Vysvětlení účinků a účelů psaní deníků (neuropsychologové a psaní rukou, které podporuje nových synapsí, tedy jde o rozvoj kreativního myšlení) a důležitost zaznamenávání pozoruhodných momentů (tvorba pokladu). Učení se myšlení skrze psaní. Trénink otevřeného sdílení soukromých úvah, učení se pojmenovávat cítěné.
Zviditelňování niterných poloh dram. postavy či světa příběhu jako jeden ze základních rozdílů mezi médiem literatury a televize či filmu. Cílené vedení pozornosti diváka (práce s prostorem, volba prostředí).
Variace deníkových zápisů: dál studenti a studentky píší svoje soukromé zápisy a přidají k nim pár vět, o nichž vědí, že je budou na hodině potom číst nahlas.
Na dialogické etudě pokračujeme s tvorbou bodů zlomu ve vyprávění. Nácvik gradace a prohlubování kontrastů.
Stylizace filmového dialogu (Dick Ross). Argot, žargon, nářečí. Filmy Pavla Göbla.
Teorie existence třiceti šesti dramatických situací a jejich elementů.
Poslech expozice rozhlasové hry (např. Lidojedi autorů Petr a Pýchy a Jaroslava Rudiše).
Čtení z deníků studentů (pouze zápisy určené druhým a zápisy očima někoho jiného).
Trojaktová struktura v krátkém filmu, zakázané postupy.
Nácvik psaní treatmentu a synopse (možno pojmout i jako přípravu bakalářského filmu).
Prezentace fotoscénáře, diskuse, zpětná vazba spolužáků, zjišťování výpovědní hodnoty vybraných fotografií.