Business model CANVAS (1) Sestavení Vašeho byznys modelu Jak bude firma fungovat a generovat příjmy? Jakou hodnotu bude nabízet zákazníkům ? Ing. Pavel Adámek, Ph.D. adamek@opf.slu.cz Katedra podnikové ekonomiky a managementu Dnešním úkolem je vytvořit body v business modelu Canvas 1 – 5. Jedná se o pravou stranu business modelu, která se zaměřuje na: 1. 1.Zákaznické segmenty – Zákazníci jsou zdrojem příjmů podnikání. Určete, kteří zákazníci si nyní nejčastěji kupují vaše produkty. Rozdělte je do skupin, které podrobněji popište. 2. 2.Poskytovaná hodnota – Popište, jaké problémy zákazníka řešíte a co užitím vašeho produktu nebo služby získá. Hodnota produktu uspokojuje potřebu zákazníka. 3. 3.Marketingové kanály – Určete, jakým způsobem kontaktujete svého zákazníka a jakým způsobem doručujete své výrobky nebo služby. 4. 4.Vztahy se zákazníky – Popište, jakým způsobem komunikujete se svými zákazníky, abyste s nimi budovali dlouhodobé vztahy. 5. 5.Zdroje příjmů – Popište, jak a za co konkrétně vaši zákazníci platí. Mezi typické zdroje příjmů patří například platba za využití služby, pronájem, předplatné. 6. 6. 6. 6. CANVAS Business Model csvukrs 1.Zákaznické segmenty – Zákazníci jsou zdrojem příjmů podnikání. Určete, kteří zákazníci si nyní nejčastěji kupují vaše produkty. Rozdělte je do skupin, které podrobněji popište. 2. 2.Poskytovaná hodnota – Popište, jaké problémy zákazníka řešíte a co užitím vašeho produktu nebo služby získá. Hodnota produktu uspokojuje potřebu zákazníka. 3. 3.Klíčové činnosti – Vyjmenujte základní činnosti, pomocí kterých vyrábíte výrobky nebo poskytujete služby. Mezi klíčové činnosti zpravidla patří výroba, realizace služby, komunikace nebo koordinace. 4. 4.Klíčové zdroje – Určete, co všechno potřebujete, abyste mohli provádět klíčové činnosti. Patří sem fyzické zdroje, duševní zdroje, lidské zdroje a finanční zdroje. 5. 5.Klíčová partnerství – Pro své podnikání potřebujete další subjekty. Mohou to být například dodavatelé nebo jiní partneři. 6. 6.Vztahy se zákazníky – Popište, jakým způsobem komunikujete se svými zákazníky, abyste s nimi budovali dlouhodobé vztahy. 7. 7.Distribuční kanály – Určete, jakým způsobem kontaktujete svého zákazníka a jakým způsobem doručujete své výrobky nebo služby. 8. 8.Zdroje příjmů – Popište, jak a za co konkrétně vaši zákazníci platí. Mezi typické zdroje příjmů patří například platba za využití služby, pronájem, předplatné. 9. 9.Struktura nákladů – Sepište všechny nejdůležitější náklady, které jsou spojené s vaší podnikatelskou činností. 10. CANVAS Business Model csvukrs • 1. CANVAS Business Model csvukrs • 1. CANVAS Business Model csvukrs • 1. CANVAS Business Model csvukrs …………. …………. …………. Dotazy a diskuse J Děkuji za pozornost a přeji Vám úspěšný den J Ing. Pavel Adámek, Ph.D. adamek@opf.slu.cz