Architektura CRM a jeho prvky Představení a práce v systému HubSpot CRM Ing. Radka Bauerová, Ph.D. Seminář č. 6 5. a 7. 11. 2024 CÍLE SEMINÁŘE 1. Diskuze nad výhodami využívání CRM softwarů v rámci operativní a kolaborativní části CRM 2. Představení systému HubSpot 3. Tvorba účtu v CRM systému HubSpot, pozvání spolupracovníků do systému, naplnění systému kontakty 4. Tvorba prodejního e-mailu (tvorba obsahu a designu + tvorba loga pomocí Canvy) Jaké jsou výhody využívání CRM softwarů v rámci operativní a kolaborativní části CRM? Znáte nějaké CRM softwary/softwarové služby? Existují CRM softwary zdarma? Jaké jsou jejich výhody/rizika? ➢ RAYNET CRM ➢ Dolisim CRM (množství funkcí týkajících se marketingu, fakturace, zprávy zásob, konfigurace daní..) ➢ Openflex (základ zdarma – dokupují se moduly, 3 mil.uživatelů, evropské a africké země) ➢ Zoho CRM (je bezplatný pouze na 3 uživatele – více uživatelů už se platí dle konkrétního balíčku služeb, je vícekanálový – telefon, chat, e-mail a soc. sítě) ➢ HubSpot (dlouhodobě v top 5) ➢ Vtiger (používá ji Nokia, Dexia, AGEON, Lenovo pro správu zákazníků) ➢ SuiteCRM (lze spravovat několik měn a automatizovat úkoly) ➢ EspoCRM PLACENÉ CRM SOFTWARY CRM SOFTWARY ZDARMA PŘEDSTAVENÍ SYSTÉMU HUBSPOT HubSpot CRM vyniká jako „all-in-one“ marketingové řešení. Tento CRM software poskytuje společnostem všechny nástroje pro sledování a udržování jejich zákazníků. Umožňuje také spravovat web, blogy, vstupní stránky, seznamy e-mailů a databázi kontaktů. Bezplatná verze umožňuje mimo jiné mít analytický panel s profesionálním a uživatelsky přívětivým rozhraním, poskytovat efektivní správu kontaktů a mít formuláře pro shromažďování informací a statistik. INBOUND* MARKETING V HUBSPOT CRM Software HubSpot CRM je založen na metodice Inbound Marketing, která studuje chování návštěvníků a transformuje je současně na zákazníky a nové promotéry. To je možné díky integraci několika dalších nástrojů, které musí být aktivovány a nakonfigurovány ihned po vytvoření nového obsahu: *Je soubor aktivit, jejichž cílem je oslovit zákazníka atraktivním a přínosným obsahem, tedy nikoliv přímou nabídkou produktu či služby. Pod inbound marketing je možné zahrnout: SEO, sociální sítě, PR články, newslettery, recenze, diskuze, blog apod. ➢ Blog HubSpot ➢ Výzva k akci ➢ HubSpot Workflows INBOUND MARKETING V HUBSPOT CRM ➢ Nástroj „Blog Hubspot“ vede uživatele pomocí funkce optimalizace pro vyhledávače. ➢ Nástroj Výzva k akci umožňuje uživatelům jednat a interagovat s obsahem. Návštěvníci mohou například kliknout na odkazy, stáhnout elektronické knihy nebo se přihlásit například k odběru zpravodajů a webinářů. Tyto akce musí uživatele přivést k formulářům, vstupním stránkám nebo jiným stránkám dříve vytvořeným pomocí Hubspotu. ➢ V této fázi se doporučuje připravit řadu e-mailů s dobře optimalizovaným obsahem, aby si uchovali potenciální zákazníky a umístili je do trychtýře, aby se transformovali na skutečné zákazníky. Je to nástroj „HubSpot Workflows“, který to automatizuje díky filozofii HubspotCRM založené na e-mailovém marketingu a personalizované podpoře potenciálních zákazníků. KONFIGURACE PŘÍMÉ INTERAKCE SE SOCIÁLÍNIMI SÍTĚMI V CRM SYSTÉMU HUBSPOT Otevřete nabídku „Social / Social Settings“ z ovládacího panelu HubSpot. Poté přidejte jeden nebo více účtů a připojte je k HubSpot. A konečně zbývá zahájit propagaci obsahu prostřednictvím nabídky „Social / PUblishing“. Poznámka: toto je jen pro zájemce, pro potřeby semináře nebudeme účet propojovat! TVORBA ÚČTU V CRM SYSTÉMU HUBSPOT Na stránce https://www.hubspot.com/ si vytvoří jeden člen z týmu účet. NEKLIKEJTE NA „Get a demo“, ale KLIKNĚTE NA „Get started free“ – jinak Vám nepůjdou některé funkcionality TVORBA ÚČTU V CRM SYSTÉMU HUBSPOT 1. 2. 3. 4. Vepište svou e-mailovou adresu, na e-mail Vám bude zaslán ověřovací kód, ten vyplňte a následně napište své jméno a příjmení. TVORBA ÚČTU V CRM SYSTÉMU HUBSPOT 5. 6. TVORBA ÚČTU V CRM SYSTÉMU HUBSPOT 7. 8. TVORBA ÚČTU V CRM SYSTÉMU HUBSPOT 9. 10. TVORBA ÚČTU V CRM SYSTÉMU HUBSPOT 11. 12. 13. PŘIHLASTE SE TVORBA ÚČTU V CRM SYSTÉMU HUBSPOT TVORBA ÚČTU V CRM SYSTÉMU HUBSPOT TVORBA ÚČTU V CRM SYSTÉMU HUBSPOT NAPLNĚNÍ SYSTÉMU KONTAKTY – PROSTŘEDNICTVÍM EXISTUJÍCÍ DATABÁZE NAPLNĚNÍ SYSTÉMU KONTAKTY – RUČNĚ NAPLNĚNÍ SYSTÉMU KONTAKTY – RUČNĚ NAPLNĚNÍ SYSTÉMU KONTAKTY – RUČNĚ NAPLNĚNÍ SYSTÉMU KONTAKTY – RUČNĚ NAPLNĚNÍ SYSTÉMU KONTAKTY – RUČNĚ – karta kontaktu Na kartě kontaktu můžeme upravovat a přidávat informace o daném kontaktu nebo jej rovnou kontaktovat POZVÁNÍ SPOLUPRACOVNÍKŮ DO SYSTÉMU POZVÁNÍ SPOLUPRACOVNÍKŮ DO SYSTÉMU POZVÁNÍ SPOLUPRACOVNÍKŮ DO SYSTÉMU POZVÁNÍ SPOLUPRACOVNÍKŮ DO SYSTÉMU POZVÁNÍ SPOLUPRACOVNÍKŮ DO SYSTÉMU POZVÁNÍ SPOLUPRACOVNÍKŮ DO SYSTÉMU V e-malu: Kolega, který s Vámi bude pracovat na SP se musí přidat do týmu prostřednictvím odkazu, který mu dorazí na zadaný e-mail. POZVÁNÍ SPOLUPRACOVNÍKŮ DO SYSTÉMU Kolega, který klikl na odkaz v e-mejlu musí provést registraci – vyplní své jméno a příjmení. Uvede, že je student. Zvolí si heslo. POZVÁNÍ SPOLUPRACOVNÍKŮ DO SYSTÉMU Uvede, jestli již v minulosti pracoval s nějakým CRM softwarem. Zvolí si jako platformu marketing. Pak je automaticky přesměrován na stránku, kde najde uživatelskou příručku, jak pracovat se softwarem. V tuto chvíli je již součástí Vašeho týmu a má přístup do všech částí jako vy. TÝMOVÝ ÚKOL 1. Naplňte systém kontakty (alespoň 30 kontaktů/tým). 2. Přidejte jako kontakt vyučující – bauerova@opf.slu.cz Na minulém semináři jste dostali zadání, že si máte charakterizovat svou firmu. Tyto specifikace mějte při tvorbě e-mailů v HubSpotu neustále na paměti. Do příštího semináře splňte následující úkol: TVORBA PRODEJNÍHO EMAILU V SYSTÉMU HUBSPOT TVORBA PRODEJNÍHO EMAILU V SYSTÉMU HUBSPOT TVORBA LOGA POMOCÍ CANVY TVORBA LOGA POMOCÍ CANVY TVORBA LOGA POMOCÍ CANVY TVORBA LOGA POMOCÍ CANVY TVORBA LOGA POMOCÍ CANVY Kdo zde nemá účet, tak si jej vytvoří… TVORBA LOGA POMOCÍ CANVY TVORBA LOGA POMOCÍ CANVY TVORBA LOGA POMOCÍ CANVY TVORBA LOGA POMOCÍ CANVY Upravíme šířku a výšku loga (uděláme logo menší) TVORBA PRODEJNÍHO EMAILU V SYSTÉMU HUBSPOT TVORBA PRODEJNÍHO EMAILU V SYSTÉMU HUBSPOT Personalizace e-mailu Pokud chceme využít v e-mailu personalizaci, je potřeba ji nastavit. Takto jednoduše můžeme automaticky personalizovat e-maily například s pomocí jména příjemců či jiných údajů, které jsme si o zákaznících do databáze zapsali. TVORBA PRODEJNÍHO EMAILU V SYSTÉMU HUBSPOT Personalizace e-mailu Pokud tedy chceme personalizovat e-maily pomocí jména zákazníka, vybereme z rolovací nabídky typ „Contact“, dále jako token zvolíme „First Name“. Do „Fallback value“ zadáváme hodnotu, kterou má software napsat, pokud v databázi nemáme uvedené jméno zákazníka – oslovíme ho tedy například obecným „zákazníku“. TVORBA PRODEJNÍHO EMAILU V SYSTÉMU HUBSPOT Personalizace e-mailu TVORBA PRODEJNÍHO EMAILU V SYSTÉMU HUBSPOT Pokud píšeme e-mail v češtině, tak také tlačítko „Shop now“ přeložíme do češtiny a uvedeme správný kontaktní e-mail TVORBA PRODEJNÍHO EMAILU V SYSTÉMU HUBSPOT Vyplníme „Subject line“, který se bude zobrazovat příjemcům v záhlaví e-mailu. TVORBA PRODEJNÍHO EMAILU V SYSTÉMU HUBSPOT Vyplníme informaci o tom, na jaké kontakty má být e-mail odeslán. TVORBA PRODEJNÍHO EMAILU V SYSTÉMU HUBSPOT Pokud nám nejde e-mail odeslat, znamená to, že je potřeba nějaké údaje doplnit, tedy klikneme na „Required fields“ TVORBA PRODEJNÍHO EMAILU V SYSTÉMU HUBSPOT V „Required fields“ doplníme především ty údaje, které jsou po nás vyžadovány (označeny hvězdičkou). TVORBA PRODEJNÍHO EMAILU V SYSTÉMU HUBSPOT Tlačítko „Preview“ nám umožňuje se podívat, jak bude e-mail vypadat, když si jej kontakty otevřou na webových stránkách a v mobilu. TVORBA PRODEJNÍHO EMAILU V SYSTÉMU HUBSPOT Náhled zobrazení e-mailu pomocí „Preview“: TVORBA PRODEJNÍHO EMAILU V SYSTÉMU HUBSPOT Pokud jsme s náhledem spokojeni a není potřeba nijak e-mail upravit, tak můžeme odeslat. TÝMOVÝ ÚKOL – Naše fiktivní společnost ✓ název společnosti a její krátké představení ✓ logo společnosti vložené pomocí rozšíření Canva ✓ prodávaný produkt a jeho fotografie ✓ odkaz, kde je možné si produkt zakoupit (není nutné vytvářet reálný odkaz na reálné webové stránky, je třeba zmínit, že se jedná pouze o testovací odkaz, který zavede příjemce zprávy na oficiální webové stránky fakulty) Zadání: v týmu vytvořte prodejní e-mail Termín odeslání e-mailu: nejpozději 12. 11. 2024 Hodnocení: 1 bod, po doručení na e-mail vedoucí semináře 1) Vytvořte obsah e-mailu, kde představíte svou společnost a prodávaný produkt. E-mail bude obsahovat: 2) Hotový prodejní e-mail rozešlete na své kontakty v databázi prostřednictvím systému HubSpot. Jak napsat dobrý prodejní e-mail? Mrkněte na: https://copykiller.cz/pred-a-po-jak-napsat-opravdu-dobry-prodejni-e-mail/ Děkuji za pozornost ☺ Máte dotazy?