Případová studie


                                       Příklad greenwashingu


Jméno a příjmení:

UČO:

___________________________________________________________________________

1.      Úvod

Představte subjekt, který prokazatelně využívá greenwashing. Uveďte jak daný subjekt greenwashing
(green marketing) apod. využívá, jak tvoří falešný dojem, že je ekologicky zodpovědný.


2.      Představení konkrétní greenwashingu

Uveďte konkrétní příklady jak firma využívá greenwashing. Např. formou proklamací, formou falešných
certifikací, formou výrobků (nebo obalů, štítků…). Uveďte konkrétní souvislosti, nedostatek
transparentnosti, nesoulad mezi marketingem a skutečností, přílišné zdůrazňování dílčích
ekologických kroků apod. Jak firma buduje „zelenou“ reputaci aniž by skutečně podnikala kroky k
ochraně životního prostředí…


3.      Závěr

Shrňte hlavní poznatky a vyvoďte závěry. Co byste doporučili zákazníkům např. legislativní
opatření, závazné certifikace, ověřené audity, požadované transparentní informace apod. Jak se
zákazník může bránit a být obezřetný a nevěřit slepě všem „zeleným“ tvrzením?

Zdroje:

·         Uveďte zdroje, ze kterých jste vycházeli (zprávy, reporty, webovky, audity, apod.)


Případová studie max. 2 strany, cílem je zaměřit se na danou problematiku, analyzovat ji,
vyhodnotit a formulovat Vaše návrhy a doporučení pro omezenování greenwashingových aktivit.