Vážená paní, vážený pane, obracím se na Vás s prosbou o vyplnění dotazníku, který je zaměřen na zjištění vlivu změn globálního podnikatelského prostředí na podnikatelské subjekty v České republice. Vámi zvolené odpovědi, prosím, jasně označte zakroužkováním, případně své odpovědi označte dle pokynů u jednotlivých otázek. Pokud není jasně určena jiná možnost, tak vždy vyberte pouze jednu odpověď, se kterou se nejvíce vnitřně ztotožňujete. Výzkum probíhá anonymně a získaná data nebudou poskytnuta třetím osobám. Získaná zjištění budou využita pro vědecko-výzkumné účely a v pedagogickém procesu. Vyhodnocení provedou samotní řešitelé výzkumného týmu a výsledky analýz Vám v případě zájmu můžeme zaslat elektronicky na emailovou adresu, kterou můžete uvést v závěru dotazníku. V případě jakýchkoliv dotazů nebo nejasností, můžete kontaktovat pověřenou osobu na tomto emailu: zapletalova@opf.slu.cz Děkujeme Vám za čas obětovaný vyplněním tohoto dotazníku. Ing. Šárka Zapletalová, Ph.D. člen Katedry podnikové ekonomiky a managementu OPF SLU IDENTIFIKAČNÍ OTÁZKY I. Do jakého oboru podle charakteristiky CZ-NACE zařadíte převažující činnost Vašeho podniku? a. zemědělství, lesnictví, rybářství; b. těžba a dobývání; c. zpracovatelský průmysl; d. výroba a rozvod elektřiny, plynu, tepla a klimatizovaného vzduchu; e. zásobování vodou; činnosti související s odpadními vodami, odpady a sanacemi; f. stavebnictví; g. velkoobchod a maloobchod; opravy a údržba motorových vozidel; h. doprava a skladování; i. ubytování, stravování a pohostinství; j. informační a komunikační činnosti; k. peněžnictví a pojišťovnictví; l. činnosti v oblasti nemovitostí; m. profesní, vědecké a technické činnosti; n. administrativní a podpůrné činnosti; o. veřejná správa a obrana; povinné sociální zabezpečení; p. vzdělávání; q. zdravotní a sociální péče; r. kulturní, zábavní a rekreační činnosti; s. ostatní činnosti; t. činnosti domácností jako zaměstnavatelů; činnosti domácností produkujících blíže neurčené výrobky a služby pro vlastní potřebu; u. činnosti exteritoriálních organizací a orgánů. II. Ve kterém roce byl založen Váš podnik? ...................................................................... III. Kolik zaměstnanců má Váš podnik? .................................................................... IV. Vás podnik má a. rodinný charakter b. nerodinný charakter V. Vlastnická struktura Vašeho podniku je tvořena a. pouze českými vlastníky b. pouze zahraničními vlastníky c. českými i zahraničními vlastníky VI. Top management Vašeho podniku je a. tvořen výhradně nebo převážně českými manažery b. tvořen výhradně nebo převážně zahraničními manažery VII. Řízením Vašeho podniku je pověřen a. jeden manažer mající zkušenosti s řízením podniku ……… let b. skupina manažerů mající zkušenosti s řízením podniku ……. let VIII. Řízením Vašeho podniku je pověřen a. manažer/skupina manažerů mající vzdělání v oblasti managementu a ekonomiky podniku b. manažer/skupina manažerů nemající vzdělání v oblasti managementu a ekonomiky podniku 1. V důsledku změn v podnikatelském prostředí od roku 2020 došlo (u každého výroku zakroužkujte jednu odpověď pomocí dané škály, kde platí 1=rozhodně nesouhlasím a 5=rozhodně souhlasím): Ke zlepšení výkonnosti organizace došlo v důsledku pandemie Covid 19. 1 2 3 4 5 Ke zlepšení výkonnosti organizace došlo v důsledku války na Ukrajině. 1 2 3 4 5 Ke zlepšení výkonnosti organizace došlo v důsledku nárůstu inflace. 1 2 3 4 5 Ke zlepšení výkonnosti organizace došlo v důsledku zesílení konkurence. 1 2 3 4 5 Ke zlepšení výkonnosti organizace došlo v důsledku nárůstu digitalizace a využívání informačních technologií. 1 2 3 4 5 2. K měření výkonnosti podniku využíváme (u každého výroku zakroužkujte jednu odpověď pomocí dané škály, kde platí 1=rozhodně nesouhlasím a 5=rozhodně souhlasím): Měříme naše finanční zdraví vhodným souborem ukazatelů. 1 2 3 4 5 Máme ukazatele, které měří naše tržní a prodejní výkony. 1 2 3 4 5 Máme ukazatele, které měří naši produktivitu a celkovou provozní výkonnost. 1 2 3 4 5 Máme ukazatele na měření inovační výkonnosti. 1 2 3 4 5 Máme ukazatele měřící naše obchodní výsledky. 1 2 3 4 5 Provádíme pravidelné srovnávání výkonnosti obchodních výsledků. 1 2 3 4 5 Chápeme vývoj a strukturu ukazatelů měřících naše obchodní výsledky. 1 2 3 4 5 3. Původní strategie, do roku 2020, by se dala popsat jako (u každého výroku zakroužkujte jednu odpověď pomocí dané škály, kde platí 1=rozhodně nesouhlasím a 5=rozhodně souhlasím): Úzce koncentrovaná na jeden trh/tržní segment. 1 2 3 4 5 Diferencovaná, rozlišující několik trhů/tržních segmentů, a každému trhu/tržnímu segmentu vytvořena zvláštní strategie. 1 2 3 4 5 Široce/globálně zaměřená s jednou strategií pro všechny trhy/tržní segmenty. 1 2 3 4 5 Nákladově orientována. 1 2 3 4 5 Orientována na odlišení se od konkurentů v poskytované kvalitě. 1 2 3 4 5 Orientována na odlišení se od konkurentů v používané technologii. 1 2 3 4 5 Orientována na odlišení se od konkurentů v realizaci inovací. 1 2 3 4 5 Orientována na odlišení se od konkurentů v jiné oblasti. 1 2 3 4 5 4. V důsledku změn v podnikatelském prostředí od roku 2020 došlo (u každého výroku zakroužkujte jednu odpověď pomocí dané škály, kde platí 1=rozhodně nesouhlasím a 5=rozhodně souhlasím): K radikální změně současné podnikové strategie. 1 2 3 4 5 Ke spíše k menším korekcím současné podnikové strategie. 1 2 3 4 5 K formulaci zcela nové podnikové strategie. 1 2 3 4 5 Ke změně/úpravě strategie došlo v důsledku pandemie Covid 19. 1 2 3 4 5 Ke změně/úpravě strategie došlo v důsledku války na Ukrajině. 1 2 3 4 5 Ke změně/úpravě strategie došlo v důsledku nárůstu inflace. 1 2 3 4 5 Ke změně/úpravě strategie došlo v důsledku zesílení konkurence. 1 2 3 4 5 Ke změně/úpravě strategie v důsledku nárůstu digitalizace a využívání informačních technologií. 1 2 3 4 5 Ke změně dlouhodobě udržitelné konkurenční výhody. 1 2 3 4 5 Ke změně rozsahu tržního působení (jeden segment, více segmentů). 1 2 3 4 5 5. Současná strategie Vašeho podniku může být charakterizována, z pohledu obchodních výsledků, jako (pouze jedna odpověď): a) úspěšná – došlo v jejím důsledku k nárůstu úrovně tržeb za poslední tři roky celkově i. do 5% ii. do 10% iii. do 20% iv. do 30% v. do 40% vi. do 50% vii. můžete uvést konkrétní nárůst v procentech………………………………………………………… b) neúspěšná – došlo v jejím důsledku k poklesu úrovně tržeb za poslední tři roky c) neutrální – nedošlo v jejím důsledku ke změně úrovně tržeb za poslední tři roky