– Dokumentární film, etika, dokumentární mód, Seznámení se s pojmem a významem dokumentaristiky Představení základních pojmů Definování základních teoretických východisek pro etiku a dokument opora s. 7-10
– Výkladový modus, Observační modus, Robert J. Flaherty, Dziga Vertov Seznámení se s výkladovým a observačním dokumentem Představení významných autorů a zakladatelů jednotlivých stylů opora s. 11-16
– Poetický dokument, Sociální dokument, Joris Ivens, Jean Vigo Seznámení se s poetickým a sociálním dokumentem Představení významných autorů a zakladatelů jednotlivých stylů opora s. 17-20
– Zvukový film, zvukový dokument, komentář, ruch, šum, ticho, Lehovec Seznámení se s funkcemi a podobami zvuku v dokumentu Představení významných autorů opora s. 21-25
– Free Cinema, Lindsay Anderson, Karel Reisz, Tony Richardson, Frederick Wiseman Seznámení se s hnutím Free Cinema Představení významných autorů a zakladatelů jednotlivých stylů opora s. 26-29
– Námět, téma, výstavba díla, struktura, tříaktová struktura Seznámení problematikou tématu a příběhu v dokumentaristice Představení základního narativního modelu – tříaktová struktura opora s. 30-34
– Portrét, rozhovor, interview, Medialon Seznámení definicí portrétu a medialonu Představení příkladů užití těchto forem opora s. 34-36
– Vědecký film, popularizace vědy, Jean Painlevé Seznámení definicí a formou vědeckého filmu Představení nejvýraznějšího představitele vědeckého filmu – Jean Painlevé opora s. 37-41
– Režie, etika, performance, Seznámení se s definicí a úlohou režiséra jako součástí dokumentu Představení problematiky a základného východiska opora s. 42-45
– Found footage, archivy, historie, záznam, etika, licence Seznámení se s přístupem found footage Představení jednotlivých institucí, které zpravují archivní materiály opora s. 46-51
– Sport, Sportovní film, Sportovní dokument Obeznámení se s pojmem sportovní film Sportovní film v ČR a jeho tradice opora s. 52-54
– Modus, Free Cinema, Cinéma-verité, Direct Cinema, Kino-Oko Obeznámení se s podobami současného dokumentu Představení jednotlivých přístupů opora s. 55-57
– Etika, legislativa, informovaný souhlas, kodex Seznámení se ze základními principy vztahu etika a dokumentaristika Představení pojmu informovaný souhlas Vysvětlení role autenticity v dokumentu opora s. 58-62