B2B Marketing Ing. Nicolas Sendrei Raynet výjezd - náhradní termín -5b. za účast – dobrovolné -25.11. v pondělí od 14.hod cca na 2 hoďky - -V daném týdnu zase nebude seminář ani přednáška -Max. kapacita 15 lidí (pro zbytek úkol, který je v odevzdávárně do 1.12) - -Přihlášení k výjezdu zase přes mail, pošlu v průběhu příštího týdne - - -Obchod B2B = 1) produkty k výrobě dalších produktů 2) produkty k prodeji 3) produkty k chodu firmy -Čím vyšší riziko je nákupu a jeho důležitost, tím více je důležitější vzájemná důvěra a předchozí zkušenosti s dodavatelem / vztahy -B2B poptávka závisí na B2C poptávce = odvozená poptávka -Supply chain (dodavatelský řetězec) = články řetězce na sebe navazují a musí vzájemně spolupracovat Z minula Průzkum trhu – Marketingový výzkum B2B 70 – 90 % nových produktů na trhu selže, proč? Podle studií – až 95 % selhaných produktů na trhu mají 2 společné znaky Odpověď = Nedostatečný průzkum trhu a špatně identifikovaná potřeba zákazníků Příklad 1 = 3D televize pro domácí použití – super koncept, ale jakou potřebu / problém zákazníka tímto vyřešíme oproti normální 4K televizi? Příklad 2 = Ledničky s dotykovým displayem – možnost objednávat jídlo / sledovat recepty. Není pohodlnější mobil?? = Důkladný průzkum trhu je základ Obsah obrázku text, vizitka, snímek obrazovky, Písmo Popis byl vytvořen automaticky ZÁKLAD JE SPRÁVNĚ DEFINOVAT PROBLÉM Problém Levá kapsa Pravá kapsa Řešení Levá kapsa Pravá kapsa Jeff Bezos říká: „Lidé se mě často ptají, co všechno se změní za deset let. Já jim spíš doporučuji položit si i opačnou otázku – co se za deset let nezmění. Kolem těchto stabilních věcí se dá dobře přemýšlet o byznysu, protože právě zde se často skrývají spolehlivé příležitosti.“ Populace vs. výběrový vzorek Výběrový vzorek musí odpovídat charakteristice celkové populace = kvótní výběr Minimální velikost vzorku Kolik potřebuji respondentů při konfidenci 95% a očekávané odchylce +- 5%? www.calculator.net – sample size calculator Minimální velikost vzorku - 384 respondentů k 5% odchylce - 100 respondentů k 5% odchylce Obsah obrázku text, Písmo, bílé, snímek obrazovky Popis byl vytvořen automaticky Kvalitativní / Kvantitativní výzkum Primární / Sekundární data Obsah obrázku text, snímek obrazovky, Písmo, design Popis byl vytvořen automaticky 1)Explorační: získává základní porozumění problému – cílem je prozkoumat téma a získat první náhled. Firma před uvedením nového produktu na trh provede explorační průzkum aby zjistila, co zákazníky zajímá / jaké problémy mají zákazníci se stávajícím produktem). 2)Deskriptivní: popisuje situaci nebo vztah mezi proměnnými – shromažďuje data. Firma provádí deskriptivní průzkum, aby zjistila jaké jsou demografické charakteristiky jejich zákazníků (věk, pohlaví, příjem). 3)Kauzální: zjistit příčiny a následky (jak jedna věc ovlivňuje druhou) – např. zda nižší cena produktu mimo sezónu má vliv na lepší prodeje. 4) 4) Jaké jsou metody sběru primárních dat? Metody sběru primárních dat: 1)Pozorování zjevné / skryté 2)Pozorování zúčastněné / nezúčastněné 3)Dotazník online / offline 4)Rozhovor strukturovaný / nestrukturovaný 5)Rozhovor individuální / skupinový 6)Experiment přirozený / laboratorní Potenciál a překážky pro Apple Vision Pro a další AR headsety, skupiny po 1-3 studentech: 1)Kde mohou AR headsety najít reálné využití – kdo by je mohl využívat 2)Možné překážky 3)Závěr skupiny – bude tento produkt do budoucna úspěšný nebo ne? Vyřeší to problém / potřebu zákazníka? Aktivita / Úvaha / Diskuze = Průzkum trhu Potenciál a překážky pro AI, skupiny po 1-3 studentech: 1)Akceptace AI na trhu – skutečně přináší přidanou hodnotu pro zákazníky a naplňuje jejich potřeby? 2)Je AI produktem a jak změní trh? 3)Možné překážky 4)Závěr skupiny – celkový názor Aktivita / Úvaha / Diskuze = Průzkum trhu Příklad – evidenza.ai Marketingový výzkum pro B2B, který dělá agentura pomocí AI. Jedná se o levný a dostupný, jednoduchý průzkum pro B2B firmy. Výsledek? Nespolehlivý, odchylka 12 %, konfidence 88 % = pro menší průzkumy v pořádku, ale pokud se jedná o průzkum za miliony dolarů, využijete plnohodnotnou agenturu. DOTAZY??? Co byste chtěli příště probrat? Které témata / diskuze vás zajímají? O čem se chcete více dozvědět? Děkuji za pozornost