B2B Marketing Ing. Nicolas Sendrei -Nové produkty na trhu většinou selhávají -Dostatečný průzkum trhu snižuje šanci na selhání produktu -Důležité je definovat problém a potřebu zákazníka a na to vytvořit produkt. -Kvótní výběr = vzorek musí +- odpovídat charakteristice celkové populace. -Kvantitativní = kolik? -Kvalitativní = proč? -Sekundární = čerpáme z jiných průzkumů, levné, rychlé, nepřesné / zastaralé. Interní / Externí -Primární = děláme sami, nákladnější a přesnější. Dotazování / Experiment / Pozorování - - Z minula STP proces Segmentace Rozdělení trhu na menší skupiny zákazníků, kteří mají podobné potřeby a chování. Targeting Výběr konkrétních segmentů, na které se firma zaměří s cílem efektivně je oslovit. Positioning Jakým způsobem chceme, aby zákazník vnímal náš produkt/značku (ne vždy se to podaří). STP proces z pohledu začínající imaginární firmy na trhu B2B Firma: OfficeCraft s.r.o. Produkt: Kancelářské interiéry na míru Sídlo: Praha STP proces doporučuji začít dělat odzadu – positioningem Je důležité si ujasnit, jakou značku a produkty chceme hned ze začátku dělat a podle toho přizpůsobit zaměření a zacílení na firmy, které budou s naší filozofií souznit. Positioning - Jsme luxusní značka, která vyrábí špičkové kancelářské prostory. -Vše je z recyklovaných materiálů. -Ekologie je pro nás na prvním místě, vše děláme tak, abychom planetu zatížili co nejméně. Segmentace -Firmy v městských oblastech, kde je více kancelářských prostorů -Centra hlavních měst, kde se nachází plno nových kancelářských budov, firmy tak budou chtít moderní interiéry -Střední a velké firmy – alespoň 50 zaměstnanců, které potřebují moderní prostory -Moderní startupy -Moderní / luxusní firmy -Firmy v okolí střední Evropy - Targeting -Zacílím na moderní firmy, které budou mít zájem o luxusní kancelářské prostory. -Firmy v centrech měst -Firmy, které chtějí posílit svou ekologickou image. -Kanály: LinkedIn, Eventy – veletrhy, firemní akce, PR – odborné časopisy, webovky, sociální sítě 2-3 studenti, 1-2 A4, do konce hodiny 1) Najděte segmentační kritéria. 2) Následně si vyberte 2 kritéria a podle nich vyberte segmenty na které budete cílit a proč. 3) Na které segmenty cílit nebudete a proč? 4) Jak budete na tyto segmenty cílit a jaké komunikační kanály zvolíte? Úkol za body – MBA cvičení na segmentaci B2B trhu DOTAZY??? Děkuji za pozornost