1. Průvodní list a organizace kurzu
Obecné, trvalé a závazné informace o kurzu: způsobu komunikace se studenty, studijních materiálech, podmínkách absolvování atp. Nepřehlédněte!
Student předloží autorskou audiovizuální práci na zadané téma v zadaném rozsahu a žánru. Spolu s ním odevzdá explikaci práce.
Osnova - bloky
1. Stanovení tématu
2. Osobní konzultace nad námětem
3. Pitching
4. Osobní konzultace před natáčením
5. Natáčení
6. Osobní konzultace nad natočeným materiálem a scénářem
7. Postprodukce
8. Osobní konzultace nad hrubým střihem
9. Obraz a zvuk
10. Osobní konzultace nad obrazovým střihem
11. Úprava projektu dle připomínek vedoucího pedagoga práce
12. Mix zvuku
13. Kontrolní projekce a prezentace hotového snímku
Vyučující
Mgr. Monika Horsáková, Mgr. Martin Novosad, MgA. Tomáš Polenský, Ph.D., MgA. Irena Kocí), MgA. Kristína Pupáková
Organizace kursu
Kurs je rozčleněn do 13 lekcí, které odpovídají 13 týdnům semestru. To studenty podporuje v průběžném studiu a plnění úkolů; jednotlivé tutoriály jsou přitom v rámci semestru rozloženy pravidelně a umožňují průběžné konzultace a řízení procesu učení.
Podmínky absolvování
na konkrétní audiovizuální práci na zadané téma student prokáže nabyté znalosti a dovednosti v rámci studijního plánu 1. ročníku studia, odevzdání explikace
Literatura
povinná:
ARONSONOVÁ, L. Scénář pro 21. století. AMU Praha, 2014.
BLÁHA, I. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. Praha: AMU, 2004.
NICHOLS, B., Úvod do dokumentárního filmu. AMU, Praha 2010.
FIELD, S. Jak napsat dobrý scénář. Praha: Rybka Publishers, 2007.
doporučená:
CARRIERE, J.-C. Vyprávět příběh. Praha: NFA, 1993.
KERR, W. Jak nepsat hru. Praha: Orbis, 1963.
MONACO, J. Jak číst film (Svět filmů, médií a multimédií). Praha: Albatros, 2008.
NOVOTNÝ, D, J. Budování příběhu. Praha: Karolinum, 2007.
PLAŹEWSKI, J. Filmová řeč. Praha: Orbis, 1967.
WAJDA A. Moje filmy. Olomouc: Votobia, 1996.