Chapter contains:
2
Image
1
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 25/9/2023 to 1/10/2023.
Chapter contains:
2
Image
1
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 2/10/2023 to 8/10/2023.
Chapter contains:
1
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 9/10/2023 to 15/10/2023.
Chapter contains:
1
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 16/10/2023 to 22/10/2023.
Chapter contains:
2
Image
1
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 23/10/2023 to 29/10/2023.
Chapter contains:
1
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 30/10/2023 to 5/11/2023.
Chapter contains:
1
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 6/11/2023 to 12/11/2023.
Chapter contains:
1
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 13/11/2023 to 19/11/2023.
Chapter contains:
2
Image
1
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 20/11/2023 to 26/11/2023.
Chapter contains:
1
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 27/11/2023 to 3/12/2023.
Chapter contains:
1
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 4/12/2023 to 10/12/2023.
Chapter contains:
1
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 11/12/2023 to 17/12/2023.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 18/12/2023 to 24/12/2023.
Hlavní studijní text
Cílem kurzu je seznámit posluchače s hlavními etapami vývoje světového divadla, resp. divadelního umění, od jeho známých počátků do konce 19. století: tj. s proměnami divadelního jazyka od prvotního utváření divadelnosti po vznik moderního divadla v období realismu a jeho překlenutí do období modernismu, a to ruku v ruce s proměnami funkcí divadla v jednotlivých historických epochách. Nezbytnou součást pochopení vývojového procesu a jeho široké problematiky představuje prohlubování vnímavosti k dramatickým textům jednotlivých epoch, k jejich motivické stavbě, tématům, kompozici, jazyku – stejně jako jejich vnímání ve vztahu k podobám divadla (tj. divadelních realizací) v průběhu historie a jeho vlastních vývojových etap.
Chapter contains:
1
Study text
Previous