Popis produktu projektu Bod 3.1 až 3.4 šablony projektu Projektový management Ing. Lucie Reczková reczkova@opf.slu.cz B205 Obsah dnešního semináře • •Kontrola a zpětná vazba práce z minulého/minulých semináře/ů •S čím potřebujete poradit? • •Váš dnešní úkol – bod 2. Popis produktu projektu výsledný výstup projektu • Popis výsledného výstupu projektu • •2.1. Název produktu projektu: (jedná se např. o finální produkt, službu, inovaci apod.) • • • • •2.2. Účel tohoto produktu projektu – účel, kterého má produkt projektu jako celek dosáhnout a kdo ho bude používat. > > > Inovace -znázorněte výsledný stav produktu projektu Služba -popis služby, co přinese uživateli, popis procesu poskytování služby, navazující služby apod Proces - vývojový diagram procesu (jednotlivé kroky, vstupní a výstupní faktory). Popis výsledného výstupu projektu • •2.3. Složení – seznam hlavních produktů či skupin produktů, které mají být dodány projektem (např. u auta – pneu, vybavení, modelová řada apod. nebo u služeb, se může jednat o doplňkové služby, návazné poradenství atd.) •Výrobek - je to kusovník (je seznam všech podsestav, dílů a výchozích materiálů, ze kterých se vyrábí nějaká nadřazená sestava nebo konečný produkt, včetně množství, která jsou k tomu potřebná.) •Služba - musíme popsat z jakých části se tato služba skládá (co vše obsahuje). Může být jenom jedna položka. • • • • • • > > > > Vizuální znázornění Vašeho produktu Grafické znázornění pozvánky na akci – leták, plakát, post na sociálních sítích Vytvořte logo nebo upoutávku Grafické znázornění rekonstrukce místnosti nebo zařízená učebna Popis výsledného výstupu projektu 2.4 Očekávání zákazníka na kvalitu – popis očekávané kvality produktu projektu z pohledu uživatele včetně určení standardu Ø konkrétní charakteristiky kvality produktu, splňující např. testování, funkčnost, dobu použití apod. •Můžete využít mapu empatie uživatele • •Empatická mapa je způsob, jak vizualizovat, co uživatel cítí, myslí, vidí a říká. • • • • • Popis výsledného výstupu projektu – Mapa empatie • • • • • Popis výsledného výstupu projektu – Mapa empatie • • • • • •Co vidí? Popište, co uživatel vidí kolem sebe: Kdo jej obklopuje? Jaké má přátele? Jakým typům nabídek je každodenně vystaven? S jakými problémy se setkává? •Co slyší? Popište, jak uživatele ovlivňuje prostředí: Co říkají jeho přátelé? A co manžel/ka? Kdo jej opravdu ovlivňuje a jak? Jaké mediální kanály na něj mají vliv? •Co si opravdu myslí a co cítí? Pokuste se načrtnout, co běží uživateli hlavou: Co je pro něj opravdu důležité (což ovšem nemusí sdělovat veřejně)? Představte si jeho pocity. Co mu v noci nedává spát? Pokuste se popsat jeho sny a touhy. • • •Co říká a dělá? Představte si, co může uživatel říkat a jak se může chovat na veřejnosti: Jaký má přístup ke světu kolem sebe? Co může říkat ostatním? Zaměřte se zejména na možné konflikty mezi tím, co zákazník říká, a tím, co si opravdu myslí a co cítí. •Jaké má problémy? Co jej nejvíce frustruje? Jaké překážky leží mezi námi a tím, čeho chce či musí dosáhnout? Jakých rizik se může obávat? •Jaké má cíle? Čeho opravdu chce či musí dosáhnout? Jak měří úspěch? • Popis výsledného výstupu projektu – Hodnotový kanvas • • • • • A picture containing text, font, screenshot, circle Description automatically generated Popis výsledného výstupu projektu – Hodnotový kanvas 1.Zákazník – popsat každou oblast detailně (vycházejte z vytvořené mapy empatie) • 2. Produkt •Výrobek/služba – podstata našeho řešení, co nabízíme •Úleva od trápení – jak konkrétně náš výrobek/služba pomůže uživateli. •Benefity/zlepšení – jaké pozitivní dopady na život uživatelů náš výrobek nebo služba má. • • • • • A picture containing text, font, screenshot, circle Description automatically generated Popis výsledného výstupu projektu – Hodnotový kanvas příklad • • • • • Obsah obrázku Pozemní vozidlo, vozidlo, kolo, venku Popis výsledného výstupu projektu – Hodnotový kanvas Můžete využít tento program Edit.org •https://edit.org • Do vyhledávání v programu zadejte „Value Proposition Canvas“ • V pravé části pak přímo v obrázku editujte popisky • • • • • Popis výsledného výstupu projektu – bod 2.5 – 2.7 •2.5 Akceptační kritéria – seznam měřitelných kritérií, která mají být splněna, aby byl konečný produkt projektu akceptován. ØParametry musí být měřitelné •2.6 Tolerance kvality – jakékoliv tolerance, které mohou být aplikovány na akceptační kritéria. Ø Parametry musí být měřitelné Rozměr +/- 2mm, teplota kávy, … •2.7 Odpovědnost za akceptaci – kdo je zodpovědný za akceptaci (sponzor projektu, projektový manager). • • • • •