Společnost Lactalis CZ, s.r.o., je součástí Lactalis Group, světové jedničky na trhu mléčných výrobků. Vybrané francouzské sýry Président, tradiční mléčné výrobky z malebných Beskyd pod značkou Mlékárna Kunín i prvotřídní mozzarellu Galbani, to vše přináší Lactalis Group na náš trh. Společnost Lactalis se rozhodla integrovat své firemní procesy a zcela zásadním parametrem řešení se stala flexibilita. Cílem totiž bylo nejen najít softwarové řešení, které umožní změny v procesech u vybraných agend, jako je například schvalování účetních dokladů, ale také řešení, které internímu týmu umožní samostatně a kontinuálně zavádět digitalizaci dalších interních procesů. Z toho důvodu se základem této změny stal DMS systém eDoCat a na míru připravený intranet postavený na redakčním systému Aladin společnosti Onlio. TY SPRÁVNÉ INFORMACE NA TOM SPRÁVNÉM MÍSTĚ Mnoho firem se při digitalizaci soustředí pouze na konkrétní agendu. Ve spoustě případů pak vzniká mnoho samostatně dobře fungujících procesů, které však dohromady vytvářejí pro koncového uživatele složité a nepřehledné prostředí. Ve chvíli, kdy navíc firma podcení systém školení nových zaměstnanců, se problém v čase výrazně zvětšuje. Dle výzkumu International Data Corporation více než 80 % vedoucích pracovníků udává, že problémy s efektivitou vznikají z důvodu nedostatečného provázání interních systémů a aplikací. Podle jiného výzkumu téže společnosti tráví klíčoví zaměstnanci dohledáváním informací 20 až 30 % pracovního dne. A dle společnosti Nintex má 49 % zaměstnanců problém s nalezením konkrétních dokumentů. Právě tyto body jsou důvodem, proč společnost Onlio nedodává klientovi pouze DMS systém eDoCat určený pro automatizaci a digitalizaci firemních procesů a řízení oběhu firemních dokumentů, ale také intranet postavený na vlastní platformě Aladin. Tento přístup vychází z dlouhodobé strategie Onlio v orientaci na koncového uživatele a jeho efektivitu. UNIKÁTNÍ PROVÁZÁNÍ INTRANETU A DMS SYSTÉMU Unikátní provázání intranetu a DMS systému tvoří základ dodaného řešení. Koncoví uživatelé se pod jednotným přihlášením mohou pohybovat mezi intranetem, který jim dává přehled o potřebných informacích a nevyřešených úkolech, a softwarem, který zajišťuje automatizaci a řízení firemních procesů. „Naším cílem bylo vytvořit místo, kde zaměstnanci naleznou veškeré potřebné informace a dokumenty o produktech v rámci naší skupiny, informace o dalších novinkách, kontakty, registrace na nejrůznější firemní obchodní akce, podávání standardizovaných interních žádostí, ale také své aktuální nevyřešené úkoly v rámci DMS systému,“ říká Simona Chárová, HR ředitelka společnosti Lactalis. Celý systém intranetu je velmi jednoduchý na obsluhu. Tým spravující tento prostor si tak samostatně poradí s většinou potřebných změn nebo rozšířením stávajících částí. Na druhou stranu toto řešení umožňuje flexibilní dělení práv například mezi tvorbu CÍLE PROJEKTU Volba software, který nejen pokryje aktuální potřeby administrativních procesů, ale v budoucnu také umožní řízení workflow nad všemi dokumentovými typy v rámci společnosti Zavedení software napříč dalšími společnostmi skupiny Lactalis Group All-in-One dodavatel, který zajistí provoz jak aplikační části, tak samotných serverů Flexibilita jako základ kvalitního řešení a publikaci. Vyšší autorita je pak zodpovědná za schválení obsahu připraveného autoritou nižší. Jednou z velmi oceňovaných funkcí je i to, že zaměstnanci vidí své nevyřízené úkoly v rámci DMS systému eDoCat přímo v intranetu. Ihned po přihláše- nítakzjistí,zdanenítřebaseznámitse s nějakým dokumentem v rámci řízení oběhu firemních dokumentů nebo schválit konkrétní fakturu či požadavek některého z dalších kolegů. „Naším hlavním cílem bylo přinést všechny informace a úkoly na jedno místo. Zároveň se tímto pro nás zjednodušují procesy související se zaškolováním nových zaměstnanců. Všechny podstatné informace jsou dostupné na jednom místě. Věřím, že díky naší schopnosti samostatně rozšiřovat systém zde v krátké budoucnosti budou i veškeré workflow interních žádostí a kompletní oběh řízené dokumentace,“ dodává Simona Chárová z Lactalis. FLEXIBILITA JAKO ZÁKLAD ŘEŠENÍ OD EDOCATU Rádi bychom popsali, jaké všechny agendy DMS eDoCat společnosti Lactalis poskytuje, ale vlastně to není možné. A právě to je jednou ze silných stránek našeho systému. Modul Model Manager umožňuje klientovi v rámci systému připravit jakýkoli nový dokumentový typ (žádost, dokument, účetní doklad) a v rámci modulu eDoCat RPA je možné připravit pro tento nový dokumentový typ systém schvalování a oběhu. „Možnost samostatně přidávat do systému nové procesy a řídit detailně jejich oběh je pro nás jednou z klíčových výhod tohoto řešení, které tak značně omezuje naši závislost na dodavateli. Dále je pro nás určitě přínosem, že se systém popasoval s našimi rozsáhlými schvalovacími procesy,“ říká Jiří Rokos, IT Manager společnosti Lactalis. PŘÍNOS PRO OBĚ STRANY „Rozsáhlá implementace u klienta Lactalis posunula naše produkty zase o krok kupředu. Ve spolupráci s klientem jsme například opět vylepšili naše procesy spojené s aktivací vývojových verzí nebo naše služby spojené se správou vlastních serverů klienta,“ říká Kateřina Lébrová, šéfka projektové kanceláře společnosti Onlio. Onlio provozuje obě aplikace na vlastních serverech klienta Lactalis. Tyto servery rovněž spravuje, a to jak z aplikačního pohledu, tak z pohledu operačního systému a kompletní správy serveru. Zároveň jsou obě aplikace upravené tak, aby umožňovaly provoz na úrovni několika firem v rámci jedné organizace. Systém byl totiž od počátku koncipován takovým způsobem, aby jej bylo možné zavést i v dalších firmách skupiny Lactalis. „Velmi přínosné za nás bylo i školení, kdy jsme během několika dní měli dostatek prostoru nejen pro zaškolení koncových uživatelů, ale také pro dotazy cílené přímo k vývojářům daných aplikací,“ dodává Jiří Rokos z Lactalis. V HLAVNÍ ROLI OPĚT EFEKTIVITA Jak je už u společnosti Onlio zvykem, nechybí opět orientace na dvě základní složky. Jednou z nich je spokojenost koncových uživatelů. „Jsme rádi, že i další klient potvrzuje, že jednou z klíčových vlastností DMS systému eDoCat je rychlost,“ dodává Pavel Nykl, obchodní ředitel společnosti Onlio. Další zásadní složku pak představuje orientace na efektivitu. U každého nového procesu je snahou najít prostor na straně úspory času ve zpracování nebo zvýšení přesnosti. Jednou z prvních agend, která byla při implementaci zprocesována, byl systém zpracování přijatých faktur. „V rámci zpracování přijatých dokladů přinesl nový systém časovou úsporu přibližně 20 procent, což je při složitosti našich schvalovacích procesů a objemu zpracovávaných dokladů poměrně zásadní číslo,“ dodává Jiří Rokos. U dalších agend se dá očekávat ještě vyšší zvýšení efektivity, jelikož tyto procesy ve většině případů nejsou tak standardizované jako zpracování přijatých dokladů. Zde mluvíme například o interních žádostech, ať už jde o přidělení hardware, či schvalování konkrétních dokumentů a podobně. KLÍČOVÉ PŘÍNOSY Snížení časové náročnosti zpracování dokladů o 20 % 20 %Možnost tvořit další dokumentové typy a workflow samostatně bez spolupráce s dodavatelem Výrazné zvýšení spokojenosti zaměstnanců s dostupností potřebných informací Onlio, a.s. | Gen Office Gallery, U Garáží 1611/1, Praha 7 Tel.: 222 744 766 | info@onlio.com | onlio.com