Komunikační dovednosti v cestovním ruchu
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Komunikační dovednosti v cestovním ruchu

Způsob komunikace se studenty

  • mailem
  • v konzultačních hodinách předem písemně domluvených,
  • v hodinách, po, event. před hodinou

Informace učitele


Požadavky na studenta: účast a diskuse na seminářích, nácvik a prezentace projevu u příležitosti otevření ubytovacího či stravovacího zařízení.

 

Hodnotící metody: 

  1. povinná účast na seminářích 60 %

  2. diskuse na seminářích

  3. nácvik a prezentace projevu u příležitosti otevření ubytovacího či stravovacího zařízení.

  4. zápočet - představení digitální kampaně společnosti v cestovním ruchu.



Sylabus

  • 1. Lidský faktor v komunikaci, překážky v rozhovoru a jejich zdolávání
    Kritické úvahy o úloze vlastního já v komunikaci. Sebepojetí. Sebeuvědomění. Sebeodhalení. Komunikační šumy. Bariéry v komunikaci.
    2. Zásadní rozhovory a jejich zvládání, atmosféra rozhovoru
    Definice rozhovorů. Dělení rozhovorů. Role vnímání a naslouchání. Procesy ovlivňující vnímání. Vnímání druhých.
    3. Interpersonální komunikace a efektivní řízení konfliktu, krizová komunikace
    Interpersonální komunikace a moc. Konflikty a jejich příčiny. Přístup ke konfliktům a jejich zdolávání.
    4. Mezinárodní obchodní jednání
    Kultura. Pojetí kultury. Význam kultury. Sdílnost z pohledu kultury. Kultura a pohlaví. Vnímání kulturních odlišností.
    5. Přesvědčování jako proces, argumentace, věcná a nevěcná argumentace
    Pravidla přesvědčovacího projevu. Typy přesvědčování. Logické výzvy. Zdůvodnění z analogie. Zdůvodnění příčin a důsledků. Motivační výzvy. Apely důvěryhodnosti.
    6. Metody přesvědčování, manipulace
    Rozdíl mezi přesvědčováním a manipulaci. Třídění metod. Druhy metod a jejich charakteristika. Metodika interogativního přesvědčování. Všeobecná pravidla pro formulaci otázek.
    7. Reakce na špinavé triky a útoky v komunikaci
    Příčiny útoků v komunikaci. Druhy útoků. Reakce na útoky.
    8. Nácvik konkrétního projevu
Literatura
    povinná literatura
  • BOBÁKOVÁ, Hanne-Lore a Martina CHYLKOVÁ. Komunikační dovednosti v cestovním ruchu: Distanční studijní text. 1. vyd. Karviná, 2018, 139 s. ISBN 978-80-7510-291-1. info
  • VOŘÍŠEK, K. a J. VYSEKALOVÁ. Jak být přesvědčivý a neztratit se v davu. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5385-0. info
  • PLAMÍNEK, J. Konflikty a vyjednávání. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-4485-8. info
  • BORG, J. Umění přesvědčivé komunikace. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-4821-4. info
    doporučená literatura
  • FRITZSCHE, T. Jak přesvědčivě vyjednávat. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5726-1. info
  • ZAMYKALOVÁ, M. Mezinárodní obchodní jednání. Praha: Professional Publishing, 2003. ISBN 80-86419-28-2. info
Výukové metody
teoretická příprava, diskuse, problémové učení, případové studie, projevy, prezentace

Informace učitele
Požadavky na studenta: účast a diskuse na seminářích, nácvik projevu.

Hodnotící metody: 
povinná účast na seminářích 60 % 
diskuze na seminářích, 
nácvik konkrétního projevu
zápočet

Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.

Teacher recommends to study from 23/9/2024 to 29/9/2024.
Teacher recommends to study from 30/9/2024 to 6/10/2024.
Teacher recommends to study from 7/10/2024 to 13/10/2024.
Teacher recommends to study from 14/10/2024 to 20/10/2024.
Teacher recommends to study from 21/10/2024 to 27/10/2024.
Teacher recommends to study from 28/10/2024 to 3/11/2024.
Study now
Teacher recommends to study now - from 4/11/2024 to 10/11/2024.
Teacher recommends to study from 11/11/2024 to 17/11/2024.
Teacher recommends to study from 18/11/2024 to 24/11/2024.
Teacher recommends to study from 25/11/2024 to 1/12/2024.
Teacher recommends to study from 2/12/2024 to 8/12/2024.
Teacher recommends to study from 9/12/2024 to 15/12/2024.
Teacher recommends to study from 16/12/2024 to 22/12/2024.
Previous