Plus mínus matice SWOT – konfrontační podoba –– Příklad Nadace Na základě informací získaných z dostupných zdrojů, které zahrnují výroční zprávy Nadace z let 2002 a 2003 a výpověď ředitelky Nadace Mgr. Jasny Flamikove Nadace, byla analyzována situace Nadace. Zde jsou zobrazeny zjištěné výsledky: Silné stránky S S1 dobrá spolupráce se známými osobnostmi S2 úspěšná realizace podpořených projektů S3 kvalifikované vedení a správa nadace S4 finančně úsporná správa nadace S5 pořádání kulturně-ekologických a společenských akcí S6 atraktivní cíle nadace S7 neotřelé nápady S8 publikační činnost S9 delší období fungování Slabé stránky W W1 absence zkušeného, samostatného fundraisera W2 nedostatek financí W3 nízká míra a kvalita vlastní prezentace W4 malý okruh stálých dárců W5 malá prezentace zpětné vazby W6 provázanost na ZO ČSOP Veronika Příležitosti O O1 získání dárců z řad prosperujících podnikatelských subjektů O2 spolupráce s podobně zaměřenými nadacemi v jiných regionech ČR i v rámci EU O3 příliv dárců z řad přesvědčených a vychovaných Hrozby T T1 růst konkurence v boji o dary a příspěvky T2 spojování nadace v očích veřejnosti s radikálními ekology T3 pokles zájmu dárců, veřejnosti o danou problematiku V další fázi byla vybrána k podrobnějšímu rozboru SWOT analýzy „Plus mínus matice“. Zjištěný vzájemný vztah by ohodnocen následovně: - silná oboustranně pozitivní vazba ++ - silná oboustranně negativní vazba -- - slabší pozitivní vazba + - slabší negativní vazba – - žádný vzájemný vztah 0 Plus mínus matice SWOT O1 O2 O3 T1 T2 T3 ∑ Pořadí S1 + + + 0 - 0 +2 2.-5. S2 ++ 0 + - 0 0 +2 2.-5. S3 + + 0 0 0 0 +2 2.-5. S4 ++ + + 0 0 0 +4 1. S5 + 0 0 0 0 0 +1 6.-7. S6 + 0 + 0 - - 0 S7 + 0 + 0 0 0 +2 2.-5. S8 0 0 + - 0 0 0 S9 0 + 0 0 0 0 +1 6.-7. W1 -- 0 0 -- 0 0 -4 2. W2 0 - 0 0 0 0 -1 3.-5. W3 -- - - - -- 0 -7 1. W4 0 0 0 0 0 0 0 W5 - 0 0 0 0 0 -1 3.-5. W6 0 - 0 0 0 0 -1 3.-5. ∑ +4 +1 +5 -5 -4 -1 Pořadí 2. 3. 1. 1. 2. 3. Závěrečná doporučení: Jako nejvíce hodnocená silná stránka vyplanula finančně úsporná správa Nadace. Z analýzy vyplynulo v rámci slabých stránek jednoznačně především nízká míra a kvalita vlastní prezentace, a také absence zkušeného samostatného fundraisera. Výsledky vnějšího prostředí vyznívají nejvíce ve prospěch přílivu nových dárců jako příležitostí, a v kategorii hrozeb se na prvním místě umístil růst konkurence mezi subjekty ucházejícími se o dary a příspěvky.