Studenti se seznámí se úvodem do problematiky. Připomeneme si první filmové adaptace a přiblížíme si vztah literatury a filmu. (opora s. 6-13)
Budeme se zamýšlet nad pojmem filmové řeči, zda existuje a jak by se dala charakterizovat. Stejně tak nás bude zajímat základní terminologie a různé filmové i literární aspekty. (opora s. 14-28)
Způsoby narace mohou být různé, proto se musíme seznámit nejen s teoriemi, ale také s jednotlivými pojmy a atributy. Tohle je zásadní téma pro další pokračování kurzu. (opora s. 29-36)
Způsoby narace mohou být různé, proto se musíme seznámit nejen s teoriemi, ale také s jednotlivými pojmy a atributy. Tohle je zásadní téma pro další pokračování kurzu. (opora s. 29-36)
Nyní můžeme přejít k tématu samotné adaptace, charakterizovat si ji a seznámit se se vším, co samotné adaptace do scenáristické podoby předchází. (opora s. 35-40)
Nyní můžeme přejít k tématu samotné adaptace, charakterizovat si ji a seznámit se se vším, co samotné adaptace do scenáristické podoby předchází. (opora s. 35-40)
V této části kurzu se seznámíme se základním dělením adaptací a s konkrétními příklady. (opora s. 41-42)
Připomeneme si konkrétní adaptace českých literárních předloh a jejich filmových zpracování. (opora s. 6-8)
Semináře budou zaměřeny na analýzu konkrétní předlohy a filmu. (opora s. 43-47)
Semináře budou zaměřeny na analýzu konkrétní předlohy a filmu. (opora s. 47-52)
Semináře budou zaměřeny na analýzu konkrétní předlohy a filmu. (opora s. 52-67)
Připomeneme si hlavní okruhy a zhodnotíme analýzy z předchozích hodin.