Marketingový výzkum

Organizace výuky, komunikace, hodnocení

Rozcestník
  • Sylabus: odkaz na sylabus kurzu naleznete po rozbalení položky "Info" vpravo pod úvodním obrázkem na hlavní stránce interaktivní osnovy kurzu.
  • Rozvrhvyučující (vč. odkazu na osobní karty), souhrn kurzu (zkoušky, body ...) naleznete po přihlášení do IS SU pomocí dlaždice "Student" otevřením nabídku u daného kurzu.
Organizace předmětu

Podmínky předmětu:

Aktivity v seminářích - max. 15 bodů.

Účast na seminářích.

Písemný zápočet – max. 40 bodů. 

Celkově maximálně 55 bodů, pro absolvování předmětu je nutno dosáhnout 60% bodů.

 

Studijní literatura:

Studijní materiály v IS (naše přednášky v powerpointu).

Doporučuji koupit knihu KOZEL, R., MYNÁŘOVÁ L. a H. SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3527-6. Kvalitně napsaná publikace, která Vám pomůže nejen absolvovat tento předmět, ale úspěšně zvládnout BP a DP.

Závěrečný zápočet bude pouze z ROZSAHU učiva probíraného na přednáškách (rozsah = něco si budete muset sami nastudovat v mnou doporučených zdrojích)! Vždy se ptám na praktické aplikace – vysvětlení na příkladech. Prezentace přednášek neobsahují všechny příklady, které na přednáškách probírám a vysvětluji. 

Nebudu vyžadovat doslovné definice a členění, stačí svými slovy obsah. Důležité je probíranou problematiku pochopit, ne se "učit nazpaměť odrážky".

Facebooková skupina "Marketing OPF Karviná" - kde najdete mnoho článků z praxe, abyste se nemuseli něco "šprtat nazpaměť", ale dovedli si jednoduše představit, co probíraná látka znamená v praxi. 

 

Struktura přednášek:

1. Předmět a typologie marketingového výzkumu.
2. Informační zajištění marketingového výzkumu, marketingový informační systém, databázový marketing.
3. Metody marketingového výzkumu, kvantitativní a kvalitativní marketingový výzkum.
4. Návrh a příprava marketingového výzkumu.
5. Realizace marketingového výzkumu.

6. Tvorba dotazníku, typy otázek, struktura, škálování.
7. Metody vyhodnocování získaných dat, zpracování a analýza údajů.
8. Využití dalších matematicko-statistických metod v marketingovém výzkumu.
9. Regresní a korelační analýza a prognózování časových řad.
10. Metody vyhodnocování získaných dat, zpracování a analýza údajů.
11. Interpretace a prezentace výsledků výzkumu.
12. Řízení marketingového výzkumu, etika výzkumu.
13. Aplikace marketingového výzkumu.


Podmínky seminářů Erasmus a ISP

Studenti na studijním pobytu v rámci Erasmus+ a studenti s ISP dají vědět svému vyučujícímu, bude jim uznána docházka na seminářích a místo celosemestrální práce vypracují kratší projekt. V druhém ročníku řešíte svou bakalářskou práci, volíte si téma a vedoucího. Navrhněte proces výzkumu vaší budoucí bakalářské práce. Vše potřebné najdete v našich přednáškách (cíl práce, výzkumný cíl, výzkumnou otázku, hypotézy, orientační analýza, plán výzkumu, vzorek, zvolenou metodu a techniky sběru dat, samotný sběr dat, jejich analýzu a interpretaci). Vše řádně zdůvodněte. Práci odevzdávejte e-mailem vyučujícímu vašeho semináře. Tento projekt vám pomůže naplánovat si svou BP a text můžete v práci použít. 

 

Komunikace

Pro komunikaci v předmětu můžete využít následující možnosti:

  • pro veřejnou komunikaci mezi studenty nebo studenty a vyučujícím můžete využít diskuzní fórum: Novinky a obecná komunikace 
  • vyučujícího můžete kontaktovat také pomocí emailového kontaktu - tímto způsobem si můžete dohodnout on-line soukromou konzultaci v MS-Teams (nebo konzultaci na fakultě), (případně využijte telefonního kontaktu - nezapomeňte na pravidla)
  • ke kontaktu vyučujícího využijte maximálně plánovanou prezenční (on-line) výuku

Další možnosti IS související s komunikací a informacemi

Literatura

Povinná:

KOZEL, R. a kol., 2015. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0966-X.

TAHAL, R. a kol., 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0206-8. 


Doporučená: 

HENDL, J., 2016. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0982-9.

MALHOTRA, N. K., D. NUNAN a D. F. BIRKS, 2017. Marketing Research: an applied approach. New York: Pearson. ISBN 9781292103129.

SAUNDERS, M., P. LEWIS a A. THORNHILL, 2015. Research methods for business students. Harlow, England: Pearson. ISBN 978-1-292-01662-7.