Management kultury a fundrasing
doc. PhDr. Miroslav Zelinský, CSc.
Management kultury a fundrasing
Info
Období
léto 2025

Základní principy fungování různých typů organizací zabývajících se produkty a projekty z oblasti kultury, jejich legislativní úprava v ČR a možné způsoby financování. Teoretická východiska aplikovaná na konkrétní kulturní projekty z praxe (především v zemích V4). Obsah, význam a metody fundraisingu nestátní neziskové organizace. Cílem je uvést studenty do základů problematiky financování organizací neziskového sektoru a seznámit je s možnostmi vícezdrojového financování. Hlavní důraz je kladen na správné zpracování grantových žádostí a na představení jednotlivých grantových schémat dostupných pro žadatele v České republice. Studenti budou schopni vyhledávat zdrojové příležitosti pro neziskové organizace, využívat fundraisingové metody k získávání finančních prostředků a zpracovávat základní grantové žádosti.

Základní principy fungování různých typů organizací zabývajících se produkty a projekty z oblasti kultury, jejich legislativní úprava v ČR a možné způsoby financování. Teoretická východiska aplikovaná na konkrétní kulturní projekty z praxe (především v zemích V4). Obsah, význam a metody fundraisingu nestátní neziskové organizace. Cílem je uvést studenty do základů problematiky financování organizací neziskového sektoru a seznámit je s možnostmi vícezdrojového financování. Hlavní důraz je kladen na správné zpracování grantových žádostí a na představení jednotlivých grantových schémat dostupných pro žadatele v České republice. Studenti budou schopni vyhledávat zdrojové příležitosti pro neziskové organizace, využívat fundraisingové metody k získávání finančních prostředků a zpracovávat základní grantové žádosti.

Kapitola obsahuje:
1
PDF
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 10. 2. 2025 do 16. 2. 2025.
Nyní studovat

Definice a charakteristika marketingu, pojem produkt, marketing a kultura, kulturní organizace a kulturní produkty.


Kapitola obsahuje:
3
Studijní text
Učitel doporučuje studovat nyní – od 17. 2. 2025 do 23. 2. 2025.

Marketingový mix, cílová skupina marketinku kulturních organizací, 4P, distribuce, cena, komunikace.


Kapitola obsahuje:
3
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 24. 2. 2025 do 2. 3. 2025.

Cíle marketingové komunikace, marketingový mix, východiska kvalitní a efektivní marketingové komunikace, public relations.


Kapitola obsahuje:
3
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 3. 3. 2025 do 9. 3. 2025.

Distribuce, cena, formy podpory prodeje, propagace.


Kapitola obsahuje:
3
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 10. 3. 2025 do 16. 3. 2025.

Cílová skupina, segmentace trhu, způsoby marketingu, výhody a nevýhody digitálního marketingu.


Kapitola obsahuje:
2
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 17. 3. 2025 do 23. 3. 2025.

Co je fundraising, význam fundraisingu, hlavní zásady fundraisingu.


Kapitola obsahuje:
2
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 24. 3. 2025 do 30. 3. 2025.

Fundraiser, fundraisingová strategie, zdroje financování.


Kapitola obsahuje:
2
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 31. 3. 2025 do 6. 4. 2025.

Způsoby financování kulturních institucí, zdroje financování, dotační programy na jednotlivých úrovních státní správy České republiky, dotační programy na úrovni nadací a nadačních fondů, dárcovství vs. sponzoring, vlastní činnost organizace jako zdroj finančních příjmů.


Kapitola obsahuje:
2
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 7. 4. 2025 do 13. 4. 2025.

Finanční zdroje Evropské unie, zahraniční zastupitelstva a instituce, podnikový fundraising, individuální fundraising, crowdfunding.


Kapitola obsahuje:
2
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 14. 4. 2025 do 20. 4. 2025.

Zpracování grantových žádostí, struktura grantové žádosti - průvodní dopis, formulář projektu s obecnými údaji, údaje o projektu, finanční údaje, povinné přílohy. Nejčastější chyby, vyhodnocování projektů.


Kapitola obsahuje:
2
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 21. 4. 2025 do 27. 4. 2025.

Zpracování grantových žádostí, struktura grantové žádosti - průvodní dopis, formulář projektu s obecnými údaji, údaje o projektu, finanční údaje, povinné přílohy. Nejčastější chyby, vyhodnocování projektů.


Kapitola obsahuje:
2
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 28. 4. 2025 do 4. 5. 2025.

Zpracování grantových žádostí, struktura grantové žádosti - průvodní dopis, formulář projektu s obecnými údaji, údaje o projektu, finanční údaje, povinné přílohy. Nejčastější chyby, vyhodnocování projektů.


Kapitola obsahuje:
2
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 5. 5. 2025 do 11. 5. 2025.

Zpracování grantových žádostí, struktura grantové žádosti - průvodní dopis, formulář projektu s obecnými údaji, údaje o projektu, finanční údaje, povinné přílohy. Nejčastější chyby, vyhodnocování projektů.


Kapitola obsahuje:
2
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 12. 5. 2025 do 18. 5. 2025.
Předchozí