Příklad Chipotle Mexican Grill Chipotle Mexican Grill je veřejná společnost kótovaná na newyorské burze, která byla založena v roce 1993. Velmi rozpoznatelná pobočka se ve Spojených státech rozrůstá o 837 provozoven, které společnost provozovala na konci roku 2008. V současné době je v provozu jedna prodejna v Torontu, která představuje jediný neamerický koncern. V roce 2029 se plánuje otevření přibližně 120 nových prodejen. Přestože v USA existuje poměrně dost států, ve kterých firma nemá žádné pobočky, vedení vážně uvažuje o programu mezinárodní expanze. Předpokládejte, že jste byli pověřeni vrcholovým vedením společnosti Chipotle, abyste vyhodnotili možnosti její mezinárodní expanze. Vedení dospělo k závěru, že nejslibnější jsou následující možnosti: 1. Pokračovat v expanzi po celých Spojených státech 2. Expanze do Mexika 3. Zintenzivnit expanzi v Kanadě 4. Rozšíření do Spojeného království Při práci v týmech vyberte jednu ze čtyř možností. Určete faktory, které působí buď ve prospěch, nebo proti vaší strategii. Každý tým musí připravit mezinárodní strategii expanze.