Případová studie Příklad greenwashingu Jméno a příjmení: UČO: ___________________________________________________________________________ 1. Úvod Představte subjekt, který prokazatelně využívá greenwashing. Uveďte jak daný subjekt greenwashing (green marketing) apod. využívá, jak tvoří falešný dojem, že je ekologicky zodpovědný. 2. Představení konkrétní greenwashingu Uveďte konkrétní příklady jak firma využívá greenwashing. Např. formou proklamací, formou falešných certifikací, formou výrobků (nebo obalů, štítků…). Uveďte konkrétní souvislosti, nedostatek transparentnosti, nesoulad mezi marketingem a skutečností, přílišné zdůrazňování dílčích ekologických kroků apod. Jak firma buduje „zelenou“ reputaci aniž by skutečně podnikala kroky k ochraně životního prostředí… 3. Závěr Shrňte hlavní poznatky a vyvoďte závěry. Co byste doporučili zákazníkům např. legislativní opatření, závazné certifikace, ověřené audity, požadované transparentní informace apod. Jak se zákazník může bránit a být obezřetný a nevěřit slepě všem „zeleným“ tvrzením? Zdroje: · Uveďte zdroje, ze kterých jste vycházeli (zprávy, reporty, webovky, audity, apod.) Případová studie max. 2 strany, cílem je zaměřit se na danou problematiku, analyzovat ji, vyhodnotit a formulovat Vaše návrhy a doporučení pro omezenování greenwashingových aktivit.