u auta – pneu, vybavení, modelová řada apod.).

2.4.   Očekávání zákazníka na kvalitu – popis očekávané kvality produktu projektu z pohledu
uživatele včetně určení standardu (konkrétní charakteristiky kvality produktu, splňující např.
testování, funkčnost, dobu použití apod.)

2.5.   Akceptační kritéria – prioritizovaný seznam měřitelných kritérií, která mají být splněna,
aby byl konečný produkt projektu akceptován/převzán.

2.6.   Tolerance kvality – jakékoliv tolerance, které mohou být aplikovány na akceptační kritéria.

2.7.   Odpovědnost za akceptaci – kdo je zodpovědný za akceptaci.


3.      Struktura projektu

3.1.   Harmonogram projektu (MS Project)

3.1.1.     Základní editace projektu – jeho zahájení, ukončení, rozdělení projektu do fází a
jednotlivých souhrnných a dílčích úkolů (WBS), stanovení doby trvání úkolů, milníků. (Gantt Chart
v MS Project).

3.1.2.     Tvorba vazeb mezi úkoly a vzájemná závislost mezi úkoly (SS, FF, SF, FS vazby).

3.2.   Náklady projektu – přehled projektových nákladů (náklady na zahájení, provoz, rezervy, změny
a rizika)

3.2.1.     Projektový rozpočet – tvorba rozpočtu v MS Project, formou tvorby a přiřazování zdrojů
k jednotlivým úkolům (Práce, Materiál, Náklady). Vyrovnání zdrojů, řešení přetížení zdrojů – typ
Pracovní.

3.2.2.     Rozpočet na tolerance (rezervy)

3.2.3.     Změnový rozpočet (pro případné změny během řízení projektu)

3.2.4.     Rozpočet na rizika

3.3.   Návratnost investic – srovnání celkových přínosů a nevýhod s náklady projektu. Posouzení
investice by mělo ukázat, jak bude projekt financovaný.


4.      Hlavní rizika projektu

4.1.   Analýza rizik – matice hrozeb, selekce významných hrozeb, aplikace metody RIPRAN


5.      Závěr – vyhodnocení a souhrn hlavních poznatků projektu

5.1.   Zda je projekt žádoucí – náklady vs. přínosy vs. rizika

5.2.   Zda je projekt životaschopný – projekt může dodat výstupy, výsledky (produkty)

5.3.   Zda je projekt dosažitelný – produkt(y) projektu zajistí přínosy (hodnotu)


Rozsah: dle potřeb a rozsahu projektu (není pevně stanoven počet stran), každý projekt je
individuální – posuzuje se reálnost projektu, návrh způsobu řešení problémů (inovativnost
v přístupech), dopad na projektový trojimperativ.